Remélem, sikerült megtanulnotok a törtek osztását.
Írjátok fel az óraszámot! 99. óra
Cím: Zárójeles feladatok megoldása törtekkel
1. A múlt órai feladatok megoldásának ellenőrzése
Tankönyv 141.oldal 54 feladat
a) 3/4 b) 3/ 28 c) 1/5 d) 5/18 e) 3/7
f) 3/2 g) 8/48 =1/6 h) 16/60 = 4/15 i) 25/100= 1/4 j) 0/9 = 0!!! Nullát bármely számmal osztva, a hányados 0!!!.
(A nullával való osztást pedig nem értelmezzük. Pl. 24:0 = Nem értelmezzük!
Ezért nem lehet a tört nevezőjében 0)
141. oldal 57/a A szöveges feladatot osztással kellett kiszámolnod.
Egy ágyás 3/30 = 1/10 -ed része a kertnek.
Biztos mindenkié jó lett!
2. Ma egy feladatod lesz! tk.55 oldal 55. feladatból MIND. Egyféleképpen, először a zárójelben levő
összeadást, kivonást végezd el! Az osztást mindig írd le ("öregasszony hátán a púp")!!!
A megoldást pénteken ellenőrizzük.
2020. március 18., szerda
2020. március 18. Nyelvtan SzÉva nénivel
Hahó ötödikesem!
Mára egy kis játékot terveztem neked.
Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.
Kattints IDE !
Az alábbi feladatokat kell megoldanod:
Mára egy kis játékot terveztem neked.
Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.
Kattints IDE !
Az alábbi feladatokat kell megoldanod:
- Elvek a helyesírásban
- Helyesírás-memória
- Keresd a nyomokat!
- Szólások, közmondások
Használhatod, a füzeted, a könyved, ha bizonytalan vagy a megoldásban.
Minden feladat minimum 80% - os legyen! Annyiszor csináld meg, amíg ez nem sikerül!
Jó munkát!
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan SzÉva nénivel
2020. március 18. Nyelvtan Anikó nénivel
Kedves Gyerekek!
Először is nagyon ügyesen oldottátok meg az előző órai anyagokat. Megnéztem a a feltöltéseket, de sajnos nem mindenki tette fel. Volt, akinél nem láttam a nevet. Kérlek vagy a feltöltés címét írd át a nevedre vagy a lapra írd rá a nevedet!!!!
A mai lecke:
Mf: 63.o/3., 4., 5., 6. feladatok
Mf: 64.o./7.a, b,
Most nem kell feltölteni. Bízom benne, hogy megcsináljátok!!!!
Gyakorló feladatok: ITT
Jó munkát!
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Anikó nénivel
2020. március 18. Tippek & kérések
Kedves 5.b osztályos tanuló! 💚
Úgy látom, nagy lelkesedéssel vetetted bele magad a virtuális tanóráidba. 😍
Ennek örülök!
Pár tippet és kérést azért írok az első nap tapasztalatai alapján.
1. Minden blogbejegyzés alá lehet megjegyzés t írni. Élj ezzel a lehetőséggel! Jelezz vissza tanárodnak, hogy elkészültél-e a feladattal, elküldted-e a képeket, mi tetszett, mit nem értettél, stb.! Várjuk a visszajelzésed! Írd a megjegyzésed mögé a neved !
2. Kérdezz tanáraidtól nyugodtan! Kérdésedet felteheted a megjegyzésben a bejegyzés alatt (vagy írhatsz akár e-mailt is tanáraidnak)! Írd a megjegyzésed mögé a neved !
3. A feladatokat 9 és 14 óra között végezd el! A tanáraid is ekkor állnak rendelkezésedre, ha elakadsz, vagy kérdésed van feléjük.
Velem 8:30-kor és 13:30-kor beszélhetsz konferenciahívásban a beszélgetésünkben. Várlak szeretettel! 📲🥰
4. Haladj a feladatokkal órarend szerint , és akkor semmi sem fog elmaradni!
A feladatok leadásá t ugyanarra a napra ütemezd, amelyiken a bejegyzés született! Ne gyűjts össze több napi anyagot, és zúdítsd egyszerre tanáraidra!
