2020. május 21., csütörtök

Testnevelés - MDSZ - Kérdőív - ÖNKÉNTES VÁLASZADÁS!!!

Sziasztok Gyerekek!

Szüleitekkel, nézzétek meg az alábbi oldalt!

Kedves Szülő!

MDSZ
- Magyar Diáksport Szövetség-
 az alábbi kérdőívet tette közzé:

A kérdőívről ide kattintva kapnak további információt:


amit itt is közzéteszek:

NEMZETKÖZI FELMÉRÉST INDÍT AZ MDSZ

Hogyan változott a gyermekek fizikai aktivitása a járvány és a korlátozó intézkedések hatására? Többet mozog az a gyermek, akinek van kertje vagy kutyája? Számít a napirend a mozgás és a sport tekintetében akkor, amikor az iskola zárva tart? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az a nemzetközi felmérés, ami május 15 és 31. között zajlik kilenc európai országban.
A koronavírus járvány, illetve a kapcsolódó iskola- és munkahely bezárások minden család életét megváltoztatták. Hogyan illeszkedik ebbe az új napirendbe a testmozgás és a sport? Vajon többet vagy kevesebbet mozognak a gyermekek, mint előtte? A Magyar Diáksport Szövetség által vezetett felmérés segít abban, hogy pontosabb képünk legyen a családok és a gyermekek átalakult szokásairól.
A felmérésben bárki szabadon részt vehet, akinek iskoláskorú gyermeke van. Az online kérdőív, melynek kitöltése kb. 15 percet vesz igénybe, elérhető a ezen a linken. A kitöltés anonim módon történik.
A felmérés tapasztalatai fontos segítséget jelentenek a sport és a testnevelés területén dolgozó szakemberek, valamint a kutatók és a szülők számára a következő időszakra vonatkozó tervek elkészítéséhez.


A kérdőívet itt is elérik:



Köszönettel:
Kovács Imre - Testnevelő

2020. május 21. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


A keddi project munkát csak Nikitől, Grétától és egy Tímea nevű anyukától kaptam. Mi van a többiek munkájával? Remélem a héten még megcsináljátok, mert jegyet kaptok rá!

Téma: Our house

1. feladat

Tk. 54.o./1
Írd ki a mf. 86.o./ 5B szavait a szótárfüzetbe!

2. feladat

Mf. 44.o./1

3. feladat

Mf. 44.o/1,

4. feladat

Gyakorlás ITT

Gyakorlás ITT




Best wishes.

                                  Anikó néni

2020. május 21. Hon- és népismeret

Drága Ötödikesem,
úgy láttam, több helyen is ígéretes paradicsom-bab-uborka termés várható... ☺️Köszönöm mindenkinek, aki szorgalmit (is) készített.

Ha már (kerti) munkák, lássuk, tudjátok-e, hogy a napi, a heti vagy az éves munkarend részei voltak a következő munkák!

1. Rajzolj egy táblázatot!


Napi munka
Heti munka
Éves munka













2. Írd be az alábbi munkákat a táblázat megfelelő helyére!

mosás, állatok etetése, aratás, főzés, szüret, kenyérsütés, nagytakarítás, a tehén fejése, kukoricafosztás

3. A mai munkád és a múlt órán leírtakat küldd el nekem e-mailben (néhányan már elküldték a múlt órait) a digitaliskata@gmail.com e-mail címre!

Kata n.

2020. május 21. Matematika Edit nénivel (130.óra pénteki óra csütörtökön)

Kedves Ötödikesek!

Ahogyan megbeszéltük két koordináta-rendszert kell elkészítened és megajándékoznod engem velük.

