2021. március 18., csütörtök

Rajz Réka nénivel: Szent László legendák és házi feladat határidő!

Kedves Gyerekek! 

Először: 

Hamarosan lejár a rajz házi feladat beadási határideje. 2021.03.19. - péntek!!!! 
Akiktől még nem kaptam rajzot: Anna, B. Lili, Andris, D. Bazsi, Ádám, Levi, Zsombi, Maja, Norbi, Dzseni, Amina, Varró B., Zs-U. Balázs, Zs. Lili 

Kérlek, vegyétek ezt komolyan. Jegyet kaptok erre. 


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A mai napon egy kis csemegét hoztam nektek. Szent László királyról egy kisfilmet. 
Tanultunk már a lovagkirályról, de elhangzik sok olyan dolog is a filmben, amire nem tudtunk kitérni és érdekes lehet számotokra. 💫




Legyen szép napotok! 🌞

Réka néni ✨

Angol

 Hello!

Dear friends,

let's continue the revision. 

(Folytassuk az összefoglalást!)


Köszönöm azoknak, akik beküldték a tegnapi feladatok megoldását.

Ma az oldalon lévő többi feladattal folytatjuk a munkát.

Open your books please on page 18. (Nyisd ki a tankönyved a 18. oldalon! )

Look at exercise 2/a.   (Tedd bele a mondatokba az időhatározót a megfelelő helyre!)

Ahogy a példából is látod és órán is beszéltük, mindig a személyt és a cselekvést jelentő szó közé kell tenni.

Például: 

I leave home at 7.30.

I normally leave home at 7.30.

A feladat b.) rézében pedig magadról kell írni. Te milyen gyakran végzed a képeken látható cselekvéseket? Írj az előzőekhez hasonló mondatokat, csak most magadról.

Look at exercise 3.

Meg tudod-e oldani a rejtvényt?

Look at exercise 4.

Listen!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Write the answers into your exercise book and send it to me in an email.

My address is csillag.eva@vargatamas.hu 

(A füzetbe dolgozz és küldd el nekem, ha kész vagy emailben.)

2021.03.18. Nyelvtan

Kedves hatodikos!

Pár gondolatébrsztő kérdés bemelegítésként: 

Melyik szófajról tanulunk? (melléknév)
Mi a kérdése ennek a szófajnak? (milyen?)
Mit fejez ki? (élőlények, tárgyak, dolgok minőségét, tulajdonságát, ismertetőjegyét fejezi ki)

1. Nézd meg a képet! Gyűjts róla tíz melléknév + főnév szerkezetet! Írd le ezeket a füzetedbe! Pl: sárga cipő


2. Foglalj mondatba öt melléknév + főnév szerkezetet! Írd a füzetedbe!

3. Megoldandó feladatok a munkafüzetben:

Mf. 83. old. 9. a) b) c) 10.

A mai feladataidról készült képe(ke)t küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre! Köszönöm!

2021.03.18. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Wiederhole den Wortschatz im Buch (S. 44. Ü. 17.)!
Ismételd át a lecke szókincsét a Tk. 44. oldal 17. feladatával!

Keress mondatpárokat! Melyik két mondat jelenti ugyanazt? Írd ki őket párban a füzetedbe! 

Pl: 1. e) Sie lebt ungesund. = Sie lebt nicht gesund.


Brigitte und ihre Mutter sprechen. Állítsd a mondatok szavait megfelelő sorrendbe, hogy megkapd az eredeti mondatot! 

Játék ITT

Ebben a játékban gyakorold a felszólító mód kifejezését! Du, ihr vagy Sie a felszólított személy?

Játék ITT

A füzetedbe írt feladatot küldd el a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre! Köszönöm!

Schönen Tag! 🌞

2021 március 18 - csütörtök - Testnevelés

 


Sziasztok!


Nézd meg ezt a videó:


ha már az iskolában is van mászófal :-)

-----------------------------------------------------------------------------

Gondolkodj picit az alábbiakon:

- Miről szól?!

- Mi az értelme?!

- Mi az, hogy: Motiváció?!

...és számos kérdés felmerülhetett bennetek.

Több válasz is lehetséges:

Pl.: Idegen szavak szótára:


...de így is, ismerős lehet:

- Lelkesedés

- Példakép 

-----------------------------------------------------

Aki motivál, az lelkesít Téged/Titeket!

Ő lehet: Apu, Anyu, Testvér...stb.
 ...és "Te" is akár, ha már tudod, mit szeretnél elérni :-)

A videón egy problémamegoldás látható és az,
 ahogy megoldja a versenyző!

Próbálkozik, újra és újra!
A megoldást keresi!

...és amit még látsz: 

hogy ezt valaki hamarabb oldja meg
valaki pedig később. 

...de nem adja fel,
 dolgozik rajta, 
hogy felérjen a "hegy"csúcsra! 

A saját határait feszegeti,
 a saját képességeit teszi próbára.
(...edzett érte, nem csak úgy odaállt.)

 A győztes is tanult abból, 
amit csinált és a vesztes is.

Versenynek látszik és az is,
de mindketten:
 Önmagukkal küzdenek meg első sorban.

------------------------------------------------------------------------------


A mai feladat:


Te mit gondolsz erről?!

 Te mit teszel, azért, hogy a "hegycsúcsra" érj?!

Írd le a naplódba, mit gondolsz a fentiekről
 (elég 1-2 mondat)

Ki vagy Mi motivál Téged?!

Beszéld meg a szüleiddel, barátaiddal is!

----------------------------------------------------------------------------------

Jó munkát!