2020. március 25., szerda

Egy kedves kezdeményezés 💗


Iskolánk is csatlakozott a piros szív kezdeményezéshez. 
Az intézmény ablakaira ragasztott szívekkel szeretnénk köszönetet mondani a rendőröknek, mentősöknek, tűzoltóknak, egészségügyi dolgozóknak, bolti dolgozóknak, szociális munkásoknak, önkénteseknek, és mindenkinek, akik ebben a nehéz időszakban értünk is dolgoznak. 💗


Ha van kedved, csatlakozz a kezdeményezéshez! :) 

2020. március 25. Matematika Betti nénivel

A mai órán a törtek természetes számmal való osztását fogjuk gyakorolni szöveges feladatok megoldása során .


I.  Először is ellenőrizzük a házi feladatot ! Köszönöm azoknak ,akik elküldték a megoldásokat !Kérlek írd a lapra fényképezés előtt a NEVED,mert így nem mindig tudom beazonosítani kitől kaptam meg a feladatot .Ha nem jó a megoldás vagy nem készítetted el a feladatokat , javítsd a füzetedben !!!

1.feladat     Ha a hét minden napján ugyanannyit sétálok ,akkor hány kilométer jut egy napra              ha hetente 15 1/2 km-t teszek meg ?

 Adatok :  H=15 1/2 km       1 Hét = 7 Nap       N = ? km

Terv  :  H : 7=  N

Számítás :  15 1/2 = 31/2                  31/2 : 7=31 /14 =2 3/14 km 

Válasz : Egy adott napon 2 3/14 km -t teszek meg .

2.feladat     A munka 2/3 részét még nem végeztük el .Ennek elvégzését 5 gyerek vállalta   magára   úgy ,hogy mindegyik ugyanannyit teljesít mint a másik .Egy -egy gyerek mekkora részét végezte el a munkának ?


Adatok :    M= 2/3 rész       Gy = 5 fő      J = ?

Terv:  2/3 :5 = J 

Számítás :  2/3 :5 = 2/10 =1/5 

Válasz : a munka 1/5 része jut egy-egy gyereknek .



A mai órán számítógépen fogod  gyakorolni a törtekkel való műveleteket!

(Kattints a linkekre !)
1.Törtek egyszerűsítése ,bővítése   


2.Vegyesszám



3.Törtek összeadása ,kivonása


4.Törtek osztása


5.Törtek szorzása


Oldd meg a Tk 145/68  b )  d)  e)   g)    i)    j)   k)  m)  n)  o)  feladatát !

Most nem kell elküldened a megoldásokat ! Holnap ellenőrizni fogjuk !


 JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK !

                   😊

2020. március 25. Irodalom

Kedves 5.b osztályos tanuló!

Tudom, már nagyon vártad... Eljött a pillanat, hogy végre bejelentsem: péntekenként 9 órakor online órát tartunk a Teams felületén! 🎉🎉 Gyere pénteken, várlak szeretettel!

Görög istenek játék ranglistája
Most pedig vissza a görög mítoszokhoz!

1. feladat

Olvasd el a tankönyved 113-114. oldalán lévő szöveget!
Lassan, figyelmesen olvass!

2. feladat

6-8 mondatban foglald össze a kulcsszavak segítségével a Prométheusszal történteket!
Írd le a füzetedbe!

Kulcsszavak (Ragozhatod is a szavakat!):

lopás → büntetés → szenvedés → kérés → szabadulás

3. feladat

Írd ki a füzetedbe, kik a történet szereplői!

Végül... 🔥🔥🔥

Ha figyelmesen olvastál, ez gyerekjáték lesz: Kit látsz a képen? Válaszodat írd le megjegyzésben!


Nem kell küldeni semmit, pénteken találkozunk, ott fogod elmondani a megoldásaidat! 🙂

2020. március 25. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Remélem, mindannyian csatlakoztatok már a Teams-hez. Jövő héttől minden szerdán 9 órakor ott találkozunk, és egy videóhívás keretén belül megbeszéljük az új tananyagot. Gyere szerdán, várlak szeretettel! 🙂

Témánk továbbra is: A helyesírás alapelvei.

Amit eddig tanultunk:
Kiejtés elve (pontosan úgy írjuk a szót, ahogy kiejtjük. Pl: világhírű, kell)
Szóelemzés elve (Jelöljük a szótőt és a toldalékot. Pl: tudja)

Ma jöjjön a harmadik elv: A hagyomány elve

Mondd ki hangosan ezeket a szavakat: Gergely, Lujza, Orsolya, Ibolya, János...

