2020. május 18., hétfő

2020. május 18. Matematika Betti nénivel

          Kedves Ötödikesek!

                                                          Gyakorlás

1) Ismételjük át a legfontosabb tudnivalókat, szabályokat! Gondold végig a kérdésekre adandó válaszokat!😦😊
  • Mit értünk egy szám ellentettjén?
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám és ellentettjének összege ....................
  • Mit értünk egy szám abszolút értékén?
  • Fejezd be a mondatot! Negatív szám abszolút értéke mindig .......................
  • Negatív számok közül melyik a nagyobb?
  • Pozitív számok közül melyik a nagyobb?
  • Mit végezhetünk pozitív szám (+) kivonása helyett?
  • Mit végezhetünk negatív szám (-) kivonása helyett?
  • Mikor nő a vagyonom?
  • Mikor csökken a vagyonom?
  • Mit jelent az összeadás, kivonás egyszerű alakja?

2) Az összeadás, kivonás egyszerűbb alakját használd! Csak a rövid alakot írd le a füzetbe, majd számold ki az összeget, különbséget!🙇
Áttekinthető, rendezett legyen a munkád!😉

A 2.Feladat megoldását most el kell küldened a gyurisbeata8@gmail.com címre, ma 18 óráig.

                                                 Jó munkát mindenkinek !

2020. május 18. Matematika Edit nénivel (127. óra Hiányosságok pótlása, dolgozatírás)

Kedves ötödikesek!

1) Házi feladat értékelése
2) Ismétlés:
  • Mit értünk egy szám ellentettjén?
  • Fejezd be a mondatot! Bármely szám és ellentettjének összege ....................
  • Mit értünk egy szám abszolút értékén?
  • Fejezd be a mondatot! Negatív szám abszolút értéke mindig .......................
  • Negatív számok közül melyik a nagyobb?
  • Pozitív számok közül melyik a nagyobb?
  • Mit végezhetünk pozitív szám (+) kivonása helyett?
  • Mit végezhetünk negatív szám (-) kivonása helyett?
  • Mikor nő a vagyonom?
  • Mikor csökken a vagyonom?
  • Mit jelent az összeadás, kivonás egyszerű alakja?
3) Hibák javítása, hiányosságok pótlása:
a) Leggyakoribb hiba:          -8 - 9 =                                  -72 - 72 =
                                    -500  - 900 =                          -2500 - 2500 =
                                      -620 -  80 =                                  -45 - 75 =
b)  Rövid (egyszerűsített alak) felírása:
             (-13) + (-12) =                           (-32) – (+79) =
             (+19) + (-47) =                          (+80) + (-44) =
c) " Jótündér" szabály
                    (+19) – (-19) =                             
                     (-45) – (-45) =                             
                 (-300) – (-900) =       

             (-2020) – (-1020) =

d)           (+85) + (+115) =
               (-80) + (+120) =
4) Dolgozatírás:

A dolgozatodat hétfőn 18 óráig kérem visszaküldeni. (garaiedit62gmail.com)
Ez kötelező! Mindenkinek!

2020. május 18. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


A mai órán várlak benneteket a teamsben 9 órakor.


      Téma: - Places
                 -  places of prepositions
                  -Ellenőrizzük az előző órai anyagokat.
                  - Mf. 43/5, 6

See you on Monday morning.

Bye.
        Anikó néni

2020. május 18. Testnevelés

Kedves 5. b osztályosok!

Egy labdás ügyességi feladatot hoztam mára nektek!

Nézzétek meg a videót, s próbáljátok meg ezt a "mutatványt" elsajátítani! 😉😊

Aki megtanulja, s elküldi róla a videót (rocsik.daniel@vargatamas.hu e-mail címre), a sikerélményen kívül a jutalma egy 5-ös testnevelésből!

Jó szórakozást kívánok!

Dani bácsi

2020. május 18. Ének

Hahó ötödikesem!

reneszánsz zenei korszak jellegzetességeiről az előző bejegyzésben olvashattál.

Muzsika Fejedelme, azaz Giovanni Pierluigi da Palestrina (ejtsd: dzsovanni perluidzsi da palesztrina) a reneszánsz egyik legkiemelkedőbb zeneszerzője Rómában élt. A pápai kórus vezetője és zeneszerzője volt, több, mint 600 művet alkotott.



🎵Hallgasd meg EZT a művét!

Orlando di Lasso vagy Lassus (ejtsd: orlando di lasszo, lasszusz) németalföldi zeneszerző kétezer művet hagyott ránk, nagyrészt motettákat írt. Azt vallotta: "Ne legyen nap alkotó munka nélkül!"



🎵Hallgasd meg tőle EZT a kórusművet!

🎵Nagyon sok jó zeneszerző élt és alkotott a reneszánszban, itt egy válogatás az ő műveikből is: hallgasd meg EZT meg EZT , meg EZT , meg EZT is !

Viszonthallásra!👂

2020. május 18. Angol Éva nénivel

Hello everyone!

Thank you for sending your homeworks!
Now please take a red pencil and correct your work!

