2020. április 21., kedd

2020. április 21. Matematika Edit nénivel (113. óra Szögmérés)

Kedves gyerekek!

Legelőször is keresd elő a szögmérődet!

113. óra Cím: Szögmérés, szögek rajzolása szögmérővel    Jobb oldalon a neved

A mai órán megpróbálsz videón látottak alapján dolgozni.😲
Meg kell tanulnod lestoppolni a videót, egy-egy mozzanat elvégzéséhez.
Ha első látásra nem érted egy kicsit visszaviszed a videót, újból lejátszod.
Mindig kis lépésenként haladj!

1. videó  https://www.youtube.com/watch?v=30H6XAwuaSI   (11:30 perc)

A videó a szögek megméréséről szól szögmérő segítségével.
Ehhez a videóhoz 2 ábrát kell megrajzolnod a füzetedbe, valami hasonlót, mint amit ott látsz.
A te általad előre lerajzolt szög biztos, hogy nem ugyanakkora, mint amit a videón látsz!
     1. ábra egy homorúszög megmérése kétféleképpen
     2. ábra egy tompaszög és egy homorúszög megmérése ugyanazon a rajzon.

Próbálkozz! Ügyeskedj!

2. videó   https://www.youtube.com/watch?v=mgfW2qxxQoo   (9:30 perc)

A videó fokokban megadott szögek megrajzolásáról szól.
A szögek: 350     900     138      3000 (kétféleképpen)      2200, tehát 6 ábrát kell elkészítened

Ahol szükségét látod stoppold le a videót.
Próbálkozz! Ügyeskedj! Légy türelmes!

Ha megtudtad csinálni szuper ügyes vagy!😀
Ha nem sikerült, majd legközelebb sikerül.

Rajzolni, írni való holnapra nincs, elég sokat dolgoztál. Az órai munkát szerdán kell majd elküldeni.
Hf: Elolvasni a szögek mérését a tankönyv 168. oldalán. (Fél oldal)

Holnap, szerdán 10 órakor találkozunk a Teams-ban

2020. április 21. Nyelvtan Angi nénivel

Hahó ötödikesek!

Mára egy kis játékot terveztem neked.

Már dolgoztál az Okosdobozon, nem ismeretlen számodra.

Kattints IDE !

Az alábbi feladatokat kell megoldanod:

  • Elvek a helyesírásban
  • Helyesírás-memória
  • Keresd a nyomokat!
  • Szólások, közmondások
Használhatod, a füzeted, a könyved, ha bizonytalan vagy a megoldásban. 

Minden feladat minimum 80% - os legyen! Annyiszor csináld meg, amíg ez nem sikerül! 

Jó munkát!

2020. április 21. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

A következő jó néhány alkalommal felelevenítheted és gyakorolhatod az idén tanultakat.

Emlékszel még a beszélőszervekre? A feladatuk az, hogy létrehozzák vagy módosítsák a beszédhangokat.

Ezeken az ábrákon láthatod őket:




Amikor hangokat képzel, a tüdődből kiáramló levegő segítségével teszed. Többféle hangot is tudsz képezni a beszélőszerveiddel:
  • zöngehangokat (magánhangzók)
  • zöngés hangokat (zöngés mássalhangzók)
  • zöngétlen hangokat (zöngétlen mássalhangzók)
A beszédhangokat tehát két nagy csoport alkotja: a magánhangzók és a mássalhangzók

magánhangzók jellemzői:
  • akadály nélkül képezzük
  • a hangszalag mindig rezeg
  • önmagában is alkothat szótagot
  • írásban ékezet nélkül (pl. a), egy ponttal (pl. i), két ponttal (pl. ö), egy vonással (pl. é), vagy két vonással (pl. ű) jelöljük
A mássalhangzók jellemzői:
  • akadállyal képezzük
  • a hangszalag nem mindig rezeg
  • csak magánhangzóval együtt alkot szótagot
  • írásban egyjegyű (pl. p), kétjegyű (pl. sz), vagy háromjegyű (dzs) betűvel jelöljük
  • a j hangot j vagy ly betűvel jelöljük

Oldd meg EZT , meg EZT a feladatot! Hibátlan megoldásra törekedj!

Jó munkát!

2020. április 21. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Jó régen "találkoztunk" már.
Ismételd át a magyar helyesírás alapelveit a füzetedben lévő kihajtógatós segítségével!

1. feladat

Gyakorold a helyesírás alapelveit ezekkel a játékokkal:

Baglyos kirakó

Sirályos j-ly

j-ly?

Csoportosító

Legyen Ön is milliomos!

2. feladat

A Learningapps-feladatokkal jó sok j-t és ly-t tartalmazó szót gyakoroltál. Ezek után a munkafüzet 77. oldalán oldd meg a 6., 7. és 8. feladatokat!

