Kedves Ötödikesek !
I.Ellenőrizzük a házi feladatot !
II.Ismételjük át, mit nevezünk a számok ellentettjének és abszolút értékének ?
Nézd meg a következő VIDEÓT !
FÜZETBE: Oldjuk meg a füzetben a videóban látott két feladatot !
Gyakorolj a Learning appsal !
1.Feladat
(Számok elentettje, abszolút értéke)
III.Az egész számok összeadása,kivonása
Írjuk le a matematika nyelvén a kisautó mozgását!
Ha a kisautó a ház felé néz,akkor a számnak pozitív előjele van .
Ha a kisautó a fa felé néz,akkor a számnak negatív előjele van .
Ha a kisautó előrehalad,akkor az elmozdulások összegét vesszük.
Az összeadás jele:+
Ha a kisautó tolat ,akkor az elmozdulások különbségét vesszük.
A kivonás jele:-
FÜZETBE:
a) (+3) + (+5) = +8
b) (-3 ) + (-5 ) = -8
c) (+3) - ( +5 ) = -2
d) (-3 ) - ( -5 ) = + 2
IV.Nézd meg a videó első 13 percét!VIDEÓ
Gyakorolj a Learning appssal !
FELADAT1.
FELADAT2.
Elküldendő feladatod most nincs !
2020. május 6., szerda
2020. május 6. Matematika Edit nénivel (121. óra Egész számok kivonása)
Kedves Ötödikesek!
Remélem az egész számok összeadásával elboldogultatok.
Hf. ellenőrzés. Nézzük meg a tk. 258. oldalán a 14. feladatot. Kinek hány lett jó belőle?
Mikor nő a vagyonom? Mikor csökken a vagyonom?
121. óra Egész számok kivonása
1. feladat
a)(+15) - (+9) = (+15) + ( -9) =
b) (+8) - (+12) = (+8) + (-12) =
c) 0 - (+17) = 0 + (-17) =
d) (-1) - (+3) = (-1) + (-3) =
1. oszlop
A pénzköltést kivonás jellel jelölöm. Ekkor csökken a vagyonom, esetleg az adósságom is megnőhet.
2. oszlop
A pénzköltés = az adósságcédula szerzésével. Ekkor csökken a vagyonom.
Pozitív (+) szám kivonása helyett végezhetünk ugyanolyan abszolút értékű negatív (-) szám hozzáadását.
2. feladat "Jótündér"
a) (-8) - (-5) = (-8) ( 5) =
b) (-2) - (-4) = (-2) ( 4) =
c) 0 - (-17) = 0 ( 17) =
d) (+4) - (-9) = (+4) ( 9) =
Valaki (a Jótündér) átvállalja az adósságit, vagyis pénzt ad. Ekkor növekszik a vagyonom.
Negatív (-) szám kivonása helyett végezhetünk ugyanolyan abszolút értékű pozitív (+) szám hozzáadását.
3. feladat tk. 259 / 16 a; 16 c
4. feladat tk. 259 / 17
Hf. tk. 259 / 18 8 db feladat
258 / 14 e) - től g) - ig 12 db feladat
Remélem az egész számok összeadásával elboldogultatok.
Hf. ellenőrzés. Nézzük meg a tk. 258. oldalán a 14. feladatot. Kinek hány lett jó belőle?
Mikor nő a vagyonom? Mikor csökken a vagyonom?
121. óra Egész számok kivonása
1. feladat
a)(+15) - (+9) = (+15) + ( -9) =
b) (+8) - (+12) = (+8) + (-12) =
c) 0 - (+17) = 0 + (-17) =
d) (-1) - (+3) = (-1) + (-3) =
1. oszlop
A pénzköltést kivonás jellel jelölöm. Ekkor csökken a vagyonom, esetleg az adósságom is megnőhet.
2. oszlop
A pénzköltés = az adósságcédula szerzésével. Ekkor csökken a vagyonom.
Pozitív (+) szám kivonása helyett végezhetünk ugyanolyan abszolút értékű negatív (-) szám hozzáadását.
2. feladat "Jótündér"
a) (-8) - (-5) = (-8) ( 5) =
b) (-2) - (-4) = (-2) ( 4) =
c) 0 - (-17) = 0 ( 17) =
d) (+4) - (-9) = (+4) ( 9) =
Valaki (a Jótündér) átvállalja az adósságit, vagyis pénzt ad. Ekkor növekszik a vagyonom.
Negatív (-) szám kivonása helyett végezhetünk ugyanolyan abszolút értékű pozitív (+) szám hozzáadását.
3. feladat tk. 259 / 16 a; 16 c
4. feladat tk. 259 / 17
Hf. tk. 259 / 18 8 db feladat
258 / 14 e) - től g) - ig 12 db feladat
Korábbi bejegyzések »
matematika Edit nénivel
2020. május 6. Irodalom
Kedves ötödikes!
Ma egy új témába kezdünk, a Bibliáról fogunk tanulni!
1. feladat
Olvasd el a tankönyv 122-123. oldalán lévő szöveget!
Ezután teszteld tudásod ezzel a játékkal!
2. feladat
Készíts rövid vázlatot a füzetedbe a tankönyvi szöveg vagy a fenti játék segítségével!
Minek a gyűjteménye a Biblia?
Milyen szövegek olvashatók benne?
Milyen részei vannak? Mikor íródtak?
Ki, mikor és hol készítette el az első magyar bibliafordítást?
Ma egy új témába kezdünk, a Bibliáról fogunk tanulni!