Drágáim. Nagyon sokan elküldtétek a fordításaitok ügyesen, nagyon büszke vagyok rátok! Aki még nem küldte, küldheti. Ma mindössze annyi lesz a feladat, hogy javítsátok ki a fordításotokat.
(Ha még nem készítetted volna el, akkor sem másolás a feladat, hanem először csináld meg, utána gyere ide vissza, és ellenőrizd le.)


Angolról magyarra:
- Hi! I'm John. I'm from England. Where do you live?
- Szia! John vagyok. Angliából jöttem. Te hol laksz?
- Hi! I'm Szilvia. I live in Hódmezővásárhely. It's a city in Hungary.
- Szia! Én Szilvia vagyok. Hódmezővásárhelyen lakom. Ez egy város Magyarországon.
- Oh, that's great! Are there big houses in your town?
- Óh, ez nagyszerű. Vannak a városodban nagy házak?
- No, there aren't. There are small houses and nice trees. Do you live in a big city?
- Nem, nincsenek. Kis házak vannak és szép fák. Te egy nagyvárosban laksz?
- Yes, I do. London is very big. There are many houses and shopping centres and big parks, too. Is there a park in Hódmezővásárhely?
- Igen, London nagyon nagy. Sok ház van és bevásárlóközpontok és nagy parkok is. Van Hódmezővásárhelyen park?
- Yes, there is. Its name is Kása erdő. We go there by bike with my Dad on Sundays.
- Igen, van. Az a neve, hogy Kása erdő. Vasárnaponként kimegyünk oda az apukámmal biciklivel.

Magyarról angolra:
- Szia! Szeretsz úszni?
- Hi! Do you like to swim/swimming? (mindkettő jó)
- Igen, a bátyámmal szoktunk úszni járni minden kedden öt órakor.
- Yes, I go swimming with my older brother every Tuesday at 5 o'clock.
- Hol van az uszoda?
- Where is the swimming pool?
- Közel van a Kossuth térhez.
- It is near Kossuth square.
- Tudunk menni biciklivel?
- Can we go by bike?
- Igen, tudunk. És tudunk fagyit is enni, mert a fagyizó (ice-cream shop) a templom közelében van.
- Yes, we can. And we can eat an ice-cream, too, because the ice-cream shop is near the church.
- Nagyszerű! Menjünk!
- Oh, great! Let's go!

2020. május 18. Természetismeret

Kedves Ötödikes!


Cím a füzetbe:                                                  A levegő

Tanulmányozd a 161.oldalon lévő 1.ábrát!

Vázlat a füzetbe:

A levegő gázok keveréke: 78% nitrogén, 21% oxigén, 1% egyéb gázok
+ folyékony és szilárd halmazállapotú anyagokat is tartalmaz.

A földi élet szempontjából legfontosabb az oxigén, mert nélkülözhetetlen az élethez.

Az oxigén az égést is táplálja. (Olvasd el az ezt bizonyító kísérletet a 161.-162.oldalon.)

A levegő kitölti a rendelkezésére álló teret. Térfogata csökkenthető, ha a levegőt összenyomjuk.

A levegő térfogata melegítés hatására megnő, hűtésre csökken. (Olvasd el a kísérletet a 162.oldalon.)

A levegőnek nyomása van /légnyomás/. Minél magasabbra megyünk, annál kisebb lesz a légnyomás. KÍSÉRLET      Próbáld ki! 😊

Mi a barométer? Olvasd el a 164.oldalon!

Mf.: 82.o. 1.,2.,3.f.

Ide várom a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni



2020. május 18. Angol Heni nénivel

Good morning!

Ma 9 órakor online óránk lesz!
Készítsd elő a tankönyved, szótárad, füzeted!

Először értékelem az elkészített projecteket!

1. feladat
Tankönyv 54./1. Folytatjuk az 5.b leckével.
Read and listen. A hanganyag indításához KATTINTS IDE !












Olvasd és fordítsd a mondatokat!

Segítségül az új szavakat kiszótáraztam.
there is= there's- van egy
there isn't- nincs
there are- vannak
there aren't - nincsenek
upstairs-emelet
bedroom- hálószoba
parents-szülők
bathroom- fürdőszoba
downstairs- földszint
hall-előszoba
living room- nappali
dining room- ebédlő, étkező
kitchen- konyha
cellar- pince
toilet- WC
stairs-lépcsők
garden- kert
garage- garázs

2. feladat
Tankönyv. 54./2. Listen, check and repeat. Hallgasd, ellenőrizd és ismételd!
A hanganyag indításához KATTINTS IDE !

Beadandó nincs.
Goodbye, Heni néni

2020. május 18. Német

Kedves ötödikes!

Ma megismerkedünk a fantáziaállatokkal. 9 órakor várlak Teams-en!

Feladataink:
- Wappentier-Ratespiel: játék a címerállatokkal (Tk. 55-57. oldal)
- Fabeltiere (Tk. 58 oldal 5. feladat)
- Kakukktojás keresése (Tk. 59. oldal 8. feladat)

Erika néni