2020. április 16., csütörtök

2020. április 16. Angol Éva nénivel

Kedves Ötödikesek!

Technikai problémák miatt a mai tananyag holnap fog megjelenni a blogon.
Have a very nice day!

Éva néni

2020. április 16. Matematika Gyakorlóóra Betti nénivel


Kedves Ötödikesek !                                                     
Kivirul, Virág, Smiley, Hangulatjel, Wellness, Egészség


Remélem mindenkinek jól telt a tavaszi szünet ,és kipihentétek magatokat !

A mai gyakorlóórán  átismételjük a körrel kapcsolatos fogalmakat ,és a háromszög szerkesztését .

  Írd fel a mai dátumot a füzetedbe és címnek :Gyakorlás   !

 I. Ismételjük át a körrel kapcsolatos fogalmakat a LEARNING APPS-SAL

   Itt 9 feladatot találsz .Ezek közül néggyel gyakorolj !

   3.A kör és részei (Elnevezések gyakorlása)

   4.Ismerd fel (Memória játék )

   6.Meghatározás (Szabályok gyakorlása)

   9.Párkereső (Elnevezések gyakorlása)

II. Ismételjük át hogyan szerkesztünk háromszöget a megadott három oldalból .

  1.) Ehhez nézd a meg a következő  VIDEÓT !  
                 (Többször is megállíthatod közben ! )

  2.)  A füzetedben te is végezd el a szerkesztést a Videó segítségével !
                 ( Vázlatot nem kell készítened !)

   3.) Számítsd ki a háromszög kerületét is !
                  Az elkészített szerkesztést nem kell elküldened !
                                               
                                               Jó munkát kívánok !

                                                                     Házi feladatod nincs ! 😊

2020. április 16. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


Remélem mindenki kipihente magát a tavaszi szünetben.

A mai órán a Unit 3 összefoglalása következik.

Gyakorló feladatokat kell megoldanotok a füzetbe!
Minden feladatot írjatok le a füzetbe! És a füzetet töltsétek fel IDE!


1. feladat

Javítsd ki a mondatokban előforduló hibákat!
 


    1.        Correct the mistake in the sentences.

                    1.        James has got a camera new.
James has got a new camera
                    2.        We’ve got a computer game good.

                    3.        It’s a bag big.

                    4.        She hasn’t got eyes big.

                    5.        Molly has got hair short.

                    6.        This is a book thick.

2. feladat


Tedd a szavakat a helyes sorrendbe!



       Put the words in the correct order to make sentences.

                    1.        got / a / blue / I’ve / bike

                    2.        old / an / car / it’s

                    3.        got / has / Danny / radio / small / a

                    4.        computer / they’re / games / new

                    5.        a / she’s / friendly / got / cat

                    6.        long / snake / a / it’s



3. feladat

Válaszd ki a megfelelő szót és írd le a mondatot helyesen!



    1.        Complete the sentences with have got or has got.

                    1.        Lulu ...................................     a pencil.

                    2.        Andy  ...........................................    a picture.

                    3.        Tara and Fred  .............................................   exercise books.

                    4.        Kieran  ..............................................    a dog.

                    5.        Emily ...............................................        a bike.

                    6.        Ed and William...............................................    mobile phones.




4.feladat


Játék ITT


Jó munkát!

Best wishes.

2020. április 16. Hon- és népismeret

Kedves Ötödikes,

Ma arról lesz szó, miként működött a családi munkamegosztás 100 évvel ezelőtt.

1. Írd fel a füzetedbe címként:
Családi munkamegosztás


A ti kedvetekért készítettem egy videót a témához. ☺️

2. IDE KATTINTVA találod a videót, nézd/hallgasd meg!

3. Írd fel a füzetedbe: 

gazda:

gazdasszony:


4. A videón látottak-hallottak alapján egészítsd ki a vázlatot (kinek mi a feladata, szerepe a családon belül)!

5. Válaszolj a kérdésre (szintén a füzetbe):
miért volt a meny(ek)nek több és nehezebb feladata, mint az eladó sorban lévő lányoknak?


Remélem, érdekesnek és érthetőnek találtad a témát! Ha belegondolsz, a te feladataid egészen másmilyenek, mint egy 100-150 évvel ezelőtt élt gyermeknek. Melyiket találod "jobbnak", melyiket nehezebbnek? Ha van kedved, oszd meg velem a gondolataidat itt a bejegyzés alatt egy megjegyzésben. ☺️

2020. április 16. Angol Heni nénivel

Dear Students! Good morning!  
        
Remélem mindenkinek jól telt a tavaszi szünet.                                                                                    
A mai órára készítettem néhány táblázatot a present simple=egyszerű jelen idő alakjairól. Olvassátok át! A füzetetekbe pedig ezt írjátok fel:

                                                                 Lesson 85.                                                                          Present simple= egyszerű jelen idő állító, tagadó és kérdő alakjai a 2020.04.16-i blogbejegyzésben vannak.











                                                                                                                                                       

                                  

1. feladat
Tankönyv 47./5. Kérdezz és válaszolj!
Ugye nem felejtetted el? When=mikor
                                    Where=hol, hová
A kérdéseket kezdd így:
    When/Where do...?
    When/Where does...?     
A feladatot a füzetbe oldd meg! Válaszaidat küldd el IDE !     
                                                  
2.feladat
Munkafüzet 39./4.
Tedd a szavakat a megfelelő sorrendbe! (A számokat írd a szavak fölé!)
Válaszaidat küldd IDE ! 

