Kedves Ötödikesek!
Technikai problémák miatt a mai tananyag holnap fog megjelenni a blogon.
Have a very nice day!
Éva néni
2020. április 16., csütörtök
2020. április 16. Angol Éva nénivel
2020. április 16. Matematika Gyakorlóóra Betti nénivel
Kedves Ötödikesek !
Remélem mindenkinek jól telt a tavaszi szünet ,és kipihentétek magatokat !
A mai gyakorlóórán átismételjük a körrel kapcsolatos fogalmakat ,és a háromszög szerkesztését .
Írd fel a mai dátumot a füzetedbe és címnek :Gyakorlás !
I. Ismételjük át a körrel kapcsolatos fogalmakat a LEARNING APPS-SAL
Itt 9 feladatot találsz .Ezek közül néggyel gyakorolj !
3.A kör és részei (Elnevezések gyakorlása)
4.Ismerd fel (Memória játék )
6.Meghatározás (Szabályok gyakorlása)
9.Párkereső (Elnevezések gyakorlása)
II. Ismételjük át hogyan szerkesztünk háromszöget a megadott három oldalból .
1.) Ehhez nézd a meg a következő VIDEÓT !
(Többször is megállíthatod közben ! )
2.) A füzetedben te is végezd el a szerkesztést a Videó segítségével !
( Vázlatot nem kell készítened !)
3.) Számítsd ki a háromszög kerületét is !
Az elkészített szerkesztést nem kell elküldened !
Jó munkát kívánok !
Házi feladatod nincs ! 😊
Korábbi bejegyzések »
matematika Betti nénivel
2020. április 16. Angol Anikó nénivel
Dear Students!
Remélem mindenki kipihente magát a tavaszi szünetben.
A mai órán a Unit 3 összefoglalása következik.
Gyakorló feladatokat kell megoldanotok a füzetbe!
Minden feladatot írjatok le a füzetbe! És a füzetet töltsétek fel IDE!
1. feladat
Javítsd ki a mondatokban előforduló hibákat!
1.
Correct the mistake in the
sentences.
1.
James has got a camera new.
James has got a new camera
2.
We’ve got a computer game good.
3.
It’s a bag big.
4.
She hasn’t got eyes big.
5.
Molly has got hair short.
6.
This is a book thick.
2. feladat
Tedd a szavakat a helyes sorrendbe!
Put the words in the correct
order to make sentences.
1.
got / a / blue / I’ve / bike
2.
old / an / car / it’s
3.
got / has / Danny / radio /
small / a
4.
computer / they’re / games /
new
5.
a / she’s / friendly / got /
cat
6.
long / snake / a / it’s
3. feladat
Válaszd ki a megfelelő szót és írd le a mondatot helyesen!
1.
Complete the sentences with have
got or has got.
1.
Lulu ...................................
a pencil.
2.
Andy ...........................................
a picture.
3.
Tara and Fred ............................................. exercise books.
4.
Kieran ..............................................
a dog.
5.
Emily ...............................................
a bike.
6.
Ed and William...............................................
mobile phones.
4.feladat
Játék ITT
Jó munkát!
Best wishes.
Korábbi bejegyzések »
angol Anikó nénivel
2020. április 16. Hon- és népismeret
Kedves Ötödikes,
Ma arról lesz szó, miként működött a családi munkamegosztás 100 évvel ezelőtt.
1. Írd fel a füzetedbe címként:
A ti kedvetekért készítettem egy videót a témához. ☺️
2. IDE KATTINTVA találod a videót, nézd/hallgasd meg!
3. Írd fel a füzetedbe:
gazda:
gazdasszony:
4. A videón látottak-hallottak alapján egészítsd ki a vázlatot (kinek mi a feladata, szerepe a családon belül)!
5. Válaszolj a kérdésre (szintén a füzetbe):
Remélem, érdekesnek és érthetőnek találtad a témát! Ha belegondolsz, a te feladataid egészen másmilyenek, mint egy 100-150 évvel ezelőtt élt gyermeknek. Melyiket találod "jobbnak", melyiket nehezebbnek? Ha van kedved, oszd meg velem a gondolataidat itt a bejegyzés alatt egy megjegyzésben. ☺️
Ma arról lesz szó, miként működött a családi munkamegosztás 100 évvel ezelőtt.
