2020. április 17., péntek

2020. április 17. Matematika Betti nénivel

Kedves Ötödikesek ! 

Jövő héten hétfőn valószínűleg áramszünet lesz ,ezért  hétfőn és kedden ugyanazt a feladatot fogjátok látni a blogban .Ha téged nem érint az áramszünet, akkor már hétfőn is foglalkozhatsz a feladatokkal ,de ha igen ,akkor sem kell megijedned !

 A mai óra anyaga a Szakaszfelező merőleges lesz
I. Először ellenőrizzük a házi feladatot ! Tk:158/11.b)d)e)

Remélem mindenkinek sikerült megszerkeszteni a háromszögeket .Az e feladatban nem tudtunk  háromszöget szerkeszteni a háromszög-egyenlőtlenség miatt.




b) a=3 cm                                            d) a=24 mm
    b=4 cm                                             b=42 mm
    c=5 cm                                              c=48 mm
   K=3+4+5=12(cm )                            K=24+42+48=114(mm)

 II.Nézd meg figyelmesen a következő  VIDEÓT  ( Az első 5 és fél percet elég megnézned )

III. A szakaszfelező merőleges olyan egyenes, amelynek bármely pontja egyenlő távolságra van az 
 AB szakasz végpontjaitól.  (Írd le a szabályt pirossal a füzetedbe és tanuld is meg !)

IV:.Szerkesszünk szakaszfelező merőlegest !
  Nézd meg a következő   VIDEÓT
      Videóval együtt szerkessz! Ha szükséges állítsd le a videót,és lépésenként végezd el a szerkesztést !Az  AB szakasz hossza legyen 6 cm !
 
V..Rajzolj egy AB= 75 mm-es szakaszt! Szerkeszd meg a felezőmerőlegesét!
A szerkesztést most nem kell elküldened a hétvégére nem lesz házi feladatod .

                                             Kellemes hétvégét kívánok !



2020. április 17. Etika

Kedves Gyerekek!

Tudtátok? A kíváncsiság és a megismerés viszi előre a világot. A feltalálók a jövő világát építik. A kínaiak majdnem mindent felfedeztek egy-kétezer évvel bárki más előtt.

Feladat:
Gyűjts kínai találmányokat! Írd le a füzetedbe és küld el nekem (gemesdora79@gmail.com)!

Segít az alábbi videó: https://www.youtube.com/watch?v=7Q961t4CWMc&t=576s

Beadási határidő: 2020.04.30.

2020. április 17. Matematika Edit nénivel (111. óra Gyakorlás)

Kedves ötödikesek!

Miután igen hosszú ideje nem találkoztunk, ma nem tanulunk újat, hanem ismétlünk egy kicsit!

111. óra Ismétlés, gyakorlás (Új oldalra írd az óraszámot,  írd fel a nevedet is mellé!)


1. A kör és részei - Az 1. Párkereső tankocka kivételével, mindegyikkel próbálkozhatsz!
A Rejtvény nem kötelező! Ez szorgalmi!

http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n0

2. Háromszög szerkesztése
A vázlatot és az adatokat is ugyanúgy rajzold meg! A vázlathoz is használhatod a vonalzódat! 

https://www.youtube.com/watch?v=G0MFgWxQ4as  

videó "lestoppolásával" apró pici lépésekkel csináld meg amit a videón láttál!
Elegendő a háromszöget a BC szakasz egyik oldalára megrajzolni! Egy háromszög kell!

3. Szakaszfelező merőleges szerkesztése 
A videóval együtt szerkessz! Ahol szükséges „stoppold le” a videót, csináld meg azt a szerkesztési mozzanatot, aztán lépj tovább a videóval.  
Legyen az AB szakasz hossza 6,5 cm. (mint a videón)


4. Vegyél fel egy AB = 7 és fél cm-es szakaszt! Oszd fel a szakaszt 4 egyenlő részre (körzővel, vonalzóval)! Húzd ki zölddel a szakasz 3 / 4 részét, kékkel az 1 / 4 részét!

Az elkészült három szerkesztési feladatot péntek este 20 óráig küldd el a garaiedit62@gmail.com-ra! Figyelj oda, hogy a fényképen a szerkesztések jól láthatóak legyenek! 

Hf. nincs (Ha gyakorolni akarsz ezeket csináld!  http://learningapps.org/watch?v=pfgofv02n0
                 https://learningapps.org/1178683  )


2020. április 17. Irodalom

Kedves ötödikes!

A mai óránk a Teams felületén zajlik. Várlak 9 órakor!

Ma mondjuk a János vitézből megtanult versrészletet.

Elkészítettem az osztály aranyalmáját. Szerintetek ilyen alma gurulna be közénk / ilyen feliratú aranyalmáért versenyeznétek ti!

Ezt a legutóbbi (04.01.) feladatot nem kaptam meg: Kingától, Atitól, Levitől, Zsombitól, Zétitől és Norbitól.