130.óra Pontok ábrázolása koordináta-rendszerben


1) Határozd meg a CSILLAG KOORDINÁTÁKAT!
  1. Készítsd el a koordináta –rendszert! ( X tengely 12 cm; jelöld ki rajta a 0, +1;+5;+10, és a -1;-5;-10 pontokat. A 0 pontban merőlegest állítasz, pontosan a négyzetrácsra illeszkedjen a kb 10 cm hosszú egyenes! Ez az Y tengely. Jelölöd rajta a 0, +1;+5;+10, és a -1;-5;-10 pontokat.)
  2. Leolvasod és leírod a füzetedbe az I., II., III., IV. negyedben levő pontok koordinátáit!
  3. Te is ábrázolod a pontokat a füzetedben levő koordináta-rendszerben!

 


2) KÉPREJTVÉNY Mit rajzolhatsz, ha ábrázolod a pontokat  és összekötöd őket!
  1. Készítsd el a koordináta –rendszert! ( X tengely 12 cm; jelöld ki rajta a 0, +1;+5;+10, és a -1;-5;-10 pontokat. A 0 pontban merőlegest állítasz, pontosan a négyzetrácsra illeszkedjen a kb 10 cm hosszú egyenes! Ez az Y tengely. Jelölöd rajta a 0, +1;+5;+10, és a -1;-5;-10 pontokat.)
  2. Ábrázold a pontokat!
  • A (0; 0)  B (0; 2)  C (8; 1)  D (0; 10) E (-8; 3)  B (0; 2)  
  • A (0; 0)  F (-10; 0)  G (-7; -5)  H (0;-5) I (8; -5)  J (11; 0)  A (0; 0) 

    A nyíl irányában vonalzóval kösd egymáshoz a pontokat! Mit kaptál?
Ha elkészültél, ajándékozz meg engem a két koordináta-rendszert! (garaiedit62@gmail.com) Az én ajándékom neked, mindjárt kettő is! Nézd meg! Nem kell csinálni vele semmit. 😍

2020. május 21. Természetismeret

Kedves Ötödikes!



12:00 - Teams                   A mai leckét - Merről fúj a szél? - itt beszéljük meg.

A SZÉL

Tk. 165.o.-
Mf.: 83.o. 3.,4.,5.f.
        84.o. 8.,9.f.
Marianne néni




2020. május 21. Angol Éva nénivel

Hi everyone!

A városi intézményekkel kapcsolatosan már csak egy feladat van hátra, hogy megnézzük egy kicsit a saját városunk. Képzeljétek el, hogy egy külföldi tanulónak próbáljátok jellemezni a városunkat. Körülbelül milyen, mik vannak, körülbelül hol helyezkednek el egymáshoz képest.
Segítségül figyeljétek meg ezen a kinagyított Vásárhely térképen, hogy mi hol van és írjatok róla 4-5 mondatot angolul a tanult szavak és kifejezések segítségével. Ki is lehet egészíteni természetesen, de tökéletesen elég, ha csak a tanult szavakat használod fel.


Mivel ma két óránk lenne, adok egy másik feladatot is:
Hallgassátok meg és olvassátok is el a következő fejezet olvasmányát (Unit 5D - Mut's dream) és írjátok le a választ az egyes feladatban szereplő két kérdésre.
https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Csak a térképes feladatra adott válaszod kell elküldeni emailben.

Have a nice weekend!
BYE!

2020. május 21. Angol Heni nénivel

Dear Student!

Küldöm a keddi feladatod javítását! Figyelmesen ellenőrizz!
Tk. 54./4.
is
are
isn't

Tk. 54./5.
1. living room
2. There are        upstairs
3. There's           downstairs
4. There are        bedrooms
5. There's            stairs
6. There are        kitchen
7. There's           hall
8. There's           dining room
9. There's           garage
10. There are     garden

1. feladat
A mai órán a munkafüzetedben fogsz dolgozni.
Workbook 44./1.a Label the parts of the house.
















Workbook 44./1.b
Complete the list of furniture and things...




















2. feladat
Workbook 44./2.
Where do you do these things?
Válaszaidat KÜLDD IDE !