5. Legyél figyelmes ebb! Olvass el minden betűt a képernyőn! Mi most csak így tudunk kommunikálni veled. Ha átugrassz egy-két sort, fontos infóról maradsz le.
Feladat: Kíváncsi vagyok, megtalálod-e ezt az elrejtett feladatot! 😉 Írj megjegyzést ez a blogbejegyzés alá! Írd meg, milyen készüléken olvasod a blogot?
📱 ❔ 💻 ❔
2020. március 18. Történelem
Drága 5.b, sajnos nem lehetek veletek, amikor megismeritek Pannónia provincia történetét, de bízom abban, hogy a lelkesedésetek így is töretlen marad és visz előre titeket. :)
Ma Pannónia provincia életébe lesünk bele.
1. Idézd fel, mit jelent a provincia szó! (Ha a linkre kattintasz, kapsz egy kis emlékeztetőt.)
2. Olvasd el a tk. 98-100. oldalát!
Ebből a leckéből megtudhatod, hogy Pannóniát Augustus császár foglalta el és a mai Magyarország (dunántúli) területén helyezkedett el; egyik határát a Duna adta, ami kiváló védelmi vonal volt a barbárok ellen. De megtudhatod például azt is, hogy számos mai magyar várost a rómaiak alapítottak.
3. Nyisd ki a füzeted! Írd fel címként, hogy Pannónia!
Írd le a következő földrajzi neveket egymás alá:
Óbuda
Pécs
Sopron
Szombathely
Tác
Duna
4. Az atlaszod 10. oldalán találsz egy térképet Pannóniáról, ami feltünteti a városokat és folyókat a magyar és a latin nevükkel együtt. Másold le a füzetedbe leírt földrajzi nevek mellé az atlaszban található latin elnevezésüket!
5. Nézd végig EZT a videót! (Figyelj közben nagyon, ugyanis később kérdéseket is kapsz majd.)
6. Ha végére értél, nyisd meg EZT a linket. Itt egy olyan kahootot találsz, amit egyedül játszhatsz végig, de a többiek ellen, ugyanis gyűjtöd a pontokat. Kérlek ezért, hogy a saját neved írd be, ahogy órákon is megszoktad már.
7. A tankönyved 100. oldalán találsz egy nagyszerű ábrát a padlófűtésről.
Itt pedig egy mozaikpadlót látsz, ami jellegzetesen a római építészet sajátja:
Ahogyan arról olvastál a tankönyvedben, a rómaiaknak a padlófűtésen és a régészeti emlékeken kívül is számos dolgot köszönhetünk: gyümölcsöket, vízvezetékeket, csatornákat, a latin betűs írást, utakat, stb.
7. Válaszolj a füzetedbe arra a kérdésre, hogy Magyarország római örökségének melyik részét tartod a legfontosabbnak, és miért!
8. Fotózd le a ma leírtakat (3. 4. 7. pont) és töltsd fel a képet IDE!
❤️ Szorgalmiként megnézheted EZT a videót is, amiben a vulkánkitörésben elpusztult Pompeiiről találsz érdekességeket cicákkal. :)
2020. március 18. Nyelvtan Angi nénivel
Ma a szavak helyesírását fogjuk gyakorolni.A füzetedbe írd fel a címet: Gyakorlás, majd a füzetlap tetejére a nevedet is!
A következő linkre kattintva végezd el a feladatot a füzetedben! A helyes megoldást írd le.
szóelmzés
Kiejtés elve Ezen a linken pedig a kiejtés elve szerinti szavakat gyakorolhatod. Ha végeztél a játékkal, írj le emlékezetből minél több szót, amit láttál a játékban.
Ha készen vagy, fotózd le a füzetedet és küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail.com email címre. Kérlek, minden füzetlap tetejére írd rá a nevedet jól láthatóan! Az üzenet (email)küldésekor a tárgyba írjátok fel a neveteket!
Határidő: március 23. hétfő
Hf.: 57-72. oldalakon kimaradt feladatokat töltsétek ki a Hagyomány elve című részig.( Az 57/3. nem kell) Tudom, hogy sokat megoldottunk, így most alig lesz feladatod.