A következő feladatokra kis jegyeket fogtok kapni, mint az olvasónaplónál szoktuk. Itt láthatjátok, mi alapján értékelem majd.
(piros legrosszabb érdemjegy, kék legjobb)


Olvasónaplóval elmaradása van:

6. fejezetet nem küldte: B. Lili, Ati, Levi

7. fejezetet nem küldte: B. Lili, Tomi, Andris, Kinga, Ati, Levi, Zsombi, Zéti, Dzseni, Varga B., Zs. Lili

Pótoljátok mihamarabb! Köszönöm! :) 

Jövő héten pedig várom a 8. fejezetet!
Erika néni

2020. április 17. Történelem

Drágák!

Az összefoglalást követően normál esetben dolgozatot írnánk, és mivel nem akarlak megfosztani titeket ettől az élménytől (☺️), ezért ez most sem lesz másképp.
Csakhogy most elsősorban arra leszek kíváncsi, hogy ti milyen kérdéseket tennétek fel a többi ötödikesnek. 
Tehát a feladatod, hogy állíts össze egy dolgozatot az ókori Róma témakörében!

Kérések:
6 feladatból álljon
- lehet párban dolgozni, de akkor 8 feladatot készítsetek

- írhatod a füzetedbe, vagy elkészítheted Word-ben, vagy PPT-ben, vagy a Kahoot vagy akár a redmenta vagy a GoogleForms felületén is - a formát tehát lényegében rád bízom, DE olyan felületen alkoss, ahol otthonosan mozogsz. Ha ez a füzeted, én annak is nagyon fogok örülni. ☺️

- készíts hozzá megoldókulcsot is (azt is lehet, hogy már eleve beleírod pl. ceruzával a jó megoldást)

- legyen benne egy olyan feladat, ami kifejtős

Lehet benne például: 
  • térképes feladat, 
  • évszámokra vonatkozó (pl. idővonal), 
  • igaz-hamis
  • fogalommagyarázat, 
  • összekötős (pl. személyekre vagy fogalmakra vonatkozóan), 
  • fogalmazás (ez az egy ugyebár kötelező elem), 
  • keresztrejtvény, 
  • forráselemzés (pl. a tankönyvi források segítségével)
  • összehasonlítás (pl. Keletrómai Birodalom és Nyugatrómai Birodalom, vagy korai Róma és császárkori Róma)
  • stb. 

Az elkészült munkákat >>IDE << töltsétek fel!
Ha Kahooton, redmentán, GoogleFormsban dolgoztál, akkor a linket a digitaliskata@gmail.com címre küldheted, ahogy megbeszéltük az online órán. 

Határidő: 2020. április 24. (péntek) 

2020. április 17. Angol Éva nénivel

Sziasztok!

Köszönöm a türelmeteket, volt egy kis technikai problémám a tegnapi nappal, ezért kapjátok ma az angol feladatokat.

A szünet előtt az 5. leckébe kezdtünk bele: Places.

Hogy is mondtuk, hogy éjjeliszekrény?
És azt, hogy komód?
Na és a ruhásszekrényre is emlékszel?

Biztos, ami biztos, először nézd át a múltkori szavakat és csak akkor menj tovább a feladatokkal, ha azokat biztosan tudod.

Ha ez megvan, akkor nézzük át azokat a pici elöljárószavakat, amik a magyar toldalékok szerepét töltik be az angolban.
Például:  asztal - table, asztalon - on the table

Nyisd ki a tankönyved 52. oldalon és nézd meg a 3a pontban található ábrát.


Másold át ezt az ábrát a füzetedbe kincses füzeti bejegyzésnek, és írd te is a szavak mellé a magyar jelentésüket, ahogy láthatod ezen az ábrán. 
Címnek azt írd: Elöljárók (idegen szóval: prepozíciók).
Tulajdonságaik: - mindig a főnév előtt állnak                                   például: in the kitchen
                             - a magyar fordításban a főnév mögé kerülnek   például: a konyhában

A tankönyvhöz tartozó honlapon meg is tudod hallgatni a kiejtését ezeknek a szavaknak.
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu


Gyakorlásképpen végezd el a feladat b) részét. Hol van Robby, a robot?
A feladatot a füzetedbe kell elvégezni.

Szorgalmi feladat a Mf. 42.o/4. A munkafüzethez tartozó CD-n találod a hallgatásos feladatot. 

Thank you! Have a nice weekend!
Bye!

2020. április 17. Testnevelés

Kedves 5. b osztályosok!

A mai napon társasjátékozni hívlak benneteket, természetesen mozgással összekötve. 😉

Amire szükséged lesz, az egy dobókocka, de ha nincs kéznél ITT is van egy.
Ha van rá lehetőséged ki is nyomtathatod a játékot, vagy lerajzolhatod magadnak!

Mielőtt belemerülsz a játékba, ne felejtsd el a BEMELEGÍTÉST!




Ha végigértél a játékon, akkor már Te is a játék győztesei közé tartozol! 💪 Büszke lehetsz magadra!

Ne feledkezz meg a mozgás utáni NYÚJTÁS-ról sem!

Ha érzel még egy körre erőt magadban, nyugodtan ugorj neki!

Dani bácsi