Használd a Helyesírási tanácsadó portált, ha bizonytalan vagy!

Ellenőrzés:

Fotózd le a munkafüzetbeli feladataid, és töltsd fel IDE péntek délután 16 óráig!

A következő feladataidra kis jegyeket fogsz kapni. Itt láthatod az értékelés szempontjait:


Holnap Teams-en találkozunk!

Erika néni

2020. április 21. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


A mai órán dolgozatot írtok.


UNIT 3 TEST
Vegyél elő egy üres lapot, írd rá a neved és a feladat megoldásait arra írd rá és töltsd fel a dolgozatot IDE!

1.      feladat

OLvasd el a szöveget figyelmesen és válaszolj a kérdésekre egész mondatban!

Read the text and answer the questions.
Hi, My name’s Katy. Actually my full name is Katherine Poulter. Katy is my nickname. It’s short for Katherine. I’m in year 8. There are twenty-eight students in my class. We wear a uniform at my school. It’s red and grey.
Our school day is from 9.00 to 3.45. My favourite subject is History. Our History teacher Mrs Buckland is very nice. We’ve got double History on Wednesdays. Wednesdays are my favourite day! We haven’t got classes on Saturday and Sunday. There are usually some sports matches on Saturday morning.
I’ve got two sisters. Their names are Lindy and Rachel. Lindy is ten and Rachel is six. Rachel has got a hamster. Lindy has got a fish. I’ve got a rabbit. It’s black and white. It’s got long, black ears. It’s name is Barney. I’ve got an MP3 player and a radio in my bedroom. I haven’t got a television.

What colour is Katy’s uniform?
      Her uniform is red and grey_____________

1   What is her favourite subject?
     ___________________________________

2   Has she got classes on Saturday?
     ___________________________________

3   How many sisters has she got?
     ___________________________________

4   What pet has Katy got?
     ___________________________________

5   What has she got in her bedroom?
     ___________________________________


2. feladat

Válaszd ki a helyes szót, amelyik illik a mondatba!
Choose the correct words.
     We hasn’t / haven’t got a DVD player.
1   I has / have got a camera.
2   Nick has / have got an MP3 player.
3   They hasn’t / haven’t got a pet rabbit.
4   We has / have got some DVDs.
5          Angela hasn’t / haven’t got a dog.


3. feladat
Egészítsd ki a szavakat a táblázatból!
Complete the words and phrases. Choose from these words.
phone   car   console   player   player   board
     a games  console___
1   mobile __________
2   a DVD __________
3   a remote-controlled __________
4   an MP3 __________
5   a skate __________


4.   feladat 
Válaszd ki a kakukktojást! Choose the odd word out. 

     PE   Thursday   English   RE

1   French   Maths   MP3 player   Geography
2   Citizenship  ICT   Science   rabbit
3   Physics   pencil   History   Design and Technology
4   Monday   Art and Design   French   Maths
5   Chemistry   Music   RE   ninety


2020. április 21. Nyelvtan Anikó nénivel

Kedves Gyerekek!


A mai óra online élő óra lesz a teams chat szobában. 9 órakor várlak benneteket!

Téma:

Hagyományos írásmód Tk. 75.o.

-Régies családnevek helyesírásának gyakorlása
-j,ly szavak gyakorlása


Üdv: Anikó néni

2020. április 21. Német

Kedves ötödikes!

Sajnos tegnap nem találkoztunk Teams-en. Sikerült megoldanod a feladatokat? Írd le megjegyzésben, ha elakadtál valamivel! 🙂

Folytatjuk a tankönyv 52. oldalán a 3. feladatot! 🐱🦊🐳🦅


1. feladat

Tegnap megtudtad, hogy a gut sehen kifejezés azt jelenti, hogy jól látni. Hasonlítsuk össze a rókát, a macskát és a sast! (Biztos hallottad már te is a sasszemű kifejezést! Ők látnak a legjobban, legélesebben.)

Egészítsd ki a mondatokat, másold le a füzetedbe!

A gut fokozása:

⚠️ gut → besser → am besten

🙂 Der Fuchs kann gut sehen.
🙂🙂 Die Katze kann ... (kell még a fokozott melléknév + sehen) .
🙂🙂🙂 Der Adler kann ... (kell még a fokozott melléknév + sehen) .

2. feladat

Végül jöjjenek a sokat evő állatokat! viel fressen

A viel fokozása:

⚠️ viel → mehr → am meisten

🙂 Das Nilpferd kann viel fressen.
🙂🙂 Der Elefant kann ... (kell még a fokozott melléknév + fressen) .
🙂🙂🙂 Der Wal kann ... (kell még a fokozott melléknév + fressen) .

