2020. május 5., kedd

2020. május 5. Matematika Edit nénivel (120.óra Gyakorlás. Egész számok összeadása)

Kedves ötödikesek!

Örülök, hogy a Teams-es órán majdnem mindenki részt tudott venni. Legyen ez mindig így!
Teams órák hétfőn és szerdán 10 órakor.

1) Ellenőrizzétek le a házi feladatot! tk. 258 / 14 a)-d)

a) (+3) + (-2) = (+1)     (+12) + (-5) = (+7)     (-7) + ( -9) = (-16)     (+15) + (-8) = (+7)

b) (+3) + (-9) = (-6)     (+6) + (-12) = (-6)      (-11) + ( +9) = (-2)     (-15) + (+3) = (-12)

c) (+17) + (-17) = 0     (-11) + (+11) = 0         (-19) + ( +19) = 0       (-5) + (-5) = (-10)

d) (-3) + (-5) = (-8)      (-8) + (-9) = (-17)        (-12) + ( -4) = (-16)     0 + (-3) = (-3)

Számold össze a helyes megoldások számát, szerdán végig kérdezem kinek hogy sikerült.

2) Ismétléként nézz meg egy rövid videót! https://www.youtube.com/watch?v=odLNqoLzsF4

3) Ismétlő kérdések, amelyekre kell tudnod a válaszokat: (Gondold végig őket! Ha nem tudod a választ nézz utána.)

  • Mit értünk egy szám ellentettjén? (Példákon magyarázd el!)
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám és ellentettjének összege ....................
  • Mit értünk egy szám abszolút értékén?
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám abszolút értéke mindig .......................
  • Negatív számok közül melyik a nagyobb?
  • Hogyan adsz össze azonos előjelű számokat? (adósság + adósság, vagyon + vagyon)
  • Hogyan adsz össze különböző előjelű számokat?


Ma learning apps-en gyakorolsz. Jó munkát! 😉

  1. Egész számok összehasonlítása https://learningapps.org/5136933
  2. Növekvő sor  https://learningapps.org/1762042
  3. Ellentett, abszolútérték  https://learningapps.org/1958278
  4. Egész számok összeadása  https://learningapps.org/1486273
  5. Egész számok összeadása   https://learningapps.org/1611655

Szorgalmi! Aki gyorsan végzett az előbbiekkel! 😍
Egész számok összege (számegyenes): https://learningapps.org/1486233

Ha ezeket végig megcsináltad és jól mentek, akkor eleget gyakoroltál.
Ha valamelyik nem ment, akkor délután is gyakorolj rajtuk.

Külön írásbeli leckét nem kapsz!😀 

2020. május 5. Német

Kedves ötödikes!

Hamarosan a fantáziaállatokkal foglalkozunk, tudom, mennyire vártad már ezt a témát! ☺️
Előtte azonban megírjuk a megbeszélt dolgozatot.

Nézd át nyugodtan előtte azokat a feladatokat, amiket gyakoroltunk (aztán ne tedd túl messzire a füzeted, könyveket)! ;)

A feladatlapot egyszer töltheted ki, 45 perced lesz rá!


Sok sikert!

Erika néni

2020. május 5. Nyelvtan Angi néni

Kedves ötödikesek!
A redmentás dolgozat megoldásait sajnos még mindig nem kaptam meg 2 embertől, így nem tudom addig feltenni a megoldásokat sem. Várok még, és reménykedem😄
Ismétlésként elevenítsük fel a múlt órai anyagot!  Írd fel a füzetedbe is az alábbiakat
Hangutánzó szavak   H→J  pl.: brummog, cincog, sistereg
Hangulatfestő szavak H⇢J pl. : vánszorog, cammog, langaléta
Ma a hasonló alakú szavakkal fogunk foglalkozni. Kérlek, figyelmesen nézd meg a videót!
Írd le a videóból a hasonló alakú szavak jelét! (rögtön az elején van)
ITT
Nézd meg a mf.85/1.2. feladatát, és oldd meg!

2020. május 5. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Ma dolgozatot írunk a magyar helyesírás alapelveiből. Nézd át nyugodtan előtte azokat a feladatokat, amiket gyakoroltunk (aztán ne tedd túl messzire a könyveket)! ;)

A feladatlapot egyszer töltheted ki, 45 perced lesz rá!



Holnap 9 órakor Teams-en találkozunk!
Addig mindenki töltse ki a dolgozatot!

Erika néni

2020. május 5. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


Még mindig maradunk a What's the time? témakörnél.

1. feladat

Másold le a füzetedbe a következő időpontokat és írd mellé angolul a kifejezést!

Pl. 10: 05 It's five past ten.

9:15....................................................................

7:43....................................................................

12:30...................................................................

6:21....................................................................

11:10...............................................................

4:00..................................................................

2. feladat

Tk.41.o./6.a


Pl.: When is the volleyball match?
     It's on Friday at eight o'clock.

Dolgozz a példa alapján! Írd a mondatokat a füzetbe!

 3. feladat

Mf. 34.o./2.  Oldd meg a feladatot!




4. feladat


Mf. 34. /1.o.


Best wishes!

2020. május 5. Nyelvtan Anikó nénivel

Kedves Gyerekek!


A mai óra online élő óra lesz, várlak benneteket a teamsban 9 órakor!

Téma: hangalak és jelentés összefüggései

1. egyjelntésű
2. többjelentésű
3. azonos alakú szavak

Feladatok: Tk. 90.o/2., 3.
                  Tk. 91.o./4., 5.

Együtt dolgozunk.

Üdv.: Anikó néni

2020. május 5. Testnevelés

Kedves 5.b osztályosok!

