2020. március 18., szerda

2020. március 18. Matematika Edit nénivel

Remélem, sikerült megtanulnotok a törtek osztását.

Írjátok fel az óraszámot! 99. óra
Cím: Zárójeles feladatok megoldása törtekkel

1. A múlt órai feladatok megoldásának ellenőrzése
Tankönyv 141.oldal 54 feladat
 a) 3/4          b) 3/ 28            c) 1/5           d) 5/18            e) 3/7
 f)  3/2          g) 8/48 =1/6      h) 16/60 = 4/15        i) 25/100= 1/4       j) 0/9 = 0!!! Nullát bármely   számmal osztva, a hányados 0!!!.

 (A nullával való osztást pedig nem értelmezzük.  Pl. 24:0 = Nem értelmezzük!
   Ezért nem lehet a tört nevezőjében 0)

141. oldal 57/a A szöveges feladatot osztással kellett kiszámolnod.
        Egy ágyás 3/30 = 1/10 -ed része a kertnek.

 Biztos mindenkié jó lett!

2. Ma egy feladatod lesz! tk.55 oldal 55. feladatból MIND. Egyféleképpen, először a zárójelben levő
    összeadást, kivonást végezd el! Az osztást mindig írd le ("öregasszony hátán a púp")!!!
A megoldást pénteken ellenőrizzük.

2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

Mára egy kis játékot terveztem neked.

Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.

Kattints IDE !

Az alábbi feladatokat kell megoldanod:
  • Elvek a helyesírásban
  • Helyesírás-memória
  • Keresd a nyomokat!
  • Szólások, közmondások
Használhatod, a füzeted, a könyved, ha bizonytalan vagy a megoldásban. 

Minden feladat minimum 80% - os legyen! Annyiszor csináld meg, amíg ez nem sikerül! 




Jó munkát!

2020. március 18. Nyelvtan Anikó nénivel


Kedves Gyerekek!


Először is nagyon ügyesen oldottátok meg az előző órai anyagokat. Megnéztem a a feltöltéseket, de sajnos nem mindenki tette fel. Volt, akinél nem láttam a nevet. Kérlek vagy a feltöltés címét írd át a nevedre vagy a lapra írd rá a nevedet!!!!

A mai lecke:

Mf: 63.o/3., 4., 5., 6. feladatok
Mf: 64.o./7.a, b,

Most nem kell feltölteni. Bízom benne, hogy megcsináljátok!!!!


Gyakorló feladatok: ITT

Jó munkát!

2020. március 18. Tippek & kérések

Kedves 5.b osztályos tanuló! 💚

Úgy látom, nagy lelkesedéssel vetetted bele magad a virtuális tanóráidba. 😍

Ennek örülök! 

Pár tippet és kérést azért írok az első nap tapasztalatai alapján. 

1. Minden blogbejegyzés alá lehet  megjegyzés t írni. Élj ezzel a lehetőséggel!  Jelezz vissza  tanárodnak, hogy elkészültél-e a feladattal, elküldted-e a képeket, mi tetszett, mit nem értettél, stb.! Várjuk a visszajelzésed! Írd a megjegyzésed mögé a  neved !

2.  Kérdezz  tanáraidtól nyugodtan! Kérdésedet felteheted a megjegyzésben a bejegyzés alatt (vagy írhatsz akár e-mailt is tanáraidnak)! Írd a megjegyzésed mögé a  neved !

3. A feladatokat  9 és 14 óra között  végezd el! A tanáraid is ekkor állnak rendelkezésedre, ha elakadsz, vagy kérdésed van feléjük.
Velem 8:30-kor és 13:30-kor beszélhetsz konferenciahívásban a beszélgetésünkben. Várlak szeretettel! 📲🥰

4. Haladj a feladatokkal  órarend szerint , és akkor semmi sem fog elmaradni! 
feladatok leadásá t ugyanarra a napra ütemezd, amelyiken a bejegyzés született! Ne gyűjts össze több napi anyagot, és zúdítsd egyszerre tanáraidra! 

5. Legyél  figyelmes ebb! Olvass el minden betűt a képernyőn! Mi most csak így tudunk kommunikálni veled. Ha átugrassz egy-két sort, fontos infóról maradsz le.


Feladat: Kíváncsi vagyok, megtalálod-e ezt az elrejtett feladatot! 😉 Írj megjegyzést ez a blogbejegyzés alá! Írd meg, milyen készüléken olvasod a blogot? 
📱 ❔ 💻 

2020. március 18. Történelem


Drága 5.b, sajnos nem lehetek veletek, amikor megismeritek Pannónia provincia történetét, de bízom abban, hogy a lelkesedésetek így is töretlen marad és visz előre titeket. :)

Ma Pannónia provincia életébe lesünk bele.

