Hahó!
Legyetek szívesek kipróbálni ezt ITT !
Éva néni
2020. március 17., kedd
2020. március 17. Matematika Edit nénivel
Matematika I.
Írd fel a füzetedbe az óraszámot és a címet:
98. óra
Törtek osztása természetes számmal (ALÁHÚZÁS)
1 1. Nézd meg youtube-n a videót, lehet többször is!!! Értsd meg!
2 2. Tanuld meg a szabályokat a beragasztott lapról vagy a tankönyv 140. oldaláról
3 3. Gyakorolj! Tankönyv 141.oldal 54. feladat MIND
A feladatokat oldd meg a füzetedben! A feladatot is másold le!
Ha lehet, kétféleképpen számolj!
Egyszerűsítés után ugyanazt kell kapnod eredményül!
A feladatokat oldd meg a füzetedben! A feladatot is másold le!
Ha lehet, kétféleképpen számolj!
Egyszerűsítés után ugyanazt kell kapnod eredményül!
4 4. Oldd meg a 141. oldal 57. feladat a részét is!
A szabály lényege röviden:
I. lépés: Ha lehet a számlálót osztom (a nevezőt változatlanul hagyom).
II. lépés: Ha nem lehet osztani, akkor a nevezőt szorzom a természetes számmal ( a számlálót változatlanul hagyom)
I. lépés: Ha lehet a számlálót osztom (a nevezőt változatlanul hagyom).
II. lépés: Ha nem lehet osztani, akkor a nevezőt szorzom a természetes számmal ( a számlálót változatlanul hagyom)
(A videón megnézheted a különböző nevezőjű törtek összeadását is, ismétlésként!) https://www.youtube.com/watch?v=lIph4My90Ag
Jó munkát! Ha készen vagy mutasd meg anyának is!
Holnap megírom a helyes eredményeket is!
Korábbi bejegyzések »
matematika Edit nénivel
2020. március 17. Nyelvtan SzÉva nénivel
Hahó ötödikesem!
Egy kicsit még rád fér, hogy gyakorold a helyesírás alapelveit.
Oldd meg a munkafüzetben az alábbi feladatokat!
- 74. oldal: 1. és 2. feladat
- 75. oldal: lap tetején 1., és a házi feladat 1.,
- 78. oldal: 3., és 4. feladat- ebben a feladatban az a) részt nem kérem!
Figyelj arra, hogy olvashatóan és hibátlanul írj!
Most nem kérem vissza a megoldásokat. Bízom benne, hogy ügyesen dolgozol!
Jó munkát!
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan SzÉva nénivel
2020. március 17. Nyelvtan Angi nénivel
Kedves gyerekek, az otthoni tanulásnál is szükségetek van egy kis bemelegítésre.
Kezdj egy kis lazítással a szokásunkhoz híven:
-Vegyél egy mély levegőt, majd nagy sóhajtással fújd ki! Ismételd meg 3-szor! Gondolj arra kilégzéskor, hogy minden gondot és feszültséget kiadsz magadból!
-Rajzolj a levegőbe minél nagyobb lusta nyolcasokat jobbal és ballal! Ne mozduljon a felsőtested, csak a karod mozogjon, lépd át a test középvonaladat!
-Jó, most már leülhetsz nyugodtan tanulni.
-Vegyél egy mély levegőt, majd nagy sóhajtással fújd ki! Ismételd meg 3-szor! Gondolj arra kilégzéskor, hogy minden gondot és feszültséget kiadsz magadból!
-Rajzolj a levegőbe minél nagyobb lusta nyolcasokat jobbal és ballal! Ne mozduljon a felsőtested, csak a karod mozogjon, lépd át a test középvonaladat!
-Jó, most már leülhetsz nyugodtan tanulni.
Ma még gyakoroljuk a helyesírási alapelveket.
Töltsd ki a mf. 71/ 5.6. feladatait!
Írd fel a füzetedbe az óra címét: A szóelemzés elve
A tankönyved 69. oldaláról másold le a harmadik, negyedik, ötödik mondatot a füzetedbe!
Oldd meg a mf. 59/7.8. feladatát! ( Segít a tankönyv 70/5. pontja)
Itt egy kis segítség a helyesírási szabályzatból:
Ha régies betűre végződő családnevekhez kapcsolódnak ezek a ragok, a régies betűt változatlanul hagyjuk, a rag v-je helyett pedig ennek a név végén ejtett hanghoz idomult mai formáját írjuk: Kossuthtal, Véghgel, Móriczcal, Rátzcal, Babitscsal, Paiszsal; Madáchcsá; stb.
