2020. március 17., kedd

Próbateszt

Hahó!

Legyetek szívesek kipróbálni ezt ITT !

Éva néni

2020. március 17. Matematika Edit nénivel


Matematika I.

Írd fel a füzetedbe az óraszámot és a címet:
98. óra
Törtek osztása természetes számmal  (ALÁHÚZÁS)

1        1. Nézd meg youtube-n a videót, lehet többször is!!! Értsd meg!

2        2. Tanuld meg a szabályokat a beragasztott lapról vagy a tankönyv 140. oldaláról

3          3. Gyakorolj! Tankönyv 141.oldal 54. feladat  MIND
      A feladatokat oldd meg a füzetedben! A feladatot is másold le!
      Ha lehet, kétféleképpen számolj!
      Egyszerűsítés után ugyanazt kell kapnod eredményül!

4        4.  Oldd meg a 141. oldal 57. feladat a részét is!

A szabály lényege röviden:
I. lépés:  Ha lehet a számlálót osztom (a nevezőt változatlanul hagyom).
II. lépés: Ha nem lehet osztani, akkor a nevezőt szorzom a természetes számmal ( a számlálót változatlanul hagyom)
(A videón megnézheted a különböző nevezőjű törtek összeadását is, ismétlésként!) https://www.youtube.com/watch?v=lIph4My90Ag
   Jó munkát! Ha készen vagy mutasd meg anyának is!
   Holnap megírom a helyes eredményeket is!

2020. március 17. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

Egy kicsit még rád fér, hogy gyakorold a helyesírás alapelveit.

Oldd meg a munkafüzetben az alábbi feladatokat!

  • 74. oldal: 1. és 2. feladat
  • 75. oldal: lap tetején 1., és a házi feladat 1.,
  • 78. oldal: 3., és 4. feladat- ebben a feladatban az a) részt nem kérem!


Figyelj arra, hogy olvashatóan és hibátlanul írj! 
Most nem kérem vissza a megoldásokat. Bízom benne, hogy ügyesen dolgozol!

Jó munkát!

2020. március 17. Nyelvtan Angi nénivel

Kedves gyerekek, az otthoni tanulásnál is szükségetek van egy kis bemelegítésre.

Kezdj egy kis lazítással a szokásunkhoz híven:

-Vegyél egy mély levegőt, majd nagy sóhajtással fújd ki! Ismételd meg 3-szor! Gondolj arra kilégzéskor, hogy minden gondot és feszültséget kiadsz magadból!

-Rajzolj a levegőbe minél nagyobb lusta nyolcasokat jobbal és ballal! Ne mozduljon a felsőtested, csak a karod mozogjon, lépd át a test középvonaladat!
-Jó, most már leülhetsz nyugodtan tanulni.

Ma még gyakoroljuk a helyesírási alapelveket.
Töltsd ki a mf. 71/ 5.6. feladatait!
Írd fel a füzetedbe az óra címét: A szóelemzés elve
A tankönyved 69. oldaláról másold le a harmadik, negyedik, ötödik mondatot a füzetedbe!
Oldd meg a mf. 59/7.8. feladatát!  ( Segít a tankönyv 70/5. pontja)
Itt egy kis segítség a helyesírási szabályzatból:
 Ha régies betűre végződő családnevekhez kapcsolódnak ezek a ragok, a régies betűt változatlanul hagyjuk, a rag v-je helyett pedig ennek a név végén ejtett hanghoz idomult mai formáját írjuk: Kossuthtal, Véghgel, Móriczcal, Rátzcal, Babitscsal, Paiszsal; Madáchcsá; stb.
 Ha a családnév mássalhangzót jelölő kettőzött betűvel végződik, a -val, -vel (és néha a -vá, -vé) rag megfelelő alakját kötőjellel kapcsoljuk hozzá, hogy az alapforma világosan kitűnjön: Kiss-sel, Makk-kal, Papp-pal, Széll-lel stb.
Azoknak a h végű főneveknek, amelyeknek a kiejtése ingadozik (düh: [dü] v. [düh], méh: [mé] v. [méh] stb. [vö. 74.]), a -val, -vel és a -vá, -vé ragos alakjait írni is kétféleképpen lehet: dühvel [düvel] – dühhel, méhvé [mévé] – méhhé stb.
160. c) pont szerint a tulajdonnevek, így az utónevek esetén is, kötőjellel kapcsolódik a -val/-vel; -vá/-vé rag: Mariann-nal, Ivett-tel. 
Házi feladat:  
Másold le a füzetedbe a fenti példákat!

2020. március 17. Matematika Betti nénivel

Kedves ötödikesek !

Üdvözöllek benneteket az új virtuális tantermünkben !

A mai órán a törtek szorzását tanuljuk természetes számmal !