1. Írd fel a füzetedbe címként:
Családi munkamegosztás
A ti kedvetekért készítettem egy videót a témához. ☺️
2. IDE KATTINTVA találod a videót, nézd/hallgasd meg!
3. Írd fel a füzetedbe:
gazda:
gazdasszony:
4. A videón látottak-hallottak alapján egészítsd ki a vázlatot (kinek mi a feladata, szerepe a családon belül)!
5. Válaszolj a kérdésre (szintén a füzetbe):
miért volt a meny(ek)nek több és nehezebb feladata, mint az eladó sorban lévő lányoknak?
Remélem, érdekesnek és érthetőnek találtad a témát! Ha belegondolsz, a te feladataid egészen másmilyenek, mint egy 100-150 évvel ezelőtt élt gyermeknek. Melyiket találod "jobbnak", melyiket nehezebbnek? Ha van kedved, oszd meg velem a gondolataidat itt a bejegyzés alatt egy megjegyzésben. ☺️
2020. április 16. Angol Heni nénivel
Dear Students! Good morning!
Remélem mindenkinek jól telt a tavaszi szünet.
A mai órára készítettem néhány táblázatot a present simple=egyszerű jelen idő alakjairól. Olvassátok át! A füzetetekbe pedig ezt írjátok fel:
Lesson 85. Present simple= egyszerű jelen idő állító, tagadó és kérdő alakjai a 2020.04.16-i blogbejegyzésben vannak.
1. feladat
Tankönyv 47./5. Kérdezz és válaszolj!
Ugye nem felejtetted el? When=mikor
Where=hol, hová
A kérdéseket kezdd így:
When/Where do...?A kérdéseket kezdd így:
When/Where does...?
A feladatot a füzetbe oldd meg! Válaszaidat küldd el IDE !
2.feladat
Munkafüzet 39./4.
Tedd a szavakat a megfelelő sorrendbe! (A számokat írd a szavak fölé!)
Válaszaidat küldd IDE !
3.feladat
Egy kis gyakorlás. A játék indításához KATTINTS IDE !
Goodbye, Heni néni
Tedd a szavakat a megfelelő sorrendbe! (A számokat írd a szavak fölé!)
Válaszaidat küldd IDE !
3.feladat
Egy kis gyakorlás. A játék indításához KATTINTS IDE !
Goodbye, Heni néni
Korábbi bejegyzések »
angol Heni nénivel
2020. április 16. Természetismeret
Kedves Ötödikes!
Ma 12:00-kor találkozunk a Teams-en!
tk. 137.o.Atlasz: 12-13.o. Magyarország közigazgatása, közlekedése és ipara
Írd fel a címet a füzetedbe: Tájékozódás Magyarország közigazgatási térképén
Az országhatárt széles piros vonal jelöli.
Az országhatár által körülölelt terület az ország területe.
Szomszédos országok:
SZLOVÁKIA, UKRAJNA, ROMÁNIA, SZERBIA, HORVÁTORSZÁG, SZLOVÉNIA, ASZTRIA
Keresd meg a határoló országokat a térképen!
A közigazgatási térképen a következőket láthatod:
- településeket
- utakat
- vasutakat
- megyéket: 19 megye -- mf. 70.o.2.f.
A számozás alapján megnevezni a megyéket és melléírni a székhelyüket (aláhúzással jelöli a térkép)
+ MEGTANULNI + megkeresni mindet a térképen is!!!!!!!
pl.
1. Győr-Moson-Sopron -- Győr
2. Vas -- Szombathely
A szárazföldi közlekedés közúton és vasúton folyik.
A vízi közlekedés hajóval, a légi repülőgépekkel történik.
Az atlasz első, kemény borító belsején Jelmagyarázatot találsz. A lap alján KÖZLEKEDÉS ÉS SZÁLLÍTÁS alatt megnézheted, hogyan jelöli a térkép az autóutakat, autópályát, főutat, vasútvonalat. Keress ilyen jeleket a 12-13.oldalon.
Oldd meg a mf. 71.oldalán található feladatokat, majd küldd a 70. és 71.oldal fotóját ide:
varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Korábbi bejegyzések »
természetismeret
2020. április 16. Német
Kedves ötödikes!
Remélem, a tavaszi szünet után ügyesen fel tudod venni újra a lépést a digitális oktatással!
Ha emlékszel, Tierische Rekorde címmel új leckét kezdtünk. Most ezzel folytatjuk a tanulást!
1. feladat
Tk. 51. old. 3.
Újabb rekordokat ismerünk meg!
Elsőként hasonlítsuk együtt össze a pingvint, a fókát és a bálnát!
Másold le a füzetedbe!
J Der Pinguin kann tief tauchen. = A pingvin mélyre tud merülni.