Ellenőrzés:

Fotózd le a füzeted, töltsd fel a képet IDE!
Határidő: április 24. (péntek) 16 óra!

Kis jegyeket fogsz kapni az áprilisi munkáidra.

Keress, ha elakadsz!

Erika néni

2020. április 21. Osztályfőnöki

Kedves 5.b osztályos tanuló!

Egy kihívással készültem neked.

Feladatod:

Töltsd le a naplót innen:
Minek örültem ma?

Ki is lehet nyomtatni, de nem bonyolult az elkészítése sem, csak felírod a címet, majd felosztod hét napra a lapot.

Egy héten át töltsd a naplót!

Arra gondolj közben: Minek örültem ma? ☺️


Írj valamit arról amit a kertben csináltál! Eszedbe jut valami finomság? Láttál ma valami szép színű dolgot? Van valami játékkal kapcsolatos ötleted? Láttál valamit az égen esetleg?
Inspirációk, melyeket a sablonra írhatsz:
Láttam ma egy kutyus alakú felhőt.
Büszke voltam a tesómra, hogy egyedül megírta a házit.
Ittam egy finom teát. 
Tornáztam 15 percet.
Ültettem egy szép virágot.
Bevonhatod a családtagokat is a naplóírásba! Ők is nyugodtan írják bele a naplóba a pozitív gondolataikat! 🤗

A naplókat nem kell küldeni, holnaptól a Teams-en napról-napra mesélitek majd el az élményeiteket!

Erika néni

2020. április 21. Matematika Betti nénivel

Kedves Ötödikesek !
 
A tegnapi áramszünet miatt ugyanaz a feladat mint a tegnapi napon !
A mai órán a szögekkel fogunk megismerkedni.
  Írd fel a füzetedbe a mai dátumot és címnek : Szögek, szögfajták

(Elég az  első 8 percig megnézni ! )
II.Másold le a szögek jelölésére használt görög betűket!
   A szögeket  görög ábécé  betűivel jelöljük .
 Pirossal írd le mit nevezünk szögnek ?
Az egy pontból kiinduló két félegyenes a síkot két szögtartományra (szögre) bontja .
 Rajzold le te is a füzetedbe a következő ábrát !
 III.Nyisd ki a könyvedet a 170. oldalon! Ott találod a szögfajták elnevezéseit és a szögek nagyságát fokokban megadva.Olvasd át figyelmesen ! Nem kell lemásolnod !


IV:Gyakorold a szögfajták felismerését  a következő JÁTÉKKAL !
Legalább négyet csinálj meg közülük .
A tankönyvet 170. oldalát használhatod segítségnek !

                                 Házi feladat nincs !

2020. április 21. Angol Éva nénivel

Dear Students!

Live English lesson today at 11 o'clock on Teams!

Addig is küldök egy kis kiegészítést: 
Lehet nyugodtan kinyomtatni, másolni, rajzolni a füzetedbe, ha van kedved!😊
 Learn prepositions with the help of cats!
Tanulj néhány új elöljárószót a macskák segítségével!

1. Két dolog között.           2. -on, -en, -ön (rajta)               3. mellett
4. alatt                                5. mögött                                  6. -ban, -ben (benne)
7. fölött                              8. előtt                                       9. közelében

2020. április 21. Angol Heni nénivel

Dear Students! Good morning.

How are you today?
Have you got a brother or a sister?
What lessons have you got today?
Do you like PE? Do you like Maths?

Végére érünk a 4. leckének így elkezdjük az összefoglalást.
Tk. 50./1. Egészítsd ki a mondatokat a keretben levő szavak megfelelő alakjaival! Figyelj az egyes szám 3.személyű  alakokra! A feladatot KÜLDD IDE !

Tk. 50./2. Alkoss kérdő mondatokat! A füzetben dolgozz!
Ugye nem felejtetted el?  It's = It is, I'm = I am, a többi mondatot kezdd így: Do/ Does ...?
A kész feladatot fényképezd le és KÜLDD IDE !

Tk. 50./3.  Oldd meg a keresztrejtvényt!

Tk. 50./4. ab Egészítsd ki a táblázatot! A hanganyagot indításához KATTINTS IDE !
Segítségül küldöm kitöltött táblázatot.

Name
Kenton Brooks
From
Brighton
Age
12
Phone number
0127361399
Brothers and sisters
Max
School
Longhill
Favourite subjects
Science, History
Free time
play football, go swimming, listen to music 
Musical instrument
___

A 4.b feladatot egészítsd ki  a táblázat alapján!
/Ne felejtsd 5-6. pontban a has, hasn't használatát!/

A feladatokhoz a javítókulcsot a következő órára küldöm. Jó munkát!
Goodbye, Heni néni