Ha a családnév mássalhangzót jelölő kettőzött betűvel végződik, a -val, -vel (és néha a -vá, -vé) rag megfelelő alakját kötőjellel kapcsoljuk hozzá, hogy az alapforma világosan kitűnjön: Kiss-sel, Makk-kal, Papp-pal, Széll-lel stb.
Azoknak a h végű főneveknek, amelyeknek a kiejtése ingadozik (düh: [dü] v. [düh], méh: [mé] v. [méh] stb. [vö. 74.]), a -val, -vel és a -vá, -vé ragos alakjait írni is kétféleképpen lehet: dühvel [düvel] – dühhel, méhvé [mévé] – méhhé stb.
A 160. c) pont szerint a tulajdonnevek, így az utónevek esetén is, kötőjellel kapcsolódik a -val/-vel; -vá/-vé rag: Mariann-nal, Ivett-tel.
Házi feladat:
Másold le a füzetedbe a fenti példákat!
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Angi nénivel
2020. március 17. Matematika Betti nénivel
Kedves ötödikesek !
Üdvözöllek benneteket az új virtuális tantermünkben !
A mai órán a törtek szorzását tanuljuk természetes számmal !
Írd fel a füzetedbe az óra címének :Törtek szorzása természetes számmal
1.Feladat Nézd meg figyelmesen a következő videót !(Kattints a Videó linkre !)
Videó
2.Feladat Írd le a füzetedbe pirossal a következő szabályt!
Törtet természetes számmal úgy szorzunk ,hogy a számlálót megszorozzuk a természetes számmal
a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk .
3.Feladat Tanulmányozd a TK.137.o 1.példáját !
4.Feladat Oldd meg a füzetedbe a Tk.138/38,39,41 feladatát
Sikeres tanulást kívánok !
Üdvözöllek benneteket az új virtuális tantermünkben !
A mai órán a törtek szorzását tanuljuk természetes számmal !
Írd fel a füzetedbe az óra címének :Törtek szorzása természetes számmal
1.Feladat Nézd meg figyelmesen a következő videót !(Kattints a Videó linkre !)
Videó
2.Feladat Írd le a füzetedbe pirossal a következő szabályt!
Törtet természetes számmal úgy szorzunk ,hogy a számlálót megszorozzuk a természetes számmal
a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk .
3.Feladat Tanulmányozd a TK.137.o 1.példáját !
4.Feladat Oldd meg a füzetedbe a Tk.138/38,39,41 feladatát
Sikeres tanulást kívánok !
Korábbi bejegyzések »
matematika Betti nénivel
2020. március 17. Osztályfőnöki óra
Kedves 5.b osztályos tanuló!
Az első osztályfőnöki órára egy izgalmas feladattal készültem neked.
Kezdj el vezetni egy naplót!
A naplóba minden nap írj! Nem kell ma kitöltened az egészet. Pénteken kérem, hogy töltsd fel erre az oldalra.
Az alábbi kérdéseken gondolkozz:
- Milyen érzés volt, hogy hétfő reggel nem kellett bemenned az iskolába?
- Minden nap írj listát, mit csináltál aznap!
- Milyen házimunkába tudtál besegíteni otthon?
- Hogy tetszettek a digitális feladatok, amiket aznap kaptál? Mi volt könnyű? Mi nehéz?
- Milyen előnye van a digitális oktatásnak? Milyen hátránya?
- Mi hiányzik legjobban a megszokott iskolai életből?
Nagyon kíváncsi vagyok a beszámolódra! Péntekig dolgozz vele! Jó munkát hozzá!
Az első osztályfőnöki órára egy izgalmas feladattal készültem neked.
Kezdj el vezetni egy naplót!
A naplóba minden nap írj! Nem kell ma kitöltened az egészet. Pénteken kérem, hogy töltsd fel erre az oldalra.
Az alábbi kérdéseken gondolkozz:
- Milyen érzés volt, hogy hétfő reggel nem kellett bemenned az iskolába?
- Minden nap írj listát, mit csináltál aznap!
- Milyen házimunkába tudtál besegíteni otthon?
- Hogy tetszettek a digitális feladatok, amiket aznap kaptál? Mi volt könnyű? Mi nehéz?
- Milyen előnye van a digitális oktatásnak? Milyen hátránya?
- Mi hiányzik legjobban a megszokott iskolai életből?
Nagyon kíváncsi vagyok a beszámolódra! Péntekig dolgozz vele! Jó munkát hozzá!