3.feladat         
Egy kis gyakorlás. A játék indításához KATTINTS IDE !   

Goodbye, Heni néni

2020. április 16. Természetismeret

Kedves Ötödikes!

Ma 12:00-kor találkozunk a Teams-en!

tk. 137.o.Atlasz:  12-13.o. Magyarország közigazgatása, közlekedése és ipara

Írd fel a címet a füzetedbe:                  Tájékozódás Magyarország közigazgatási térképén

Az országhatárt széles piros vonal jelöli.
Az országhatár által körülölelt terület az ország területe.  

Szomszédos országok:
SZLOVÁKIA, UKRAJNA, ROMÁNIA, SZERBIA, HORVÁTORSZÁG, SZLOVÉNIA, ASZTRIA

Keresd meg a határoló országokat a térképen!

A közigazgatási térképen a következőket láthatod:

- településeket
- utakat
- vasutakat
- megyéket: 19 megye -- mf. 70.o.2.f.    

A számozás alapján megnevezni a megyéket és melléírni a székhelyüket (aláhúzással jelöli a térkép)
+ MEGTANULNI + megkeresni mindet a térképen is!!!!!!!

pl.
1. Győr-Moson-Sopron -- Győr
2. Vas                             -- Szombathely

A szárazföldi közlekedés közúton és vasúton folyik.
A vízi közlekedés hajóval, a légi repülőgépekkel történik.

Az atlasz első, kemény borító belsején Jelmagyarázatot találsz. A lap alján KÖZLEKEDÉS ÉS SZÁLLÍTÁS alatt megnézheted, hogyan jelöli a térkép az autóutakat, autópályát, főutat, vasútvonalat. Keress ilyen jeleket a 12-13.oldalon.

Oldd meg a mf. 71.oldalán található feladatokat, majd küldd a 70. és 71.oldal fotóját ide:
varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

2020. április 16. Német

Kedves ötödikes!

Remélem, a tavaszi szünet után ügyesen fel tudod venni újra a lépést a digitális oktatással!

Ha emlékszel, Tierische Rekorde címmel új leckét kezdtünk. Most ezzel folytatjuk a tanulást!

1. feladat

Tk. 51. old. 3.

Újabb rekordokat ismerünk meg!


Elsőként hasonlítsuk együtt össze a pingvint, a fókát és a bálnát!

Másold le a füzetedbe!

J Der Pinguin kann tief tauchen. = A pingvin mélyre tud merülni.
JJ Die Robbe kann tiefer tauchen. = A fóka mélyebbre tud merülni.
JJJ Der Wal kann am tiefsten tauchen. = A bálna tud a legmélyebbre merülni.

2. feladat

A sas, a hattyú és a liba összehasonlítása következik!


Látod, hogy a madarak elé oda van írva: 
hoch fliegen = magasra repülni

Az 52. oldalon a zöld táblázatban (vagy itt →) láthatod, hogy fokozzuk a hoch melléknevet:

hoch → höher → am höchsten

Elkezdem, fejezd be a mondatokat! Írd a füzetedbe!

J Der Adler kann hoch fliegen.
JJ Der Schwan kann ... (kell még a fokozott melléknév + fliegen) .
JJJ Die Gans kann  ... (kell még a fokozott melléknév + fliegen) .

3. feladat

Gyakorold a fokozott melléknevek felismerését ITT (Learningapps)!

Most nem kell küldeni semmit, majd ha kész leszünk az egész 3. feladattal! :)

Hétfőn nem lesz Teams-óra, mivel áramszünet várható!

Keress, ha elekadsz!

Erika néni

Testnevelés - Úszás - Híres Úszók Arcképcsarnoka - 2. rész

Sziasztok!


A szünet utáni első órán és immár 5 hét óta ezen a felületen.

Remélem kipihentétek magatokat!


ARCKÉPCSARNOK - 2.rész

Halmay Zoltán - 1881-1956




Halmay Zoltán 1900 - Párizs, 1904 - St.Louis. 1908 - London, mindhárom Olimpián szerepelt és érmet is szerzett, ő még a "magyar tempó"-t képviselte, 


ebben a linkben 2 perc 38 másodpercnél említik. 

Ha a link ismerős, az nem véletlen, mert 


itt március 19.-én már közzétettem Nektek.

Halmay Zoltán is az úszósport hírnevének megalapozói közé tartozik, az akkori feltételek, úszástechnikák, felszerelések, edzésmódszerek eltértek attól, amit ti ismertek.

A kép alatti linkre kattintva sok érdekes történetet olvashattok és betekintést nyerhettek az első olimpiák légkörébe, ami közel sem volt olyan látványos és ünnepélyes mint most, pl a párizsi vagy a St. Louis-ban megrendezett olimpiák kapcsán írt beszámolókból ez kiderül.

Akkor mégis mi vitte őket előre, mi hajtotta szenvedélyüket, szívüket tehetnénk fel a kérdést és talán sokatokban ez meg is fogalmazódott.

A FELADAT:

Írd le 2-3 mondatban az EDZÉSNAPLÓDBA, hogy szerinted, mi az, ami miatt ők, az 1900-as évek környékén versenybe szálltak egymással, mikor nem lettek milliomosok, vagy ismert sportmárkák arcai, stb. 

TE mit gondolsz erről?!