1. Idézd fel, mit jelent a provincia szó! (Ha a linkre kattintasz, kapsz egy kis emlékeztetőt.)

2. Olvasd el a tk. 98-100. oldalát! 

Ebből a leckéből megtudhatod, hogy Pannóniát Augustus császár foglalta el és a mai Magyarország (dunántúli) területén helyezkedett el; egyik határát a Duna adta, ami kiváló védelmi vonal volt a barbárok ellen. De megtudhatod például azt is, hogy számos mai magyar várost a rómaiak alapítottak.

3. Nyisd ki a füzeted! Írd fel címként, hogy Pannónia!
Írd le a következő földrajzi neveket egymás alá:
Óbuda
Pécs
Sopron
Szombathely
Tác
Duna

4. Az atlaszod 10. oldalán találsz egy térképet Pannóniáról, ami feltünteti a városokat és folyókat a magyar és a latin nevükkel együtt. Másold le a füzetedbe leírt földrajzi nevek mellé az atlaszban található latin elnevezésüket!

5. Nézd végig EZT a videót! (Figyelj közben nagyon, ugyanis később kérdéseket is kapsz majd.)

6. Ha végére értél, nyisd meg EZT a linket. Itt egy olyan kahootot találsz, amit egyedül játszhatsz végig, de a többiek ellen, ugyanis gyűjtöd a pontokat. Kérlek ezért, hogy a saját neved írd be, ahogy órákon is megszoktad már.

7. A tankönyved 100. oldalán találsz egy nagyszerű ábrát a padlófűtésről.
Itt pedig egy mozaikpadlót látsz, ami jellegzetesen a római építészet sajátja:
Képtalálatok a következőre: mozaikpadló róma  Képtalálatok a következőre: mozaikpadló róma

Ahogyan arról olvastál a tankönyvedben, a rómaiaknak a padlófűtésen és a régészeti emlékeken kívül is számos dolgot köszönhetünk: gyümölcsöket, vízvezetékeket, csatornákat, a latin betűs írást, utakat, stb.

7. Válaszolj a füzetedbe arra a kérdésre, hogy Magyarország római örökségének melyik részét tartod a legfontosabbnak, és miért!

8. Fotózd le a ma leírtakat (3. 4. 7. pont) és töltsd fel a képet IDE!


❤️ Szorgalmiként megnézheted EZT a videót is, amiben a vulkánkitörésben elpusztult Pompeiiről találsz érdekességeket cicákkal. :)

2020. március 18. Nyelvtan Angi nénivel

Ma a szavak helyesírását fogjuk gyakorolni.A füzetedbe írd fel a címet: Gyakorlás, majd a füzetlap tetejére a nevedet is!
A következő linkre kattintva végezd el a feladatot a füzetedben! A helyes megoldást írd le.

szóelmzés

Kiejtés elve Ezen a linken pedig a kiejtés elve szerinti szavakat gyakorolhatod. Ha végeztél a játékkal, írj le emlékezetből minél több szót, amit láttál a játékban.

Ha készen vagy, fotózd le a füzetedet és küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail.com email címre. Kérlek, minden füzetlap tetejére írd rá a nevedet jól láthatóan! Az üzenet (email)küldésekor a tárgyba írjátok fel a neveteket!
Határidő: március 23. hétfő

 Hf.: 57-72. oldalakon kimaradt feladatokat töltsétek ki a Hagyomány elve című részig.( Az 57/3. nem kell) Tudom, hogy sokat megoldottunk, így most alig lesz feladatod.

2020. március 18. Matematika Betti nénivel

Kedves Tanulók !

 A  mai órán a törtek szorzását gyakoroljuk természetes számmal .

 A füzetedbe írd fel az óra száma helyett a mai dátumot  ,és címnek Törtek szorzása természetes számmal .


Ismétlés : Törtet természetes számmal úgy szorzunk , hogy a számlálót megszorozzuk a 

természetes számmal a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk . (Ezt nem kell leírnod már.)

 1.Feladat :Gyakorold a műveletet a  Okos Doboz
                    segítségével ! (Kattints a linkre )


 2.Feladat : Oldd meg a feladatokat a füzetedben tollal !

 







Fényképezd le a megoldásokat és küldd el !IDE


 Jó munkát kívánok !
 

2020. március 18. Irodalom

Kedves 5.b osztályos tanuló!