JJ Die Robbe kann tiefer tauchen. = A fóka mélyebbre tud merülni.
JJJ Der Wal kann am tiefsten tauchen. = A bálna tud a legmélyebbre merülni.
2. feladat
A sas, a hattyú és a liba összehasonlítása következik!
Látod, hogy a madarak elé oda van írva:
hoch fliegen = magasra repülni
Az 52. oldalon a zöld táblázatban (vagy itt →) láthatod, hogy fokozzuk a hoch melléknevet:
hoch → höher → am höchsten
Elkezdem, fejezd be a mondatokat! Írd a füzetedbe!
J Der Adler kann hoch fliegen.
JJ Der Schwan kann ... (kell még a fokozott melléknév + fliegen) .
JJJ Die Gans kann ... (kell még a fokozott melléknév + fliegen) .
3. feladat
Gyakorold a fokozott melléknevek felismerését ITT (Learningapps)!
Remélem, a tavaszi szünet után ügyesen fel tudod venni újra a lépést a digitális oktatással!
Ha emlékszel, Tierische Rekorde címmel új leckét kezdtünk. Most ezzel folytatjuk a tanulást!
1. feladat
Tk. 51. old. 3.
Újabb rekordokat ismerünk meg!
Elsőként hasonlítsuk együtt össze a pingvint, a fókát és a bálnát!
Másold le a füzetedbe!
J Der Pinguin kann tief tauchen. = A pingvin mélyre tud merülni.
JJ Die Robbe kann tiefer tauchen. = A fóka mélyebbre tud merülni.
JJJ Der Wal kann am tiefsten tauchen. = A bálna tud a legmélyebbre merülni.
2. feladat
A sas, a hattyú és a liba összehasonlítása következik!
Látod, hogy a madarak elé oda van írva:
hoch fliegen = magasra repülni
Az 52. oldalon a zöld táblázatban (vagy itt →) láthatod, hogy fokozzuk a hoch melléknevet:
hoch → höher → am höchsten
Elkezdem, fejezd be a mondatokat! Írd a füzetedbe!
J Der Adler kann hoch fliegen.
JJ Der Schwan kann ... (kell még a fokozott melléknév + fliegen) .
JJJ Die Gans kann ... (kell még a fokozott melléknév + fliegen) .
3. feladat
Gyakorold a fokozott melléknevek felismerését ITT (Learningapps)!
Most nem kell küldeni semmit, majd ha kész leszünk az egész 3. feladattal! :)
Hétfőn nem lesz Teams-óra, mivel áramszünet várható!
Hétfőn nem lesz Teams-óra, mivel áramszünet várható!
Keress, ha elekadsz!
Erika néni
Testnevelés - Úszás - Híres Úszók Arcképcsarnoka - 2. rész
Sziasztok!
A szünet utáni első órán és immár 5 hét óta ezen a felületen.
Remélem kipihentétek magatokat!
ARCKÉPCSARNOK - 2.rész
Halmay Zoltán - 1881-1956
Halmay Zoltán 1900 - Párizs, 1904 - St.Louis. 1908 - London, mindhárom Olimpián szerepelt és érmet is szerzett, ő még a "magyar tempó"-t képviselte,
ebben a linkben 2 perc 38 másodpercnél említik.
Ha a link ismerős, az nem véletlen, mert
itt március 19.-én már közzétettem Nektek.
Halmay Zoltán is az úszósport hírnevének megalapozói közé tartozik, az akkori feltételek, úszástechnikák, felszerelések, edzésmódszerek eltértek attól, amit ti ismertek.
A kép alatti linkre kattintva sok érdekes történetet olvashattok és betekintést nyerhettek az első olimpiák légkörébe, ami közel sem volt olyan látványos és ünnepélyes mint most, pl a párizsi vagy a St. Louis-ban megrendezett olimpiák kapcsán írt beszámolókból ez kiderül.
Akkor mégis mi vitte őket előre, mi hajtotta szenvedélyüket, szívüket tehetnénk fel a kérdést és talán sokatokban ez meg is fogalmazódott.
A FELADAT:
Írd le 2-3 mondatban az EDZÉSNAPLÓDBA, hogy szerinted, mi az, ami miatt ők, az 1900-as évek környékén versenybe szálltak egymással, mikor nem lettek milliomosok, vagy ismert sportmárkák arcai, stb.
TE mit gondolsz erről?!
TE mit gondolsz erről?!
Korábbi bejegyzések »
testnevelés
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)