1. feladat
Olvasd el a tankönyv 122-123. oldalán lévő szöveget!
Ezután teszteld tudásod ezzel a játékkal!
2. feladat
Készíts rövid vázlatot a füzetedbe a tankönyvi szöveg vagy a fenti játék segítségével!
Minek a gyűjteménye a Biblia?
Milyen szövegek olvashatók benne?
Milyen részei vannak? Mikor íródtak?
Ki, mikor és hol készítette el az első magyar bibliafordítást?
Most nem kell küldeni, majd a következő órai feladattal!
Erika néni
2020. május 6. Nyelvtan SzÉva nénivel
Hahó ötödikesem!
👀Figyelj, mert fontos dolgokat mondok el neked!
A tananyag ismétlése során háromszor lesz lehetőséged megállni, és kipróbálni, mit tudsz. Ma van az első megállás. Ne izgulj, nem olyan feladatokat kapsz, amelyeket ne tudnál megoldani... tényleg nem!
Mindhárom egy-egy szabadulószoba lesz. Minden szabadulószobában a jó megoldásokért betűket kapsz. Ezekből a betűkből értelmes szót kell kiraknod, ezt kell majd a végén beleírnod a tesztbe. Pontosan úgy, ahogy a múlt heti próbatesztben csináltad.
Három szabadulószoba, három szó. Ezekből a legeslegvégén majd egy értelmes mondatot kell kiraknod és elküldened nekem. Nem most!!! Majd az utolsó szoba után.
Mindenről időben szólok neked. Most csak azért mondtam el a játék menetét, hogy nehogy elfelejtsd a szavakat gyűjteni, mert akkor a végén bajban leszel.
Minden világos? Akkor kezdheted!
Az első szabadulószobát ITT éred el.
Ma 17 órakor várlak a Teams-ben!
Jó munkát!
👀Figyelj, mert fontos dolgokat mondok el neked!
A tananyag ismétlése során háromszor lesz lehetőséged megállni, és kipróbálni, mit tudsz. Ma van az első megállás. Ne izgulj, nem olyan feladatokat kapsz, amelyeket ne tudnál megoldani... tényleg nem!
Mindhárom egy-egy szabadulószoba lesz. Minden szabadulószobában a jó megoldásokért betűket kapsz. Ezekből a betűkből értelmes szót kell kiraknod, ezt kell majd a végén beleírnod a tesztbe. Pontosan úgy, ahogy a múlt heti próbatesztben csináltad.
Három szabadulószoba, három szó. Ezekből a legeslegvégén majd egy értelmes mondatot kell kiraknod és elküldened nekem. Nem most!!! Majd az utolsó szoba után.
Mindenről időben szólok neked. Most csak azért mondtam el a játék menetét, hogy nehogy elfelejtsd a szavakat gyűjteni, mert akkor a végén bajban leszel.
Minden világos? Akkor kezdheted!
Az első szabadulószobát ITT éred el.
Ma 17 órakor várlak a Teams-ben!
Jó munkát!
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan SzÉva nénivel
2020. május 6. Nyelvtan Anikó nénivel
Kedves Gyerekek!
A múlt órán a hangalak és jelentés összefüggéseit vizsgáltuk meg. mgtanultuk az egyjelentésű, a többjelentésű és az azonos alakú szavak tulajdonságait.1. feladat
Teszteld a tudásodat ITTEgy feladatsort találsz az oldalon, azt csináld meg!
2. feladat
ELLENTÉTES JELENTÉSŰ SZAVAK
TK. 84.o. olvasd el a magyarázatot!
3. feladat
Ezt másold le a füzetbe !
Az ellentétes jelentésű szavak
Ellentétes jelentésű szavaknak nevezzük azokat a szavakat, amelyek hangalakja eltérő, jelentésük pedig ellentétes egymással. Az ellentétes szópárok azonos szófajúak. Jelölésük: ↔
Példák:
a) főnevek: fiú lány
b) melléknevek: hideg meleg
c) számnevek: kevés sok
a) főnevek: fiú lány
b) melléknevek: hideg meleg
c) számnevek: kevés sok
d) igék: áll ül
-tiszta fekete- meleg- -távol -kicsi szegény- sötét- -lusta
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Anikó nénivel
2020. május 6. Technika - Optikai illúzió
Beadási
határidő: nincs (az-az nem kötelező)
Ha NEM
működik a "Feltöltés" gomb, küld el e-mailben a fotót: purak.akos@vargatamas.hu
Év végén reklamációt nem fogadok el.
Csak indokolt esetben.
Kezdünk!
A mai órán kicsit ismétlünk. Emlékezhettek, hogy egyik alkalommal
foglalkoztunk az optikai illúziókkal.
Sok képet néztünk, meg videókat arról, hogyan csapják be a figyelmet.
Amit ma hoztam az egy kis videó arról, hogy miként tudsz egyszerű és mutatós
optikai illúziókat készíteni. Próbálgasd.
Hátha megtetszik.
Videó.
2020. május 6. Nyelvtan Angi néni
Kedves ötödikesek!
A dolgozat megoldókulcsát alább láthatod. Sajnos Kingától nem kaptam semmilyen megoldást.
A helyes válaszokat írd le a füzetedbe! Más dolgod most nem lesz.
A dolgozat megoldókulcsát alább láthatod. Sajnos Kingától nem kaptam semmilyen megoldást.
A helyes válaszokat írd le a füzetedbe! Más dolgod most nem lesz.
Párok
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Angi nénivel
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)