A következő linkre kattintva végezd el a feladatot a füzetedben! A helyes megoldást írd le.
szóelmzés
Kiejtés elve Ezen a linken pedig a kiejtés elve szerinti szavakat gyakorolhatod. Ha végeztél a játékkal, írj le emlékezetből minél több szót, amit láttál a játékban.
Ha készen vagy, fotózd le a füzetedet és küldd el nekem a vargatamasblogos@gmail.com email címre. Kérlek, minden füzetlap tetejére írd rá a nevedet jól láthatóan! Az üzenet (email)küldésekor a tárgyba írjátok fel a neveteket!
Határidő: március 23. hétfő
Hf.: 57-72. oldalakon kimaradt feladatokat töltsétek ki a Hagyomány elve című részig.( Az 57/3. nem kell) Tudom, hogy sokat megoldottunk, így most alig lesz feladatod.
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Angi nénivel
2020. március 18. Matematika Betti nénivel
Kedves Tanulók !
A mai órán a törtek szorzását gyakoroljuk természetes számmal .
A füzetedbe írd fel az óra száma helyett a mai dátumot ,és címnek Törtek szorzása természetes számmal .
Ismétlés : Törtet természetes számmal úgy szorzunk , hogy a számlálót megszorozzuk a
természetes számmal a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk . (Ezt nem kell leírnod már.)
1.Feladat :Gyakorold a műveletet a Okos Doboz
segítségével ! (Kattints a linkre )
2.Feladat : Oldd meg a feladatokat a füzetedben tollal !
Fényképezd le a megoldásokat és küldd el !IDE
Jó munkát kívánok !
A mai órán a törtek szorzását gyakoroljuk természetes számmal .
A füzetedbe írd fel az óra száma helyett a mai dátumot ,és címnek Törtek szorzása természetes számmal .
Ismétlés : Törtet természetes számmal úgy szorzunk , hogy a számlálót megszorozzuk a
természetes számmal a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk . (Ezt nem kell leírnod már.)
1.Feladat :Gyakorold a műveletet a Okos Doboz
segítségével ! (Kattints a linkre )
2.Feladat : Oldd meg a feladatokat a füzetedben tollal !
Fényképezd le a megoldásokat és küldd el !IDE
Jó munkát kívánok !
2020. március 18. Irodalom
Kedves 5.b osztályos tanuló!
1. feladat
Mivel éppen mára beszéltük meg a témazáró dolgozatot a János vitézből, ezért azt gondolom, hogy ez a kvíz most szuperül fog sikerülni neked!
A névhez saját neved írd, hogy felismerjelek, amikor megnézem az eredményeket! 😉
János vitéz KAHOOT
(PIN: 0990243)
2. feladat
a) Jancsira az útja során számos kaland, próbatétel várt. Sorolj fel ezek közül legalább hármat-hármat a következők szerint:
1. az első vándorút kalandjai (Mi történt vele, miután elindult a falujából?)
2. a második vándorút kalandjai (Mi történt vele, miután megtudta Iluska halálát, és újra elindult a faluból?)
A füzetedbe írj! Cím: Jancsi kalandjai, próbatételei
b) Jancsi meglelte a boldogságot Tündérországban. Milyen Tündérország? Mutasd be hangulata, éghajlata, lakói alapján! A füzetedbe dolgozz! Írj legalább 6 mondatot! Cím: János vitéz Tündérországa
c) Milyen lenne az általad elképzelt, megálmodott Tündérország? Írj fogalmazást Az én Tündérországom címmel! A füzetben dolgozz! Írj legalább 6 mondatot!
Az elkészített feladatokról készült fotót küldd el ezen az oldalon a mai dátumhoz (március 18.)!
Keress, ha elakadsz!
1. feladat
Mivel éppen mára beszéltük meg a témazáró dolgozatot a János vitézből, ezért azt gondolom, hogy ez a kvíz most szuperül fog sikerülni neked!
A névhez saját neved írd, hogy felismerjelek, amikor megnézem az eredményeket! 😉
János vitéz KAHOOT
(PIN: 0990243)
2. feladat
a) Jancsira az útja során számos kaland, próbatétel várt. Sorolj fel ezek közül legalább hármat-hármat a következők szerint:
1. az első vándorút kalandjai (Mi történt vele, miután elindult a falujából?)