3. feladat
Játsszunk! Rooms in a house. START

Goodbye, Heni néni

2020. május 21. Matematika Gyakorló óra Betti nénivel


 Kedves Ötödikesek !  
                                           Derékszögű -Koordináta rendszer.

A szerdai témazáró megoldásait a pénteki órán fogod látni !

Ma egy kicsit más témával foglalkozunk . A négyzetrácsos füzetedre lesz ismét szükséged !

A mai órán egy új dologgal fogunk megismerkedni! Megnézzük, hogy valakinek, valaminek, a matematikában egy pontnak hogyan határozhatjuk meg a helyét!

                                         Derékszögű koordináta-rendszer

Nézz meg figyelmesen  két videót !
 

Nem kell írnod semmit ,csak próbáld megérteni a koordinátákat !A jövő órán folytatjuk.

Gyakorolj a Learning apps-sal !

  Elküldendő feladat nincs !

2020. május 21. Német

Kedves ötödikes!

Eljött az idő, hogy szabadjára engedd a fantáziád!
Most te rajzold le az általad elképzelt fantáziaállatot!

A füzetedbe dolgozz!
Cím: Mein Fantasietier

Feladat:
- lerajzolni a fantáziaállatot
- kiszínezni
- köréírni a testrészeit (karom, farok, szárny, csőr, fej, mancs, sörény, stb.) → a Tk. 58. oldalról írd oda

Használj fel minél több képzeletbeli testrészt az állatodhoz!

A keddi és a mai munkád töltsd fel IDE!

A fantáziaállatokat majd a blogon szeretném összegyűjteni, hogy lássátok egymás munkáit.

Erika néni


2020. május 21. Testnevelés - utánzó mozgások

Sziasztok!

Az alábbi 5 perces videoban,
 ismerős mozgásokat is fogtok látni
 és 
olyat is, amit eddig még nem :-)

Legyen akkora helyed, ahol 3 szor, 4 szer folyamatosan el tudsz végezni egy feladatot!

A bemelegítés: 

terpesz zár szökdelés, tapssal a fej fölött!

kb.: 2 perc

Menjen fel a pulzusod! :-)

---------------------------------------------------------------------------------

11 db mozgásforma van, de NE próbáld ki mindet!

Ha minden igaz, az időkre kattintva is indul a feladat:

0:08 Duck Walk - 1. feladat 0:28 Bunny Hops - 2. feladat 0:45 Sneaking ape - 3. feladat 1:19 Crab Walk - 4. feladat 2:03 Horse Walk - 5. feladat 2:30 Chameleon Crawl - NE! 2:57 Scorpion - NE! 3:20 Scorpion Jump - NE! 3:57 Crouching Tiger - 6. feladat 4:12 Bear-Crab Roll -7. feladat 4:35 Monkey Roll - 8. feladat

---------------------------------------------------------------------------------

Katt ide a videohoz:

---------------------------------------------------------------------------------

Példa a megoldáshoz!
A megoldás a naplóba így kezdődik:

1. DUCK WALK - Kacsa járás - 4


2.                       ...                   stb.

---------------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------
Szorgalmi feladat:

Más országokban is olyan helyzet van,
 mint hazánkban és vannak pl. katonák,
 akik segítenek a fiataloknak,
 hogyan lehet otthon edzeni,
 kis helyen végrehajtható feladatokkal.

A videohoz katt ide:


Próbáld a gyakorlatokat megcsinálni!

 Székből csak fém széket használj!
-a szék lábát egyik kezeddel húzni, másikkal tolni kell egyszerre-
-a szék lábát, mindkét kezeddel össze felé kell nyomni-
-a szék lábát mindkét kezeddel húzni kell-

 Ezen kívül egy teniszlabdára lesz még szűkséged
és
 két ásványvízzel teli flakonra.

 Az ugrálókötelet helyettesítheti szökdelés és a kötélhajtás imitálása.