2020. március 19., csütörtök

2020. március 19. Úszás

Sziasztok!


Kezdjük egy mókás zenés bemelegítéssel :-)




...majd ússzunk, komolyabb "vizekre":





Az edzésnaplódba - amit ugye már vezetsz :-) 
- írd le a zanza-tv -s videó alapján az alábbiakat:


- Mikor alakult ki az úszás?

- Miért felejtődött el a fürdőkultúra?

- Mikor jött újra divatba az úszás és ki az úszás magyar apostola?

- A modern úszásnemek milyen sorrendben alakultak ki?

- Melyik két vízisportot említi még a video és azok mióta szerepelnek az olimpiai programban?

Olvasónapló

Kedves 5.b osztályos tanuló!

Kérlek, töltsd fel az olvasónaplód következő elkészített fejezetét!


🎶🎵 Mi vagyunk a Grund  🎵 🎶

2020. március 19. Hon- és népismeret

Drága 5.b!

1. Múlt órán beszélgettünk már a nyelvjárásokról, tájnyelvi szavakról.
Úgy emlékszem, elkezdtük EZT a videót is.
Illetve elkészítettük EZT a feladatot.

Ha esetleg rosszul emlékszem, most tedd meg ezeket! :) 

2. Hoztam nektek mára egy kvízt is, amiben tájnyelvi szavak szerepelnek, ezt ITT találod.

3. Csináld meg az előző kvízt, és írd meg ide a bejegyzés alá megjegyzésben, hogy hány pontot értél el! A pontszám MELLÉ ugyanabban a megjegyzésben írd meg azt is, hogy te milyen tájnyelvi szavakat ismersz (például amit csak Hódmezővásárhelyen és környékén használnak).
(Ha nem vagy bejelentkezve Google-fiókba, akkor írd meg a neved is!)

Jó munkát!
Kata néni


2020. március 19. Természetismeret

Kedves Ötödikes!

Köszöntelek az első virtuális természetismeret órán! :)

Ma új témakört kezdünk, írd fel a füzetedbe új oldalra: 

TÁJÉKOZÓDÁS A VALÓSÁGBAN ÉS A TÉRKÉPEN

 Alá két sorral lentebb írd fel az első lecke címét is: 

Miről mesél a térkép?

Nyisd ki a könyvedet a 127.oldalon.
Vedd elő a múlt órán kapott földrajzi atlaszt is!

Térképet használunk természetismeret órán, amikor földrajzos témákról tanulunk, de tanulmányoztátok már történelem órán is.

A térkép a tájékozódás fontos eszköze. Olvasd el az anyagot: 127.-129.o.

1. Írd le a füzetedbe pirossal a következő fogalmat:

Térkép: A Föld felszínének arányosan kisebbített, felülnézeti alaprajza.

Nézd meg az alábbi videót:

A TÉRKÉP

De nézzük, mi az atlasz? Olvasd el a 129.o. lap alján lévő érdekességet! Hogy tudnád megválaszolni röviden?

Írd le a füzetbe a válaszodat!  

Atlasz:


2. Írd le a következő mondatot a füzetbe és folytasd! (Segít a tk. szövege.)

A jó térkép minden nyelven megérthető, mert....

3. Gondolkozz el azon, hogy Te milyen térképekkel találkoztál már?
    Milyen célból használhatunk térképet?

Oldd meg a mf. 59.o. 1. és 2.feladatát!


4. Régen is voltak olyan emberek, akik távoli tájakra utaztak el, amikről egyszerű rajzokat, 
térképvázlatokat készítettek. 

Készíts térképvázlatot Te is! :) Oldd meg a mf. 59.o.3.f.-át!

5. Izgalmas kérdés, hogy hogyan készül a térkép, ugye?

Azt tudjuk, hogy a valóságot ábrázolja, de ha belegondolsz, ugye egyértelmű, hogy nem az eredeti méretben.
Míg egy radírt, ceruzát, hegyezőt eredeti méretben tudsz lerajzolni, addig például egy szekrényt nem, hiszen nem fér el a rajzlapodon.
Mit kell tenni ilyen esetben, hogy mégis tudd ábrázolni????
Gondolkozz!
.
.
.