1. feladat

Mivel éppen mára beszéltük meg a témazáró dolgozatot a János vitézből, ezért azt gondolom, hogy ez a kvíz most szuperül fog sikerülni neked!
A névhez saját neved írd, hogy felismerjelek, amikor megnézem az eredményeket! 😉

János vitéz KAHOOT

(PIN: 0990243)

2. feladat

a) Jancsira az útja során számos kaland, próbatétel várt. Sorolj fel ezek közül legalább hármat-hármat a következők szerint:
1. az első vándorút kalandjai (Mi történt vele, miután elindult a falujából?)
2. a második vándorút kalandjai (Mi történt vele, miután megtudta Iluska halálát, és újra elindult a faluból?)
A füzetedbe írj! Cím: Jancsi kalandjai, próbatételei

b) Jancsi meglelte a boldogságot Tündérországban. Milyen Tündérország? Mutasd be hangulata, éghajlata, lakói alapján! A füzetedbe dolgozz! Írj legalább 6 mondatot! Cím: János vitéz Tündérországa

c) Milyen lenne az általad elképzelt, megálmodott Tündérország? Írj fogalmazást Az én Tündérországom címmel! A füzetben dolgozz! Írj legalább 6 mondatot!

Az elkészített feladatokról készült fotót küldd el ezen az oldalon a mai dátumhoz (március 18.)!


Keress, ha elakadsz!

Erika néni 🧡



2020. március 18. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Legutóbbi nyelvtanon új leckébe kezdtünk, címünk: A magyar helyesírás alapelvei.

Olvastunk egy szöveget:

A világhírű autóversenyző tudja, hogy kockáztatnia kell, ha a veszélyes kanyar után nagy előnnyel akar a célra törni.

Emlékszel, hogy a zölddel kijelölt szavakat melyik csoportba írtuk ki a hajtogatósba? 
Igen, kiejtés elve!


1. feladat

Készítsd el a a második kihajtható oldalt!

Szóelemzés elve

A szó leírásakor rögzítjük a szóelemeket, tehát a szótőt és a toldalékot. 
pl. tud + ja (Leírva "tudja", és nem pedig "tuggya"! 😅


2. feladat

Készítsd el a a harmadik kihajtható oldalt!

Hagyomány elve

A veszélyes szóban a j hangot a hagyománynak megfelelően írjuk ly-nal.


3. feladat

Készítsd el a a negyedik kihajtható oldalt!

Egyszerűsítés elve

Az előnnyel szóban a hosszú kétjegyű mássalhangzónak EGYSZERŰSÍTVE csak az első jegyét kettőzzük meg. 
Pl. előnnyel (és nem előnynyel, vagy előnnyyel 😅)


4. feladat 

Ma a kiejtés elvével ismerkedünk meg jobban!

Munkafüzetbeli feladataid:

64. oldal 1. feladat
65. oldal 5. feladat a) b) c)
66. oldal 8.

Ha végeztél az 5. feladattal, nyisd meg a helyesírási tanácsadó portált, és gépeld be ide a szavakat, ahogy órán is kipróbáltuk! Ha zöld háttérrel jelenik meg a szó, helyesen írtad, ha piros háttérrel, helytelenül írtad.
Pl.

Ellenőrzés

Küldd el a munkafüzet lefotózott oldalait ITT a mai dátum (március 18.) alá!

Ügyes munkádért cserébe most virtuális szmájlit osztok! :)

Hajrá! Keress, ha elekadsz!

Erika néni 🧡



2020. március 18. Technika - Tengelyes tükrözés


Beadási határidő: 2020.03.25. (jövő szerda)

Kezdünk!
A feladat, mint mindig roppant egyszerű, csak ismerned kell a vonalzót meg a számokat. Végy egy A/4-es lapot és tarts vízszintesen. Hajtsd ketté! (így megkapod a „t” tengelyt)
Ha megvagy, utána a példakép alapján rajzolj 3 ábrát. Egy háromszöget, négyszöget majd egy trapézt. Nem kell pont ugyanilyet csak férjen ki.
Utána amint a képen látod, csak pontokat kell tükröznöd a „t” tengelyre úgy, hogy a vonalzó és a tengely 90-fokban legyen (odarajzoltam).

Ha az adott pont 9,5cm-re van a tengelytől a tükörképe is 9,5cm-re lesz.
Pontok elnevezése: Ha a sima pont A, akkor a tükörképe A’ lesz. (odarajzoltam)

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.

Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el!
Feltöltés ide!

A "név" kérdésnél a rendes neved írd oda ne becenevet!