Örülök, hogy a Teams-es órán majdnem mindenki részt tudott venni. Legyen ez mindig így!
Teams órák hétfőn és szerdán 10 órakor.
1) Ellenőrizzétek le a házi feladatot! tk. 258 / 14 a)-d)
a) (+3) + (-2) = (+1) (+12) + (-5) = (+7) (-7) + ( -9) = (-16) (+15) + (-8) = (+7)
b) (+3) + (-9) = (-6) (+6) + (-12) = (-6) (-11) + ( +9) = (-2) (-15) + (+3) = (-12)
c) (+17) + (-17) = 0 (-11) + (+11) = 0 (-19) + ( +19) = 0 (-5) + (-5) = (-10)
d) (-3) + (-5) = (-8) (-8) + (-9) = (-17) (-12) + ( -4) = (-16) 0 + (-3) = (-3)
Számold össze a helyes megoldások számát, szerdán végig kérdezem kinek hogy sikerült.
2) Ismétléként nézz meg egy rövid videót! https://www.youtube.com/watch?v=odLNqoLzsF4
3) Ismétlő kérdések, amelyekre kell tudnod a válaszokat: (Gondold végig őket! Ha nem tudod a választ nézz utána.)
- Mit értünk egy szám ellentettjén? (Példákon magyarázd el!)
- Fejezd be a mondatot! Bármely szám és ellentettjének összege ....................
- Mit értünk egy szám abszolút értékén?
- Fejezd be a mondatot! Bármely szám abszolút értéke mindig .......................
- Negatív számok közül melyik a nagyobb?
- Hogyan adsz össze azonos előjelű számokat? (adósság + adósság, vagyon + vagyon)
- Hogyan adsz össze különböző előjelű számokat?
Ma learning apps-en gyakorolsz. Jó munkát! 😉
- Egész számok összehasonlítása https://learningapps.org/5136933
- Növekvő sor https://learningapps.org/1762042
- Ellentett, abszolútérték https://learningapps.org/1958278
- Egész számok összeadása https://learningapps.org/1486273
- Egész számok összeadása https://learningapps.org/1611655
Szorgalmi! Aki gyorsan végzett az előbbiekkel! 😍
Egész számok összege (számegyenes): https://learningapps.org/1486233
Egész számok összege (számegyenes): https://learningapps.org/1486233
Ha ezeket végig megcsináltad és jól mentek, akkor eleget gyakoroltál.
Ha valamelyik nem ment, akkor délután is gyakorolj rajtuk.
Ha valamelyik nem ment, akkor délután is gyakorolj rajtuk.
Külön írásbeli leckét nem kapsz!😀