Írd fel a füzetedbe az óra címének :Törtek szorzása természetes számmal 

1.Feladat  Nézd meg figyelmesen a következő videót !(Kattints a Videó linkre !)

Videó

2.Feladat  Írd le a füzetedbe pirossal a következő szabályt!

 Törtet természetes számmal úgy szorzunk ,hogy a számlálót megszorozzuk a természetes számmal 

a nevezőt pedig változatlanul aláírjuk .

3.Feladat  Tanulmányozd a TK.137.o 1.példáját !

4.Feladat  Oldd meg a füzetedbe a Tk.138/38,39,41 feladatát 

Sikeres tanulást kívánok !

2020. március 17. Osztályfőnöki óra

Kedves 5.b osztályos tanuló!

Az első osztályfőnöki órára egy izgalmas feladattal készültem neked.

Kezdj el vezetni egy naplót!

A naplóba minden nap írj! Nem kell ma kitöltened az egészet. Pénteken kérem, hogy töltsd fel erre az oldalra.

Az alábbi kérdéseken gondolkozz:
- Milyen érzés volt, hogy hétfő reggel nem kellett bemenned az iskolába?
- Minden nap írj listát, mit csináltál aznap!
- Milyen házimunkába tudtál besegíteni otthon?
- Hogy tetszettek a digitális feladatok, amiket aznap kaptál? Mi volt könnyű? Mi nehéz?
- Milyen előnye van a digitális oktatásnak? Milyen hátránya?
- Mi hiányzik legjobban a megszokott iskolai életből?

Nagyon kíváncsi vagyok a beszámolódra! Péntekig dolgozz vele! Jó munkát hozzá!



Erika néni 🧡

2020. március 17. Nyelvtan Anikó nénivel

Kedveskéim!

A következő feladatokat kell megoldanotok. Ti ügyesek vagytok és tudom, hogy meg tudjátok oldani.

Mf.60.o./12 a,b,
     61. o./13. 14.

Házi feladat: Mf.62.o. 1., 2.a,

Jó munkát!

Üdv: Anikó néni



Ide töltsd fel! Amit lefotóztál.
A neved írd rá az oldalra,mert nem fogom tudni, hogy ki küldte.

2020. március 17. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Üdvözöllek az első digitális nyelvtanórán!
Egy kis ismétlés bemelegítésként.
A füzetedbe írd fel címnek: Gyakorlás

1. feladat

Emlékszel még a magas (teniszütő) és a mély (autópálya) hangrendre? Gyakorold ebben a vadnyugati játékban! A ranglistára a végén a saját neved írd fel, hogy lássam, hány pontot szereztél!

 

2. feladat

Betűrendbe sorolás. A füzetedbe dolgozz!
Másold le a neveket egymás alá, végül írd a név elé számmal, hanyadik a sorrendben!
Pl.
1. Anett
3. Lajos
2. Csongor

a) Sorold betűrendbe az alábbi lányneveket!
Beáta, Orsolya, Csilla, Ibolya, Katalin, Hajnalka, Éva, Gyöngyvér, Laura, Cecília

b) Sorold betűrendbe az alábbi lányneveket!
Béni, Barna, Balázs, Bánk, Bendegúz, Bódog, Bence, Barabás, Boldizsár, Bálint

3. feladat

Keresd meg az elbújt szavakat!
Írd le őket a füzetedbe! Írd melléjük, milyen mássalhangzótörvényre ismertél bennük rá!



Ellenőrzés

Fotózd le az elkészített feladatokat a füzetedben!
Itt keresd meg a mai dátumot, és töltsd fel oda a fotókat!

Keress, ha elakadsz!

Erika néni 🧡

2020. március 17. 2020 első digitális testnevelés órája

Kedves 5. b osztály tanulók!

Elérkeztél az első digitális testnevelés órádhoz! Az elkövetkező időszakban még fontosabb az, hogy időt fordíts a mozgásra, hiszen sem a Fortnite-ban a futás, sem a Minecraft-ban az ugrálás nincs semmilyen pozitív hatással a szervezetedre, sőt!

A mai napra összeállítottam Nektek egy 5 feladatból álló gyakorlatsort, mindenhez írok ajánlott ismétlésszámot vagy időintervallumot, illetve egy videót is találsz a helyes végrehajtásról! A gyakorlatsort a mai nap folyamán hajtsd végre legalább 3-szor, aki szeretné természetesen többször elvégezheti! Nem kell egymás után csinálnod, tarthatsz közötte pihenőt, a lényeg, hogy a mai napon legyen kész! (1 kör viszont az 5 feladatból áll, azok között próbálj meg nem pihenni! 😏💪 )

Mielőtt nekilátsz a feladatnak mozgasd át a nyakadat, karjaidat, törzsedet és a lábaidat is egy-egy ismerős gyakorlattal!

