2020. március 30., hétfő

2020. március 30. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


Ma 9 órakor online óra lesz. Kapcsolódj fel a teams.microsoft.com oldalra.

Szükségünk lesz a tankönyvre, munkafüzetre és ceruzára.

Várlak Benneteket!


Best wishes!

2020. március 30. Matematika Edit nénivel

Kedves ötödikesek!

Remélem a hétvégén kipihentétek magatokat és ma nagyon jól pörög az agyatok és nagyon jól tudtok majd feladatokat megoldani.
Ma egy nehéz matek óránk lesz! 😮 Egy kicsit sokat kell dolgoznotok, de holnap majd lazítunk!!!😃

Először ellenőrizd le a házi feladatodat a feltöltött megoldás alapján!


Akinek sikerült hibátlanul megoldania a levelében írja meg.

Most jön a neheze!

Ahogy eddig nagyon ügyesen elküldtétek a feladataitok megoldását, most is ezt kell tennetek.
Ez egy záró dolgozat sok feladattal (7 feladat). Ha egyszerre nincs kedved megcsinálni, kétszer is nekifoghatsz. Valószínűleg egy oldalra nem fér el a sok megoldás.

Az új lapod tetejére írd fel a nevedet.

Az 1) és a 2) feladatnak csak a megoldását írd le! (a=      ,     b =       ,.......)
A többi feladatot írd le a füzetbe, minden feladatot új sorba írd!
Először csak az első oldallal, utána a másodikkal foglalkozz!

Igyekezz szépen, olvashatóan írni! (Dávid nem szeretek írás szakértővé válni!!!!)

Az 1) 2) 3) 4) ....feladatot vonalzóval húzott vonallal válaszd el, ahogyan az én Hf. lapomon látod!
Jó munkát!


A másik oldal:


Remélem meg tudtál birkózni a feladatokkal, nem kapkodtad el őket!

Még egyszer nézd meg, hogy a 2. oldalon levő feladatok eredményeit, leegyszerűsítetted-e!!!

A felmérésről készült fotóidat hétfőn éjfél előtt 🙋 küldd el a garaiedit62gmail.com címre.
Ennek a felmérésnek a megoldását mindenkitől várom.

ÚJ!!! Szerdán és pénteken 10 órától videós órát próbálunk tartani a Teamsben. Szerdán szóban is értékelem az eddigi munkátokat. Bízom benne, hogy addigra a felmérést is sikerül kijavítanom.



2020. március 30. Matematika Betti nénivel

Kedves Ötödikesek !                            


HÉTFŐ - KÉPEK
Üdvözöllek benneteket az új hét kezdetén !

Akinek hibátlan vagy egy hibája lett a csütörtöki háziban  (Amina,Balázs,Bence) megkapták a piros pontot . A többieknek sincs okuk szomorúságra ,legközelebb biztosan sikerül .😊


A mai napon folytatjuk az összefoglalást .Írd fel a mai dátumot ,és címnek: Összefoglalás 

I.Nyisd ki a tankönyvet a 152 .oldalon ;a Tudáspróbánál !

A szöveges feladatoknál figyeljünk a szöveges feladat megoldásának lépéseire !

(Adat ,Terv ,Számítás ,Válasz )



Oldjuk meg közösen 4.5.6. feladatot !


II. Házi feladat a 152/ 1,2,3 feladat
    Nem kell elküldened a megoldásokat  ! Holnap ellenőrizni fogjuk !
                                                     
  Jó munkát kívánok !

2020. március 30. Ének


Hahó ötödikesem!

Megtaláltad az első magyar hangszer lelőhelyét? Megfejtés: Istállós-kő, ősemberbarlang

Keresd meg ITT!

Ma az ókori zenéről olvashatsz.

A zenének nagy szerepe volt az ókori művészetekben. A zene, a mozgás és a tánc, valamint a hangszerjáték mindennapjaik része. Írásos feljegyzések, képzőművészeti alkotások tanúskodnak erről.


Az egyiptomiak fő hangszere a hárfa és a fuvola volt, egyéb sípokat, dobokat és csörgőket is használtak. Vallási szertartásokon, ünnepélyeken, társas összejöveteleken zenéltek.




🎵Hallgasd meg EZT !


görögök életében a zene mindent átszőtt a vallástól a tudományos életig. Drámajátékokon, olimpiai játékokon, ünnepi alkalmakon hangszerkísérettel énekeltek, táncoltak. Hivatalos dalnokaik pengetős hangszerekkel (líral vagy kithara- a kép közepén), fúvós hangszerekkel (pánsíp, aulosz- kettős nádsíp), víznyomásos orgonával kísérték éneküket.




Az ókori rómaiaknál a zene a társadalmi élet egyik fontos része volt, a zenészeket is komoly elismerésben részesítették. Hangszereik a tuba (trombitaféle), a hárfacsörgőkharangok, és a víziorgona.



Vajon tudod-e, hol található Magyarországon római kori víziorgona maradványa?


🎵Hallgasd meg EZT , és EZT is!


Az ókori kínai kultúrában a zenélésnek szigorú szabályai voltak, pl.: a szertartásokhoz kapcsolódó dallamok csak öt hangból állhattak. A zenészek zenekarokban játszottak. A saját zenekar a hatalomjelképének számított. Előfordult, hogy az uralkodó család (három különböző zenekarában játszó) zenészeinek száma több, mint 800 fő volt. Hangszereik a "szájorgona" (seng- bambuszsípokból áll), egyéb sípokhúros és ütőhangszerek.



🎵Végül hallgasd meg EZT is!

Viszonthallásra!👂

2020. március 30. Emelt angol Éva nénivel

Dear Students,

today is your test. 