Akár j, akár ly betű állt a szóban, ugyanazt a hangot ("j") ejtetted.
Hogy melyik szóban kell ly-t írnunk, arra nincs pontos szabály.
Ilyenkor a hagyomány elve érvényesül.

A régies családnevekkel is ez a helyzet: Kölcsey Ferenc, Kossuth Lajos (Kiejtve: "Kölcsei" és "Kosút").

1. feladat

Oldd meg a munkafüzet 73. oldalán a 4. feladatot (az a) és b) feladatrészt nem kérem)!

Ellenőrizd a megoldásodat ezzel a játékkal! Javítsd is ki a munkafüzetedben, ha hibáztál! ✔️



2. feladat

Oldd meg a munkafüzet 73. oldalán az 5. feladatot!
Kata és Bence szógyűjteményét kell kijavítanod. A feladatmegoldáshoz használd a helyesírási tanácsadó portált (ITT)!

Nem kell küldened képet, csak írd ide megjegyzésbe, hogy Kata vagy Bence nyerte-e meg ezt a helyesírási feladatot! 🤷‍♀️


Erika néni

2020. március 25. Nyelvtan Angi nénivel

Kedves ötödikesek!

Először is szeretném elmondani, hogy kiktől nem kaptam még vissza tananyagot:
-Erdős Boglárka
-Fejes Kinga
-Gulyás Ádám
-Joó Zsombor
-Kacsari Nikolasz
-Márkus Nikó
-Szentpéteri Vitéz

Kérlek, mihamarabb pótoljátok, mert a mai anyagot is be kell már küldeni!

Biztosan gyakoroltad tegnap a j, ly-os szavakat. Ezek a szavak a hagyomány alapelvéhez tartoznak.

írd fel a füzetedbe a címet: Hagyományos írásmód 
Másold le a füzetedbe a vázlatot!
1. A régi családnevek megőrizték a ma már nem használatos betűket
             Pl.: Széchenyi, Kossuth, Tóth, Rácz stb.
2. Az ly hang már kiveszett a beszédünkből, de az írásunk még megtartotta.
             Pl.: skatulya, Orsolya, pálya stb.
A tegnapi játékból írj le néhány j betűs és ly-os szót!

                    J                                                           LY
 -                                                                    -
-                                                                     -
-                                                                     -
-                                                                     -
-                                                                     -

Végül oldd meg a munkafüzeted feladatait!
72/2. feladat, 73/4.  a) és b) nem kell, 73/5.

Kérlek fotózd le a múlt órai és a mai füzetbeli munkádat , a munkafüzet megoldott feladatait, majd küldd el a vargatamasblogos@gmail.com címemre! Ne feledd a nevedet és a tantárgyat beírni a Tárgy rovatba!

Angi néni

2020. március 25. Történelem

Drága Ötödikesem,
ne felejtsd el, hogy péntekig várom a múlt alkalommal kiadott feladatot!
Van lehetőséged dolgozgatni rajta még, vagy ha több ötleted is van, akár többet is beküldhetsz, szívesen látom. ☺️

Mára pedig egy videót hoztam neked, amivel bevezetjük a következő témakört.


2020. március 25. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

Ma is gyakorolhatsz még.


Oldd meg a következő feladatokat!

1. EZT (A hibátlan megoldásig ismételd!)

2. MEG EZT (A hibátlan megoldásig ismételd!)

3. MEG EZT IS

4. MEG MÉG EZT IS (A hibátlan megoldásig ismételd!)



Egy hét múlva, március 31-én kedden a helyesírás alapelveiből tesztet írunk. Nézd át a tankönyvet (Tk.: 65-78. oldal) és  a munkafüzet feladatait (Mf.: 57-78. oldal)!
Gyakorolj a netes feladatokkal is!


Április 1-jén 17 órakor a Microsoft Teams-ben legyél elérhető!


Jó munkát!

2020. március 25. Nyelvtan Anikó nénivel

Kedves Gyerekek!


Remélem a múlt órán ügyesen el tudtátok sajátítani a kiejtés elvének helyesírását. Gondolom megnéztétek a videót és elolvastátok a tankönyvet és azok alapján könnyen meg tudtátok csinálni a feladott anyagot.

1. feladat


Nyisd ki a füzeted és másold le a következő vázlatot!