2. a második vándorút kalandjai (Mi történt vele, miután megtudta Iluska halálát, és újra elindult a faluból?)
A füzetedbe írj! Cím: Jancsi kalandjai, próbatételei
b) Jancsi meglelte a boldogságot Tündérországban. Milyen Tündérország? Mutasd be hangulata, éghajlata, lakói alapján! A füzetedbe dolgozz! Írj legalább 6 mondatot! Cím: János vitéz Tündérországa
c) Milyen lenne az általad elképzelt, megálmodott Tündérország? Írj fogalmazást Az én Tündérországom címmel! A füzetben dolgozz! Írj legalább 6 mondatot!
Az elkészített feladatokról készült fotót küldd el ezen az oldalon a mai dátumhoz (március 18.)!
Keress, ha elakadsz!
Erika néni 🧡
2020. március 18. Nyelvtan Erika nénivel
Kedves ötödikes!
Legutóbbi nyelvtanon új leckébe kezdtünk, címünk: A magyar helyesírás alapelvei.
Olvastunk egy szöveget:
A világhírű autóversenyző tudja, hogy kockáztatnia kell, ha a veszélyes kanyar után nagy előnnyel akar a célra törni.
Emlékszel, hogy a zölddel kijelölt szavakat melyik csoportba írtuk ki a hajtogatósba?
Igen, kiejtés elve!
1. feladat
Készítsd el a a második kihajtható oldalt!
Szóelemzés elve
A szó leírásakor rögzítjük a szóelemeket, tehát a szótőt és a toldalékot.
pl. tud + ja (Leírva "tudja", és nem pedig "tuggya"! 😅)
2. feladat
Készítsd el a a harmadik kihajtható oldalt!
Hagyomány elve
A veszélyes szóban a j hangot a hagyománynak megfelelően írjuk ly-nal.
3. feladat
Készítsd el a a negyedik kihajtható oldalt!
Egyszerűsítés elve
Az előnnyel szóban a hosszú kétjegyű mássalhangzónak EGYSZERŰSÍTVE csak az első jegyét kettőzzük meg.
Pl. előnnyel (és nem előnynyel, vagy előnnyyel 😅)
4. feladat
Ma a kiejtés elvével ismerkedünk meg jobban!
Munkafüzetbeli feladataid:
64. oldal 1. feladat
65. oldal 5. feladat a) b) c)
66. oldal 8.
Ha végeztél az 5. feladattal, nyisd meg a helyesírási tanácsadó portált, és gépeld be ide a szavakat, ahogy órán is kipróbáltuk! Ha zöld háttérrel jelenik meg a szó, helyesen írtad, ha piros háttérrel, helytelenül írtad.
Pl.
Ellenőrzés
Küldd el a munkafüzet lefotózott oldalait ITT a mai dátum (március 18.) alá!
Ügyes munkádért cserébe most virtuális szmájlit osztok! :) |
Hajrá! Keress, ha elekadsz!
Erika néni 🧡
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Erika nénivel
2020. március 18. Technika - Tengelyes tükrözés
Beadási határidő: 2020.03.25. (jövő szerda)
Kezdünk!
A feladat,
mint mindig roppant egyszerű, csak ismerned kell a vonalzót meg a számokat.
Végy egy A/4-es lapot és tarts vízszintesen. Hajtsd ketté! (így megkapod a „t” tengelyt)
Ha megvagy,
utána a példakép alapján rajzolj 3 ábrát. Egy háromszöget, négyszöget majd egy
trapézt. Nem kell pont ugyanilyet csak férjen ki.
Utána amint
a képen látod, csak pontokat kell tükröznöd a „t” tengelyre úgy, hogy a vonalzó
és a tengely 90-fokban legyen (odarajzoltam).
Ha az adott
pont 9,5cm-re van a tengelytől a tükörképe is 9,5cm-re lesz.
Pontok
elnevezése: Ha a sima pont A, akkor a tükörképe A’ lesz. (odarajzoltam)
A
kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.
Elkészült munkádat láthatóan fotózd be és küld el!
Feltöltés ide!A "név" kérdésnél a rendes neved írd oda ne becenevet!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)