Erre a napra egy "szerencsekereket" hoztam Nektek!

(A pörgetés után végezd el a feladatot! Ha elvégezted és a "Resume"-ra kattintasz, a feladat bent marad a többi között, s újra kipörgetheted, ha az "Eliminate"-re, akkor pedig eltűnik!)

Legalább 6-szor pörgess! (Többször lehet, az nincs megtiltva. 😉)

Ne felejtsd el leírni az edzésnaplódba a mai munkádat!

Dani bácsi

2020. május 5. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

Ma a szótagolás és az elválasztás szabályait ismételheted át.

Az elválasztás alapja a szótagolás.
Tu-dod, a-mi-kor al-só-ban tap-sol-va bon-tot-tá-tok e-le-mek-re a sza-va-kat. 😉

A szótag a hangnál nagyobb, de a szónál kisebb elem. Minden szó annyi szótagra bontható, ahány magánhangzó van benne, sőt a magánhangzó önállóan is alkothat szótagot.

Szótagolj ITT , meg ITT, meg ITT ! Hibátlan megoldásra törekedj!

Az egy magánhangzós szavak egy szótagból állnak, azokat nem lehet elválasztani (pl.: kéz, szép). Az egyszerű szavakat a szótagolás szabályai szerint választjuk el alapvetően (pl.: be-tű, ker-tig, kat-tog). Az összetett szavakat az összetétel határán választjuk el (pl.: kör-út, könyv-kö-tő).

Oldd meg EZT , meg EZT a feladatot! Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!

2020. május 5. Angol Éva nénivel

Hello!

Online English today at 11 o'clock.😊

Ráhangolódásképp egy kis videó: https://www.youtube.com/watch?v=EKLD4Arn_bs

Figyelj az új szavakra és kifejezésekre, ne arra hogy kicsit béna a grafika.😁
Nagyon sok mondat van folyamatos jelen időben...Ez is nemsokára tananyagunk lesz. Arra való, hogy ki mit csinál éppen most. Hegyezd a füled!

See you later on Teams!💗

2020. május 5. Angol Heni nénivel

Dear Students, good morning!

A tegnapi online óráért dicséret a csoportnak.  Remélem, akik nem voltak jelen a következőn ők is velünk tudnak lenni. Sokat dolgoztunk, a mai órán tovább gyakoroljuk a tegnap elhangzottakat.

1. feladat
Tankönyv 52./1. Nézd a képet!












Írd ki a szavakat a szótárba! (Több már biztosan ismerős volt közülük.)
Hallgasd és ismételd a szavakat! A hanganyag indításához KATTINTS IDE !

2. feladat
Tankönyv 52./2. Gyakorold a szöveg olvasását és fordítását!

3. feladat
Tankönyv 52./3.a



















Tegnap már ezt a feladatot is gyakoroltuk. Hallgasd és ismételd a szavakat! A hanganyag indításához KATTINTS IDE !
Írd ki a szavakat a szótárba!
in- -ban, -ben
on- -on, -en,-ön
under- alatt
next to- mellett
in front of- előtt
behind- mögött
opposite- szemben
between-  között
Ha elkészültél a feladattal, küldd el IDE !

4. feladat
53./3.b
Hol van Robby? Küldöm a tegnapi feladat ellenőrzését!
1. He's on the bookshelf.
2. He's under the bed.
3. He's in the wardrobe.
4. He's in front of the chest of drawers.
5. He's behind the bag.
6. He's next to the guitar.
7. He's opposite the skateboard.
8. He's between the bed and the bedside table.

Ha kész vagy az ellenőrzéssel, a feladatot küldd IDE !

5. feladat
Játék. Tedd a betűket a helyes sorrendbe! Az indításhoz KATTINTS IDE !

Memorizáld az új szavakat!

Goodbye, Heni néni



2020. május 5. Matematika Betti nénivel

Kedves Ötödikesek !

I.  Ellenőrizzük a házi feladatot ! Tk.254/7




                         A mai óra címe: Az egész számok abszolútértéke

II.
Nézd meg a következő    VIDEÓT!



Készíts a füzetedbe egy ugyanolyan számegyenest ,mint amilyet a videóban láttál !





III.Mit értünk egy szám abszolútértékén ? Megértéséhez nézd meg a következő VIDEÓT!

Szabály: Egy szám abszolútértéke a szám 0-tól való távolsága a számegyenesen .
              Jele:        I-5I  =  +5                      I +7 I = 7                      I 0 I = 0

 
              A pozitív szám abszolútértéke maga a szám.
              A nulla abszolútértéke 0.
              A negatív szám abszolútértéke a szám ellentettje.

 Azokat a különböző előjelű számokat,amelyek a számegyenesen nullától egyenlő távolságra   vannak, egymás ellentettjeinek nevezzük .


Másold le a szabályokat a füzetbe ,és tanuld is meg! (pirossal szedett rész)
  IV. Gyakorlás :A videó 5.példáját írjuk le a füzetünkbe!
   Mennyivel egyenlő ?
          I-5I = +5                                              I 0 I= 0
         -(+3 )= -3                                            -(-10)=+10
          -I-7I =-7                                              -I 0 I = 0
          I-9 I = +9                                             I+27I=+27
         -(-3) = +3                                            -(+540)= -540
          - I+43 I= -43                                      -I-320I = -320        
V: Házi feladat Tk.255/10.a) b) c)
 Az a) és b) feladathoz két külön számegyenest készíts !

 Elküldened most nem kell ,de megcsinálni IGEN!
                Holnap sajnos nem lesz online óránk, ne feledjétek el !!!
                                                                         A blogban keressétek a feladatokat !
                                                                                                             Jó munkát !