A kiejtés szerinti írásmód

A kiejtés szerinti írásmód elve azt jelenti, hogy a szóelemek írásmódját köznyelvi kiejtésük szerint írjuk.

A legtöbb szó végén hosszú ú, ű található, de vannak kivételek, például: hamu, kapu, saru, falu stb.

A szavak végén az i legtöbbször rövid: Gizi néni nézi, kicsi Peti kezében óriási kifli. Van néhány kivétel: sí, ri, gyí, kikirikí

Vannak olyan szavaink, amelyeknek minden alakjában hosszú a szókezdő és szó belseji í,ú,ű :íz , ízes , ízek, szín, színes, színek, hús, húsos, gyűjt, gyűjtés, gyűjtemény.

2. feladat


Rajzold le a táblázatot a füzetedbe és töltsd ki a táblázatot a kéz szó mintájára!

Figyelj oda, hol a kéz szóban a hosszú magánhangzó rövid lett, ott a többi szóban is megrövidül a magánhangzó!!!




kéz
híd
ín
tűz
víz
út
kézben





kézzel





kézi





kezet





kezek





kezes





kezem








 3. feladat


Mikor helyesek az egyes alakok? Írj egy-egy mondatot az alábbi szópárok tagjaival!

áru/árú.........................................................................................................................
falu/falú........................................................................................................................
elöl/elől........................................................................................................................


5.feladat

Töltsd fel a füzetbeli munkádat!IDE 
( https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSckimAsIvQBDX4eBsN9nnS3kVswH_fahlDsc-uFPnhXwo2eDQ/viewform?usp=sf_link


4. feladat

Játék ITT


2020. március 25. Ember és mozgás alap ábrázolása


Beadási határidő: 2020.04.01. (jövő szerda) (eddig max. 2x45 perced volt rá!)
Ha NEM működik a feltöltés, vagy kérdésed van, küld el e-mailben: purak.akos@vargatamas.hu

Kezdünk!
A feladat, mint mindig roppant egyszerű.
Beszéltünk már a pálcikaemberről, és arról, hogy az egyfajta „csontváz”. Volt feladatunk is hasonló a viaszkarcban, úgyhogy nem lesz új, de gyakorlásnak tökéletes.

Feladat!
Végy egy A/4-es lapot. Rajzolj 10db pálcikaembert különböző mozdulatokban.
(Csatolok képet, nézd meg, értelmezd!)
Másolhatsz onnan is vagy kereshetsz a neten!

Szövegértés!
A fejét, kezét, lábát, testét a bekarikázott képen látható módon ábrázold!
Kivitelezésben törekedj az igényes munkára és elrendezésre, ne csak „odahányd”.

A kivitelezésben minimálisan kérd szüleid segítségét! A te képességeid érdekelnek.

Elkészült munkádat láthatóan fotózd be névvel együtt és küld el! JPG vagy PDF formátumban!
Feltöltés ide!



2020. március 25. Matematika Edit nénivel

Kedves ötödikesek!

Kezdjünk a Hf. ellenőrzésével ( III. 24 –én adtam fel, szerdára kellett megcsinálni.)
Javítsd ki a füzetedben levő feladatokat! A műveletek sorrendjét pirossal jelöltem.



Kérdés: Ki a süti 8?
Nem kaptam semmit még a következő tanulóktól: Balog Lili, Makrai Marci, Marton Bence, Pap Dávid, Pap Norbi, Szenpéteri Vitéz, Zsilák Zsolti. Miért? Választ vagy képeket várok a házi feladatról a garaiedit62@gmail.com címre!

103. óra Cím: Műveletek törtekkel (összeadás, kivonás) (aláhúzás)

1. feladat
Különböző nevezőjű törtek összeadása, kivonása, dominó, szerintem fejben is ki lehet számolni: https://learningapps.org/watch?v=p8k83mtg518
2. feladat
Különböző nevezőjű törtek összeadása, kivonása. A füzetedben végezd el a számolást, utána  keresd meg az eredményt! Állítsd párba őket!
https://learningapps.org/watch?v=p8k83mtg518
3. feladat

Elküldendő Hf. Új oldalon kezd el! A lap tetejére írd fel a nevedet! Ez most már mindenkinek KÖTELEZŐ!!! (garaiedit62@gmail.com) Határidő: szerda este 21óra
tk. 146. oldal 69 feladat    a) b)           e) f)             i) j)        m) n)
Írd meg azt is, hogy hány jó feladatod volt az előző lecke 8 feladatából!