IGEN! Le kell kicsinyíteni! Ügyes vagy! :)
A kisebbítést arányosan kell megtenni. A térképeken feltüntetik, hogy a valósághoz képest mennyivel kisebb a rajz, tehát hogy mekkora a kisebbítés mértéke. 

Nyisd ki az atlaszodat a Magyarország domborzata térképlapnál. (Sajnos nem tudom, hogy a Te atlaszodban melyik oldalon van. Kb. a 6-10.o.)

Jobb oldalon felül látsz két számot köztük kettősponttal: 1:1 500 000 vagy 1:1 425 000

Így olvasod le: 1 aránylik az 1 500 000-hez, vagy 1 aránylik az 1 425 000-hez.

Ez azt jelenti, hogy ami a térképen 1 cm, az a valóságban 1 500 000 vagy 1 425 000 cm.

Tehát az ábrázolt terület a valóságban 1 500 000-ször  vagy 1 425 000-ször nagyobb.

Írd le a füzetedbe a következő fogalmat:

Méretarány: Megmutatja, hogy ami a térképen 1 cm, az a valóságban hány centiméter. 

Írj le példának a füzetedbe egy méretarányt.

Lapozz az atlaszban és nézd meg milyen méretarányokkal találkozol még. :)

6. A térképeken a méretarány alatt egy vonalas beosztást is találsz.

Ez a vonalas aránymérték, egyszerűbben vonalas mérték.

Hogy mire használhatjuk?

Segítségével két földrajzi hely távolságát közvetlenül meghatározhatjuk.

Írd le a füzetbe a vonalas mérték fogalmát is.

Házi feladat a munkafüzetben:

60.o.4.f.
61.o.6.,7.,8.f.

Feltétlenül írd rá a nevedet a füzet és a mf.-i oldalak tetejére!
Fotózd le a füzetedben lévő vázlatot valamint a munkafüzetben elkészített feladatokat és küldd el IDE a mai dátum (03.19. csütörtök) alá! 

Eredményes tanulást kívánok! :)


Marianne néni

2020. március 19. Angol Heni nénivel

Kedves Angolosok!

Először szeretném megdicsérni azokat a tanulókat, akik a keddi feladatokat visszaküldték. Mindenkié rendben volt és egy piros pontot kaptak rá. Akik nem küldték vissza, azoktól péntekig kérem!

1.feladat
Egy játékkal kezdjük! (Ha nem tölt be, akkor próbáld később!)
https://learningapps.org/2589148

2. feladat
A mai órán a Present simple: negative (=Egyszerű jelen idő: tagadó alakjaival) ismerkedünk meg.
füzetben dolgozunk. Rajzold utánam!
                                                                  


3. feladat
Ha leírtad az utolsó mondatot, hagyj ki alatta 4 sort és úgy folytasd a munkád! Másold le és fordítsd le a következő mondatokat a füzetedbe! Küldd el: IDE!
I don't like football. _______________________________________
We don't watch TV after school._________________________________
You don't listen to music. ___________________________________
They don't go to bed at nine o'clock. ________________________________

4. feladat
A következő feladatot a tankönyv 43.oldal 5.a feladat. Egészítsd ki a mondatokat don't szócskával és a zárójelben lévő igékkel. Próbáld a mondatokat lefordítani is!

5.  feladat
Munkafüzet 35.  oldal 3. feladat. Tagadd a mondatokat! (Tedd a don't  szócskát az ige elé!)
Ha megoldottad, küldd IDE!

Szóbeli gyakorlás: a 4.B lecke szavainak folyamatos ismétlése.
                                         
Ha kérdésed van, keress bátran!                                                       Jó munkát kívánok! Heni néni😊 

2020. március 19. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


Az előző órán feladott feladat megoldása:
MF. 27.o./4.
Ellenőrizd és javítsd a válaszaidat!


