2021. április 8., csütörtök

Rajz Réka nénivel: Online rajzóra és tavaszi virágok

  Kedves Gyerekek! 


Remélem Mindenkinek remekül telt a szünet és jól kipihentétek magatokat. 

Mivel picit hosszabb lett az online oktatás, így jövőhéten tartani fogok nektek: Online rajzórát. ✨🌞

Ehhez a felületet megcsináltam Teamsen és bevettelek titeket! Ha valaki valamilyen oknál fogva mégis kimaradt volna, az ne legyen rest nekem írni messengeren vagy e-mailen (kovacs.emese.reka@vargatamas.hu). 

Áprilisban egy online óránk lesz, mivel remélhetőleg 19-én már visszamegyünk suliba. Ha valamiért változnának a dolgok, majd megbeszéljük, hogy akkor hogy lesz. 

Jövőheti online rajzóra időpontja (de bejegyzem Teamsen is): 2021.04.14. (csütörtök) 11:00 

A mai alkalommal egy érdekes videót hoztam nektek, amiben azt láthatjátok, hogy hogyan lehet gyönyörű tavaszi virágokat festeni vízfestékkel. 
Próbáljátok ki ezt a technikát és küldjetek nekem róla képet (messenger vagy e-mail).  😃



Legyen szép napotok! 

Réka néni ✨

2021. április 08. - Csütörtök - Rajzos ügyességi feladat

 Kedves Gyerekek!


A mai feladat a kéz és a szem koordinációját fejleszti, ami fontos a labdajátékokban is, bár látszólag csak rajzolni fogsz :-)


A mai feladat:

A videon látottakat, próbáljátok ki, a naplótokba rajzoljatok.

Két darab filccel vagy ceruzával, helyettesítve a linken látott eszközöket:

https://www.youtube.com/watch?v=3MxtSUNuWzU


...a másik fontos dolog!

- Első próbának, ne a videon látható formát rajzold.

Próbálj rajzolni egy:

háromszöget így,

majd egy négyszöget,

téglalapot, kört...stb


...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor próbáld meg egy tükörből lerajzolni magad úgy, hogy mindkét kezeddel egyszerre rajzolsz :-)

Angol

 Hello!

Let's check your homeworks.

Open your workbook on page 14. Take a red pencil.

Tick if correct and write in the good answer if wrong. 

(Pipáld, ha jó, írd be a jó választ, ha nem.)

14./1

2. kitten

3. puppy

4. lamp

5. kid

6. calf


14./2.

2. calf

3. kitten

4. duckling

5. foal

6. piglet

7. lamb

8. kid


14./3 A digitális óraállás alapján ellenőrizd, hogy jól rajzoltad-e a mutatókat!

1.     11.15

2.     4.30

3.     10.00

4.     1.30

5.     1.45

6.     10.30


Most pedig folytassuk a munkafüzeti gyakorlást!

A 15. oldalon lévő 4-es feladat hallgatás. Ha megvan a munkafüzethez tartozó CD-d, akkor arról hallgasd meg a szöveget és tedd sorrendbe a képeket.Például:

Ha nincs, akkor segítségként elküldöm a szöveget, ami hallható, ez alapján is el tudod készíteni a feladatot.


15. oldal 5-ös feladat: 

Biztosan észrevettétek, hogy a sok -ing végű ige azért van, mert ezek a mondatok folyamatos jelen időben van - hiszen minden mondat arról szól, hogy mit csinálnak éppen abban a pillanatban, amikor a kép készült. 

Ezeknek az -ing végű igéknek a helyesírására is oda kell figyelni!

Ha -e betűre végződik az ige, akkor azt nem írjuk oda, amikor -ing toldalékot kap. 

Például:  HAVE  - HAVING

Olyan is van, hogy ha egyszótagú a szó (és mássalhangzóra végződik), akkor az utolsó betű megkettőződik, amikor -ing toldalékot kap.

Például: GET  -   GETTING

Ezek alapján a szabályok alapján töltsétek ki az 5-ös feladatot.

A táblázatba a már -ing -gel ellátott alakot kell beírni.

Hajráááá!:)

2021.04.08. Nyelvtan

Kedves hatodikos!

Ma 10 órakor Teams-en találkozunk!

Új szófajjal ismerkedünk meg: a névmásokkal, vázlatot írunk a füzetbe, végül megoldjuk a Mf. 96-97. oldalainak feladatait.

Ugye, kár lenne kihagyni? Várlak! 😊

Egy kis játékos gyakorlás óra előtt vagy után: 

Személyes névmások - puzzle

2021.04.08. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Was ist mit Tina passiert? Ma Tina balesetét meséljük el újra.

1. A Tk. 47. old. 4. feladatában a megkezdett mondatokhoz kell megtalálnod a megfelelő befejezést. Pl:

1. Tina ist von der Schule... c) ... zurückgekommen. = Tina visszajött az iskolából.

Használd a 46. oldal szövegrészleteit a feladatmegoldáshoz! 


2. Írd le a füzetedbe a kész mondatokat! Címed: Was ist passiert?


3. Gyakorold még a Perfekt múlt idejű igealakok felismerését! Emlékezz a megbeszélt szabályra, amit a Tk. 47. old. GRAMMATIK táblázatában újra feleleveníthetsz.

Próbálj meg minél jobb eredményeket elérni, hogy a ranglista tetejére kerülj!

Feladat: Keresd meg az igék múlt idejű alakjait!

Perfekt gyakorlása 1.

Perfekt gyakorlása 2.


🏠 Tanuld meg a füzetedbe kiírt igéket, hozzá a Perfekt alakokat és a jelentésüket! 

Pl: machen - hat gemacht = csinálni


A füzetedről készült képet várom a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre!

Schönen Tag!