S akkor lássuk a gyakorlatsort:

  1.  Squats - 15-ször
            https://www.youtube.com/watch?v=-g1jU5Q81rw

     2.  Mountain Climber - 20 másodperc

           https://www.youtube.com/watch?v=Jx9QhQYj7QE

     3.  Alternating Lunges - 5-5 lábanként

          https://www.youtube.com/watch?v=tTej-ax9XiA

     4.  Plank - 20 másodperc

          https://www.youtube.com/watch?v=TvxNkmjdhMM

     5. Wall Sit - 20 másodperc

         https://www.youtube.com/watch?v=-0Q7Lds7B8A

Ez egy olyan gyakorlatsor, amelyet ha felírsz magadnak vagy elmented valahová, bármikor végre tudod hajtani, hiszen semmilyen eszköz nem kell hozzá, csak TE! S látod 1 kör végrehajtása még 5 percet sem vesz igénybe! 😀

Ha bármilyen kérdésetek van, keressetek nyugodtan!

Dani bácsi

2020. március 17. Angol Anikó nénivel

Kedves Diákok!


1. Gyűjts minél több állatnevet!
Készíts táblázatot! A következő oszlopok legyenek:

1. Wild animals(vadállatok)
2. Water animals (vízi állatok)
3. Farm animals
4. flying animals (repülő állatok)

2. Csináld meg a MF.26.o/2.

3. Írj 5 mondatot magadról! (Azokra a mondatokra gondolj, melyeket óra elején kérdezek.)

4. Gyakorlás a quizlet oldalon! Kattints az itt szóra!

ITT 


Jó munkát!

2020. március 17. Német

Kedves ötödikes németes! 🧡

Üdvözöllek az első digitális tanórádon! 
Szükséged lesz: tankönyvre, munkafüzetre, füzetre, ceruzákra, színesceruzákra.

1. feladat

A Tierrätsel feladatot folytatjuk.

Tankönyv 45. oldal 3. feladat

Olvasd el a d), e) és f) rejtvényt. Fejtsd meg, melyik állatról szól! 
Das Känguru? Die Giraffe? Der Tiger?

A tankönyv végi szószedet segít a szavak jelentésében. Tudod, keresd meg az ismeretlen szavakat, ahogy órán is megtetted! 

Írd ki ezeket a szavakat a munkafüzet 44-45. oldalán található szótárba!

2. feladat

Ezután a füzetbe dolgozz! Rajzold le a három állatot (kenguru, zsiráf, tigris), és írd köré pókhálóábrával a most megismert tulajdonságokat!


3. feladat

Most a munkafüzet 32. oldal 3. feladata következik.

Ez a feladat rákérdez az állatok tulajdonságaira.
Pl. a) Welche Tiere fressen Fleisch? = Melyik állatok esznek húst?

A feladatod, hogy a tankönyv 44. oldalán megismert állatok közül ide sorolj fel minél több húsevő állatot!

Folytasd a feladatmegoldást b) c) d) és e) résszel!

Ellenőrzés

Fotózd le az elkészített feladatot a munkafüzetben és azt, amit a füzetben dolgoztál!
Itt keresd meg a mai dátumot, és töltsd fel oda a fotókat!

Keress, ha elakadsz!

Erika néni 🧡

2020. március 17. Angol Heni nénivel

Kedves Ötödikes Angolos!

Köszöntelek az első digitális tanórádon!

1. feladat
Számlálj el hangosan angolul 60-ig!
One, two, three ...

2. feladat
Ismételd át a tankönyv 42./2. oldalán az olvasmányt!

3. feladat
Alkosd meg a következő kifejezéseket!
A  füzetedben dolgozz!
1. get                              a, my teeth     
2. have                           b, TV
3. take                            c, breakfast
4. listen                          d, school
5. brush                          e, up
6. finish                          f, to bed
7. watch                         g, the bus                   
8. go                               h, to music

4. feladat
Írj 6 mondatot egy tipikus napodról. /Segít 42.oldalon az olvasmány!/


Feladataidat feltöltheted: ITT

2020. március 17. Angol Éva nénivel

Hello!

This is your first online English lesson. How are you? Are you OK? 😊

This is great! We are going to have fun! Please answer these questions in English.

1. What's your name?
2. Where are you from?
3. Where are you now?
4. Are you happy?
5. Are you sad?
6. Have you got a computer? A tablet? A mobile phone?
7. Do you like it?
8. Do you like this new school? It's called Digital School.

I am very excited to see your answers. Please write them here into the notes (= "Megjegyzések")
Please write your name, too!!!

See you later! Bye!
 Képtalálatok a következőre: kid in front of computer