2. Have you got a dog?
Yes,I have./ No, I haven't.

3. Have you got a skateboard?
Yes,I have./ No, I haven't.

4. Have you got any brothers and sisters?
Yes,I have./ No, I haven't.

5. Have you got an MP3 player?
Yes,I have./ No, I haven't.

6. Have you got a rabbit?
Yes,I have./ No, I haven't.

Tk. 34.o. NÉzd át a tantárgyak neveit és írd ki a szótárba a szokott módon.

Hallgasd meg ezt a dalt, többször is!ITT

Játék ITT

Házi feladat Mf. 28.o./1.



GOOD BYE!




2020. március 19. Matematika Gyakorlóóra Betti nénivel


KEDVES  ÖTÖDIKESEK !

A mai gyakorlóóránkon a törtek szorzását fogjuk gyakorolni természetes számmal !


Írd fel a füzetedbe a mai dátumot és címnek Gyakorlás !


  1.Feladat  Nézd meg figyelmesen a következő videót Videó


  2.Feladat Az OKOS DOBOZ segítségével gyakorold a törtek szorzását !

     IDE KATTINTS !
   


3.feladat Oldd meg a Tankönyv 139.oldalának 44.feladatát !(CSAK EGYFÉLEKÉPPEN) 

Majd fényképezd le a megoldást ,írd rá a neved ,és küldd el  IDE


JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK ! 

2020. március 19. Német

Kedves ötödikes!

1. feladat

Érj el minél jobb helyezést ebben a játékban!



2. feladat

A szavakat ITT (quizlet) gyakorold!

3. feladat

Munkafüzet 33. oldal 4. feladat

Ha ügyesen készítetted el a füzetedben a pókhálóábárkat az állatkáid köré, akkor ez a feladat gyerekjáték lesz!

Színezd ki az állatokat ezen az oldalon a névelőjének megfelelően!

der Elefant
das Zebra
die Giraffe
der Tiger
das Känguru
der Pinguin

4. feladat

Munkafüzet 34. oldal 7.

Anna ist im Zoo. Was macht sie dort?

Válaszd szét a mondat szavait egyenes vonalkákkal, majd írd is le az egész mondatot!



5. feladat

Munkafüzet 35. oldal 9. feladat

Minden sorban egy helyesen leírt állat van. Melyik az? Színezd a névelője szerint! A többit húzd át!


Egy kis pacman... 🎮🙃



Ellenőrzés

Fotózd le a munkafüzetben elkészített feladatokat és küldd el ITT a mai dátum (márc. 19.) alá!

Erika néni 🧡

2020. március 19. Emelt angol Éva nénivel

Dear Students,

welcome to your digital English class again! How are you? Are you OK?
Can you do your homeworks? Do you get up at 6 o'clock? 😊
Adri, you can be with your dogs now! Tomi, do you drink red fruit juice at home, too? Gyuri, are you happy that you can write your homework on the computer? Dr. Professor Boti, you don't have to write with a pencil anymore! 😀
I miss you all... *

It's easy now. No school! But no problem! We can learn on the internet!
Are you ready?

                                                 YOUR DAY

Please write down your day. When do you get up now? When do you have breakfast?
Do you watch TV all day? Do you go to bed late? I hope not...* Are you at home with your parents? Can you make your own lunch?

Please write ten sentences about your day. You can write more, too.
Please send it to me in an email. My address is csillag.eva@vargatamas.hu

                                                                                                                       THANK YOU
Stay home, stay safe



*I miss you all. = Mind hiáyoztok.
*I hope not... = Remélem nem...

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:
16-ból öt embertől kaptam meg az előző feladat megoldásait (Boti, Marci, Pap Dávid, Adri, Vitéz) a blogbejegyzés alá, ahogy kértem. Ezek még csak bemelegítő feladatok, hogy teszteljük a rendszert. Ki kell tapasztalnotok, hogy hogyan tudjátok a munkátokat elküldeni. Ezért kérem ezt a mait emailben. Ha valakinek nem megy a dolog, szóljon!! Boti, Marci, Adri, Lilla, Robi! Nem vagytok még benne a Facebook csoportban. Bocsi, de nagyon fontos lenne, hogy becsatlakozzatok. Kérlek jelezzetek, hogy van-e Facebookotok vagy Messengeretek!

          Ajándék meglepi:  
Song
Dumb ways to die quiz