2020. május 22., péntek

2020. május 22. Etika

Kedves ötödikes!

Továbbra is a mindenséget kutatjuk. Eddig magyar tudósokkal ismerkedtél, most megnézünk egy másik szempontot is a világ megismeréséhez:


Mit csinálnak a művészek?

Válaszold meg az alábbi kérdéseket! Írd le a válaszokat a füzetedbe!

1. Milyen művészeti ágakat ismersz fel a képen? Írj párat a füzetedbe! Felsorolhatod, vagy készíthetsz ilyen pókhálóábrát te is! (Egy kis gondolkodás után görgess a lentebbi képhez, ott meg is vannak nevezve.)





2. Melyik művészeti ág áll hozzád a legközelebb? Miért az tetszik?
3. Szerinted a művész a valóságot ábrázolja? Indokold is a véleményed!
4. Szerinted miért lenne szegényebb a világ, ha nem lennének művészek?
5. Szerinted mi a fontosabb, a tudomány vagy a művészet? Miért gondolod így?

A füzetedben mind az öt kérdést meg kell válaszolni!!! Küldd el nekem a gemesdora79@gmail.com címre!

Beadási határidő: 2020. június 5.

2020. május 22. Testnevelés

Kedves 5. b osztályosok!

Erre a napra egy intenzív edzést hoztam nektek!

Ha úgy érzed elfáradtál közben, állítsd meg a videót, pihenj 1-2 percet, s folytasd!

Jó mozgást és szép hétvégét kívánok!

Dani bácsi

2020. május 22. Irodalom

Kedves ötödikes!

Ma Teams-en találkozunk.

Témánk: A Pál utcai fiúk

Választ fogsz kapni az alábbi kérdéseke:
- Mi a műfaja? (Miért?)
- Mikor játszódik?
- Hol játszódik?
- Kik a szereplők? (Honnan ismerhetők fel a főbb szereplők?)
- Mi a cselekménye, milyen a szerkezete? (5 részre oszjtuk, melyek ezek?)

Vázlatot is írunk a füzetbe.
Aki esetleg nem érkezik meg az órára, a tankönyv 152-160. oldalain megtalálja a választ.
Tőlük várom a vázlatról készült képet Messengeren.

Erika néni

2020. május 22. Történelem

Kedveseim,

tegnap volt a kódexek beadási határideje. Sajnos nem kaptam meg (még) mindenkiét, de most, ahogy ígértem, hoztam mára néhány elkészült munkát mutatóba. Így minden bizonnyal az is azonnal kedvet kap a munkához, aki túl sokáig halogatta, és véletlenül kicsúszott a határidőből...









 



Mindkét osztály munkái közül raktam be képeket, és ezeken kívül is kaptam nagyon-nagyon ügyes alkotásokat!



1. Mai első dolgod, hogy ellenőrizd a múlt órai, videós feladatot.
  • Kiről szólt a videó? - Szent István
  • Mi volt az ő születési neve? - Vajk
  • Ki volt az apja? - Géza fejedelem
  • Ki volt uralkodása kezdetén a Német-Római császár? - I. Ottó
  • Mikor halt meg Géza fejedelem? - 997-ben      
  • Ki fordult István ellen először? - Koppány          
  • Mit mondott ez a személy, miért őt illeti a trón? - szeniorátus elve alapján, azaz azért, mert ő a család legidősebb férfi tagja
  • Miért Istvánt illette a trón? - a primogenitúra elve miatt, azaz mert ő az elsőszülött fiú (az előző uralkodó legidősebb fia)
  • Mi történt Koppánnyal? - felnégyelték, részeit kitűzték négy vár fokára
  • Kitől kért koronát István? - a pápától
  • Mikor koronázták meg Istvánt? - 1000 karácsonyán
  • Nevezz meg két híres épületet, amit István építtetett! - székesfehérvári koronázóbazilika/esztergomi székesegyház/pannonhalmi apátság
  • Kit vett feleségül István? - Gizella, bajor hercegnő


2. Olvasd el a tk. 162-163. oldalát! (A 163. oldalon csak a Koronázott király című fejezet végéig kell, tehát nem az egész oldalt)

3. Gondold végig, kinek van igaza az öröklési vitában: Istvánnak vagy Koppánynak? Miért?

Erről (is) fogunk beszélgetni ma a Teamsen (kivételesen) 10.15-től. 

4. Ahogy az órán megbeszéltük: fogalmazd meg 3 mondatban a füzetedbe, hogy kit tartasz jogos trónkövetelőnek, és miért!

Kata n.

2020. május 22. Matematika Betti nénivel

Kedves Ötödikesek !

Szerdán írtatok témazáró dolgozatot.Mellékelem a dolgozatot ismét,ezzel nincs teendőd .

Alatta megtalálod a helyes megoldásokat! A feladatod az lesz, hogy a hibákat javítsd ki a füzetedben !






Elküldendő feladatod most nincs !

                               Kellemes hétvégét kívánok !