Erika néni 🧡
2020. március 17. Nyelvtan Anikó nénivel
Kedveskéim!
A következő feladatokat kell megoldanotok. Ti ügyesek vagytok és tudom, hogy meg tudjátok oldani.
Mf.60.o./12 a,b,
61. o./13. 14.
Házi feladat: Mf.62.o. 1., 2.a,
Jó munkát!
Üdv: Anikó néni
Ide töltsd fel! Amit lefotóztál.
A neved írd rá az oldalra,mert nem fogom tudni, hogy ki küldte.
A következő feladatokat kell megoldanotok. Ti ügyesek vagytok és tudom, hogy meg tudjátok oldani.
Mf.60.o./12 a,b,
61. o./13. 14.
Házi feladat: Mf.62.o. 1., 2.a,
Jó munkát!
Üdv: Anikó néni
Ide töltsd fel! Amit lefotóztál.
A neved írd rá az oldalra,mert nem fogom tudni, hogy ki küldte.
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Anikó nénivel
2020. március 17. Nyelvtan Erika nénivel
Kedves ötödikes!
Üdvözöllek az első digitális nyelvtanórán!
Egy kis ismétlés bemelegítésként.
A füzetedbe írd fel címnek: Gyakorlás
1. feladat
Emlékszel még a magas (teniszütő) és a mély (autópálya) hangrendre? Gyakorold ebben a vadnyugati játékban! A ranglistára a végén a saját neved írd fel, hogy lássam, hány pontot szereztél!
2. feladat
Betűrendbe sorolás. A füzetedbe dolgozz!
Másold le a neveket egymás alá, végül írd a név elé számmal, hanyadik a sorrendben!
Pl.
1. Anett
3. Lajos
2. Csongor
a) Sorold betűrendbe az alábbi lányneveket!
Beáta, Orsolya, Csilla, Ibolya, Katalin, Hajnalka, Éva, Gyöngyvér, Laura, Cecília
b) Sorold betűrendbe az alábbi lányneveket!
Béni, Barna, Balázs, Bánk, Bendegúz, Bódog, Bence, Barabás, Boldizsár, Bálint
3. feladat
Keresd meg az elbújt szavakat!
Írd le őket a füzetedbe! Írd melléjük, milyen mássalhangzótörvényre ismertél bennük rá!
Ellenőrzés
Fotózd le az elkészített feladatokat a füzetedben!
Itt keresd meg a mai dátumot, és töltsd fel oda a fotókat!
Üdvözöllek az első digitális nyelvtanórán!
Egy kis ismétlés bemelegítésként.
A füzetedbe írd fel címnek: Gyakorlás
1. feladat
Emlékszel még a magas (teniszütő) és a mély (autópálya) hangrendre? Gyakorold ebben a vadnyugati játékban! A ranglistára a végén a saját neved írd fel, hogy lássam, hány pontot szereztél!
2. feladat
Betűrendbe sorolás. A füzetedbe dolgozz!
Másold le a neveket egymás alá, végül írd a név elé számmal, hanyadik a sorrendben!
Pl.
1. Anett
3. Lajos
2. Csongor
a) Sorold betűrendbe az alábbi lányneveket!
Beáta, Orsolya, Csilla, Ibolya, Katalin, Hajnalka, Éva, Gyöngyvér, Laura, Cecília
b) Sorold betűrendbe az alábbi lányneveket!
Béni, Barna, Balázs, Bánk, Bendegúz, Bódog, Bence, Barabás, Boldizsár, Bálint
3. feladat
Keresd meg az elbújt szavakat!
Írd le őket a füzetedbe! Írd melléjük, milyen mássalhangzótörvényre ismertél bennük rá!
Ellenőrzés
Fotózd le az elkészített feladatokat a füzetedben!
Itt keresd meg a mai dátumot, és töltsd fel oda a fotókat!
Keress, ha elakadsz!
Erika néni 🧡
Korábbi bejegyzések »
nyelvtan Erika nénivel
2020. március 17. 2020 első digitális testnevelés órája
Kedves 5. b osztály tanulók!
Elérkeztél az első digitális testnevelés órádhoz! Az elkövetkező időszakban még fontosabb az, hogy időt fordíts a mozgásra, hiszen sem a Fortnite-ban a futás, sem a Minecraft-ban az ugrálás nincs semmilyen pozitív hatással a szervezetedre, sőt!
