2021. március 11., csütörtök

2021.03.11. Nyelvtan

Kedves hatodikos!

A mai órán a melléknevekről fogunk tanulni.

1. Vázlatírás. Írd fel címként a füzetedbe: Melléknév

Másold le a kékkel írt vázlatot! 
- A melléknév élőlények, tárgyak, dolgok minőségét, tulajdonságát, ismertetőjegyét fejezi ki. 
- Kérdése: milyen? 
- Lehet fokozni (tulajdonságok összehasonlíthatósága)  pl: szép, okos, fiatal, stb. 
Alapfok: nincs jelölés (szép)
Középfok: -bb (szebb)
Felsőfok: leg... -bb (legszebb)
Túlzófok: legesleg... -bb (legeslegszebb)

2. Nézd meg a képet! Gyűjts róla legalább tíz melléknév + főnév szerkezetet! Írd le ezeket a füzetedbe! Pl: pöttyös szalag


3. Oldd meg a mukafüzet 81. oldal 1. feladatának a) és b) részét!

Kedden 9 órakor Teams-en találkozunk, akkor ellenőrizzük a megoldásaidat! 👀 

Angol

 Hello!

How are you today? 

I have a great exercise for you!

Open your books on page 13. Look at exercise 5a. TICK THE CORRECT BOX!

Here is a link to the listening: 

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Or you can read the text here:

(Ha esetleg angolul nem értetted volna az eddigi utasításokat, akkor olvasd el most magyarul is:

Nyisd ki a tankönyved a 13. oldalon, nézd meg az 5.a feladatot. Ez egy hallás utáni értés. A linken eléred a hallgatási anyagot az interneten. Ha valamilyen okból nem tudod elindítani a hallgatást, akkor a képen el tudod olvasni a szövegét és az alapján is ki tudod tölteni a feladatot.

Pipáld a 3 négyzet közül a táblázatban azt, amelyik a helyes információt tartalmazza!) 

De tudom, hogy úgyis nagyon ügyesek voltatok és már értettétek angolul is😁😁😁😁



2021.03.11. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler!

Wie geht's dir? Gut? 😊 So-so? 😐 Nicht so gut? 😕

Köszönöm a részvételt a tegnapi online órán. Ma is az egészséges életmóddal foglalkozunk.

1. feladat


Was darf Brigitte essen/trinken? ✅ Was darf sie nicht essen/trinken? ❌

Írj legalább 4 mondatot a füzetedbe, mit ehet/ihat és mit nem ehet/ihat Brigitte! Dolgozz úgy, ahogy tegnap együtt, pl: Brigitte darf keine Schokolade essen. 🍫 Sie darf eine Birne essen. 🍐

2. feladat

A dürfen (= szabad) igét ismételtük tegnap. Gyakorold az igeragozást ezzel a játékkal!


3. feladat

Oldd meg a munkafüzet 29. oldalán a 7. feladatot! Egészítsd ki a mondatokat a dürfen ige megfelelő alakjával!

Auf Wiedersehen! 😊

2021. március 11. - csütörtök - Testnevelés

                                                                              Sziasztok!

Kezdjük egy mókás zenés bemelegítéssel :-)

https://www.youtube.com/watch?v=ldAA5_3AB8I

...majd ússzunk, komolyabb "vizekre":

https://zanza.tv/testneveles-es-sport/sportagi-ismeretek/uszas-sportagtortenet

Az edzésnaplódba - amit ugye már vezetsz :-)

Ez a szorgalmi feladat: 

- írd le a zanza-tv -s videó alapján az alábbi kérdésre:

- A modern úszásnemekből melyik a legfiatalabb és a legelső?

-----------------------------------------------------------------


A balesetvédelmi szabályokat otthon is tartsátok be!


 Szabaduló szoba!

- ez kötelező feladat, nem szorgalmi :-)


Szobánként váltsd a feladatokat,

A szoba berendezésére és a saját testi épségedre vigyázz!

Alkalmazkodj a lehetőségeidhez!

Ha az alábbi példa feladat nem kivitelezhető teljes egészében, változtass a

részleteken.


Gondold végig, melyik szobát melyik feladatra tudod használni!

Írd meg az edzésnaplódban:

hogyan sikerült a feladat, ha kellett mit változtattál.

pl: 2 szobánk van stb.

Pl:

A szobák feladataira szabott idő: 1 perc 30 másodperc.

Ha sikerül adott időn belül teljesíteni a feladatot,

akkor léphetsz a következő szobába, ha nem sikerül, akkor ismételni kell.

1. szoba:

10 db - fekvőtámasz,

10 db - hasprés,

10 db - törzsemelés

2. szoba:

a. feladat:

5 kör - labdavezetés szlalomban jobb lábbal, bal lábbal,

váltott lábbal, jobb talp, bal talp. (bólyának: párna, zoknik, plüss figura stb...)

(Labdavezetés: egy pár zokni gombóccá formázva)

...vagy:

b. feladat:

5 dobás - ha nincs elég helyed, akkor a zoknival dobj célba, "kosárra".

A szoba egyik végéből a másikban, ahol a célzott tárgy, "kosár" van.

3. szoba:

10 db - lábemelés, hanyatt fekvésben, 90 fokig

10 db - hasprés

...ezt ismételd meg: 3x

Extra:

4. udvar:

Dekázás - a "labda" levegőben tartása, legalább 15 érintés/ütés.

Az udvaron történő feladat nem időre megy, de ha leesik a labda, újra kell kezdeni.

Jó mozgást kívánok!

Rajz Réka nénivel: Szent László freskó

  Kedves Mindenki! 


A mai óra alkalmával az itt látható Szent László freskó egyik részletét kell újraalkotni valamelyik művészettörténeti korszak alapján. Válasszatok ki egy korszakot és a jellemzőinek megfelelően készítsétek el a képet. 



Korszakok és jellemzőik: 

Őskor: az állatok oldalnézetben, kivéve a fej, sárga, vöröses és fekete szín használata

Ókori Egyiptom: emberábrázolás testi sémája, fej oldalnézetből, test szemből, lábfej oldalnézetből, arányok a szereplő fontosságára utalnak


Görög mozaik: apró darabok, geometrikus keretrendszer



Ha kész vagytok a rajzzal, kérlek fotózzátok le és küldjétek el nekem erre az e-mailre:
kovacs.emese.reka@vargatamas.hu 
Beadási határidő: 2021.03.19. péntek 
A tárgy ez legyen: Szent László - 6. b - Neved 

Jó munkát! 🌟

Réka néni