A Google Űrlap jobb megoldásnak tűnt, mint a Word dokumentum mégiscsak. Ne lepődjetek meg.
Csak egy pár kérdés, feleletválasztós vagy rövid választ kell beírnod.
Összesen 15 pontos. Az eredményed ki fogja írni a végén. Ez még mindig eléggé teszt üzemmód, úgyhogy ne izguljátok túl, jó?
A mai nap 16 óráig van időd kitölteni. Lehetőség szerint egyszer. (Nem is tudom, hogy engedné-e többször.)
Én látni fogom az eredményeket és holnap megbeszéljük.

Holnap 11-től mehet egy rövid live óra a Teamsen? Mindenki tud csatlakozni?

Na akkor, ha felkészültél...

Please open this link.
https://forms.gle/RCvZVpw7akkAYzyG6

Ez a frissített link. Hátha most jó lesz!

Good luck!

Ha bármi nem stimmel, írjatok emailen vagy Facebookon.
Köszi! Jó munkát!

2020. március 30. Angol Heni nénivel

Kedves Angolosaim! Good morning!

How are you today? Are you OK? Let's  start!

Küldöm a csütörtöki feladatok javítókulcsát!

Füzet:
Ő nem gitározik. He/She doesn't play the gitar.
Ő nem gyűjt bélyeget. He/She doesn't collect badges.
Ő nem röplabdázik. He/She doesn't play volleyball.

Tankönyv: 45./5.b
1. don't
2. doesn't
3. don't
4. doesn't
5. doesn't
6. don't
7. don't

A mai napra gyakorló feladatokat állítottam össze.

1.feladat
Írd be az igék a megfelelő alakját! Figyelj a have-ből has lesz!
Kattints ide a kezdéshez! A feladatot gyakorlásként másold le a füzetedbe is!

Lesson  80.

1.I get up in the morning. >>>> She  up in the morning.
2.I go to school by bus. >>>> She  to school by bus.
3.I  the piano every day. >>>> She plays the piano every day.4. We watch TV at home. >>>> He  TV at home.5.I have a dog. >>>> He  a dog.6. We  in a big city. >>>> She lives in a big city.7. Me and my friend read a lot. >>>> He  a lot.8. You  tired. >>>> My mother looks tired.

2. feladat
Gyakorold az igék tagadó alakját! Válaszaidat a képernyő jobb sarkában lévő pipával ellenőrizd, majd ugyanitt a nyílra kattintva lépj tovább! Kattints ide a kezdéshez!

3. feladat
Mf. 37./6. Javítsd ki a mondatokat! /Írj egy tagadó mondatot, majd egy állító mondatot, ahogy a példa szerint látod!/


Ha megoldottad a feladatot küld el: IDE !

2020. március 30. Természetismeret

Kedves Ötödikes!



Nézd meg ezt a videót: A TÉRKÉP

Folytatjuk a térképen való tájékozódást.

Nyisd ki a tankönyvedet a 130.oldalon és az atlaszodat a 10-11.o.-on - Magyarország domborzata

Biztosan volt már olyan alkalom, hogy elmagyaráztad valakinek, hogy merre laksz, vagy hallottad már, hogy a szüleid útba igazítanak valakit.
Legtöbbször magunkhoz viszonyítunk és irányok segítségével tájékozódunk.


 Írd fel a füzetedbe:                            Tájékozódás a térképen 

Jegyezd le a következőket:

A pontos tájékozódáshoz az irány és távolság meghatározása szükséges.
A távolságot becsléssel vagy méréssel állapítjuk meg.

Ismeretlen környezetben tájoló vagy iránytű segítségével tájékozódhatunk.

NÉZD MEG EZT A VIDEÓT: TÁJOLÓ 

Az IRÁNYTŰ egy mágnesezett acéltű, melynek színes vége északra a másik vége délre mutat.

Rajzold le a fővilágtájakat: észak (É), dél (D), kelet (K), nyugat (NY)
és a mellékvilágtájakat: északkelet (ÉK), délkelet (DK), délnyugat (DNY), északnyugat (ÉNY)
bemutató ábrát a füzetedbe:
                                                
                                               

A térképen a lap felső része felé van az északi, az alsó része felé a déli, a jobb széle felé a keleti, a bal széle felé a nyugati irány.

Olvasd el a tk. 131.oldalán a jobb oldali oszlopban, hogy hogyan határozhatod meg a világtájakat iránytű használatával és a 132.oldalon az érdekességeket.

Hf. - mf.: 62.o.4.,5.; 63.o. 6.,7.f.; 65.o.11.,13.
Szorgalmi: 66.o.17.f.

Várom a füzetről és a mf.-i feladatokról a fotókat IDE a mai dátum (03.30. hétfő) alá!

Marianne néni

2020. március 30. Testnevelés

Kedves 5. b osztályos tanuló!

A mai napra egy úgynevezett TABATA edzést hoztam Nektek! Minden feladatot teljes erőbedobással végezz, akkor lesz igazán hatással a szervezetedre! 💪 Ne felejts el előtte bemelegíteni! (Fentről lefelé haladj, s minden testrészt mozgass át!)

A feladatokat és a hozzájuk tartozó végrehajtási/pihenési időt a képen, illetve egy videón is meg tudod tekinteni!

Maximum 2-3 kört csinálj belőle, de csak akkor, ha teljes erőbedobással tudod még csinálni a feladatot!

Ne felejtsd el leírni a feladatokat és az ismétlésszámot az edzésnaplódba!

Jó mozgást és szép hetet kívánok Nektek!
Ha bármilyen észrevételed, óhajod-sóhajod, problémád, megjegyzésed van az eddigi feladatokkal kapcsolatban nyugodtan keressetek!  😃

Dani bácsi