A mai napra összeállítottam Nektek egy 5 feladatból álló gyakorlatsort, mindenhez írok ajánlott ismétlésszámot vagy időintervallumot, illetve egy videót is találsz a helyes végrehajtásról! A gyakorlatsort a mai nap folyamán hajtsd végre legalább 3-szor, aki szeretné természetesen többször elvégezheti! Nem kell egymás után csinálnod, tarthatsz közötte pihenőt, a lényeg, hogy a mai napon legyen kész! (1 kör viszont az 5 feladatból áll, azok között próbálj meg nem pihenni! 😏💪 )
Mielőtt nekilátsz a feladatnak mozgasd át a nyakadat, karjaidat, törzsedet és a lábaidat is egy-egy ismerős gyakorlattal!
S akkor lássuk a gyakorlatsort:
2. Mountain Climber - 20 másodperc
https://www.youtube.com/watch?v=Jx9QhQYj7QE
3. Alternating Lunges - 5-5 lábanként
https://www.youtube.com/watch?v=tTej-ax9XiA
4. Plank - 20 másodperc
https://www.youtube.com/watch?v=TvxNkmjdhMM
5. Wall Sit - 20 másodperc
https://www.youtube.com/watch?v=-0Q7Lds7B8A
Ez egy olyan gyakorlatsor, amelyet ha felírsz magadnak vagy elmented valahová, bármikor végre tudod hajtani, hiszen semmilyen eszköz nem kell hozzá, csak TE! S látod 1 kör végrehajtása még 5 percet sem vesz igénybe! 😀
Ha bármilyen kérdésetek van, keressetek nyugodtan!
Dani bácsi
Elérkeztél az első digitális testnevelés órádhoz! Az elkövetkező időszakban még fontosabb az, hogy időt fordíts a mozgásra, hiszen sem a Fortnite-ban a futás, sem a Minecraft-ban az ugrálás nincs semmilyen pozitív hatással a szervezetedre, sőt!
A mai napra összeállítottam Nektek egy 5 feladatból álló gyakorlatsort, mindenhez írok ajánlott ismétlésszámot vagy időintervallumot, illetve egy videót is találsz a helyes végrehajtásról! A gyakorlatsort a mai nap folyamán hajtsd végre legalább 3-szor, aki szeretné természetesen többször elvégezheti! Nem kell egymás után csinálnod, tarthatsz közötte pihenőt, a lényeg, hogy a mai napon legyen kész! (1 kör viszont az 5 feladatból áll, azok között próbálj meg nem pihenni! 😏💪 )
Mielőtt nekilátsz a feladatnak mozgasd át a nyakadat, karjaidat, törzsedet és a lábaidat is egy-egy ismerős gyakorlattal!
S akkor lássuk a gyakorlatsort:
- Squats - 15-ször
2. Mountain Climber - 20 másodperc
https://www.youtube.com/watch?v=Jx9QhQYj7QE
3. Alternating Lunges - 5-5 lábanként
https://www.youtube.com/watch?v=tTej-ax9XiA
4. Plank - 20 másodperc
https://www.youtube.com/watch?v=TvxNkmjdhMM
5. Wall Sit - 20 másodperc
https://www.youtube.com/watch?v=-0Q7Lds7B8A
Ez egy olyan gyakorlatsor, amelyet ha felírsz magadnak vagy elmented valahová, bármikor végre tudod hajtani, hiszen semmilyen eszköz nem kell hozzá, csak TE! S látod 1 kör végrehajtása még 5 percet sem vesz igénybe! 😀
Ha bármilyen kérdésetek van, keressetek nyugodtan!
Dani bácsi
2020. március 17. Angol Anikó nénivel
Kedves Diákok!
1. Gyűjts minél több állatnevet!
Készíts táblázatot! A következő oszlopok legyenek:
1. Wild animals(vadállatok)
2. Water animals (vízi állatok)
3. Farm animals
4. flying animals (repülő állatok)
2. Csináld meg a MF.26.o/2.
3. Írj 5 mondatot magadról! (Azokra a mondatokra gondolj, melyeket óra elején kérdezek.)
4. Gyakorlás a quizlet oldalon! Kattints az itt szóra!
ITT
Jó munkát!
1. Gyűjts minél több állatnevet!
Készíts táblázatot! A következő oszlopok legyenek:
1. Wild animals(vadállatok)
2. Water animals (vízi állatok)
3. Farm animals
4. flying animals (repülő állatok)
2. Csináld meg a MF.26.o/2.
3. Írj 5 mondatot magadról! (Azokra a mondatokra gondolj, melyeket óra elején kérdezek.)
4. Gyakorlás a quizlet oldalon! Kattints az itt szóra!
ITT
Jó munkát!
Korábbi bejegyzések »
angol Anikó nénivel
2020. március 17. Német
Kedves ötödikes németes! 🧡
Üdvözöllek az első digitális tanórádon!
Szükséged lesz: tankönyvre, munkafüzetre, füzetre, ceruzákra, színesceruzákra.
1. feladat
A Tierrätsel feladatot folytatjuk.
Tankönyv 45. oldal 3. feladat
Olvasd el a d), e) és f) rejtvényt. Fejtsd meg, melyik állatról szól!
Das Känguru? Die Giraffe? Der Tiger?
A tankönyv végi szószedet segít a szavak jelentésében. Tudod, keresd meg az ismeretlen szavakat, ahogy órán is megtetted!
Írd ki ezeket a szavakat a munkafüzet 44-45. oldalán található szótárba!
2. feladat
Ezután a füzetbe dolgozz! Rajzold le a három állatot (kenguru, zsiráf, tigris), és írd köré pókhálóábrával a most megismert tulajdonságokat!
3. feladat
Most a munkafüzet 32. oldal 3. feladata következik.
Ez a feladat rákérdez az állatok tulajdonságaira.
Pl. a) Welche Tiere fressen Fleisch? = Melyik állatok esznek húst?
A feladatod, hogy a tankönyv 44. oldalán megismert állatok közül ide sorolj fel minél több húsevő állatot!
Folytasd a feladatmegoldást b) c) d) és e) résszel!
Ellenőrzés
Fotózd le az elkészített feladatot a munkafüzetben és azt, amit a füzetben dolgoztál!
Itt keresd meg a mai dátumot, és töltsd fel oda a fotókat!
Keress, ha elakadsz!
Folytasd a feladatmegoldást b) c) d) és e) résszel!
Ellenőrzés
Fotózd le az elkészített feladatot a munkafüzetben és azt, amit a füzetben dolgoztál!
Itt keresd meg a mai dátumot, és töltsd fel oda a fotókat!
Keress, ha elakadsz!
Erika néni 🧡
2020. március 17. Angol Heni nénivel
Kedves Ötödikes Angolos!
Köszöntelek az első digitális tanórádon!
1. feladat
Számlálj el hangosan angolul 60-ig!
One, two, three ...
2. feladat
Ismételd át a tankönyv 42./2. oldalán az olvasmányt!
3. feladat
Alkosd meg a következő kifejezéseket!
A füzetedben dolgozz!
1. get a, my teeth
2. have b, TV
3. take c, breakfast
4. listen d, school
5. brush e, up
6. finish f, to bed
7. watch g, the bus
8. go h, to music
4. feladat
Írj 6 mondatot egy tipikus napodról. /Segít 42.oldalon az olvasmány!/
Feladataidat feltöltheted: ITT
Köszöntelek az első digitális tanórádon!
1. feladat
Számlálj el hangosan angolul 60-ig!
One, two, three ...
2. feladat
Ismételd át a tankönyv 42./2. oldalán az olvasmányt!
3. feladat
Alkosd meg a következő kifejezéseket!
A füzetedben dolgozz!
1. get a, my teeth
2. have b, TV
3. take c, breakfast
4. listen d, school
5. brush e, up
6. finish f, to bed
7. watch g, the bus
8. go h, to music
4. feladat
Írj 6 mondatot egy tipikus napodról. /Segít 42.oldalon az olvasmány!/
Feladataidat feltöltheted: ITT
2020. március 17. Angol Éva nénivel
Hello!
This is your first online English lesson. How are you? Are you OK? 😊
This is great! We are going to have fun! Please answer these questions in English.
1. What's your name?
2. Where are you from?
3. Where are you now?
4. Are you happy?
5. Are you sad?
6. Have you got a computer? A tablet? A mobile phone?
7. Do you like it?
8. Do you like this new school? It's called Digital School.
I am very excited to see your answers. Please write them here into the notes (= "Megjegyzések")
Please write your name, too!!!
See you later! Bye!
This is your first online English lesson. How are you? Are you OK? 😊
This is great! We are going to have fun! Please answer these questions in English.
1. What's your name?
2. Where are you from?
3. Where are you now?
4. Are you happy?
5. Are you sad?
6. Have you got a computer? A tablet? A mobile phone?
7. Do you like it?
8. Do you like this new school? It's called Digital School.
I am very excited to see your answers. Please write them here into the notes (= "Megjegyzések")
Please write your name, too!!!
See you later! Bye!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)