Kedves ötödikes!
Ma Teams-en találkoztunk! Köszönöm az aktív részvételt! :)
Készültünk a holnapi dolgozatra.
Kijavítottuk a legutóbbi feladatokat.
A hiányzók (Bogi és Anna igazoltan) ez alapján javítsanak:
2020. május 4., hétfő
2020. május 4. Matematika Betti nénivel
Kedves Ötödikesek !
Remélem kipihentétek magatokat a hétvégén .
A mai óra címe :Az egész számok összehasonlítása
1.Nézzük meg a Tk.253/6-os feladatát !
a)Egy euró adósság és egy euró vagyon kiegyenlíti egymást,ezért ezeket lehúzhatjuk.Így megkapjuk a gyerekek vagyonát.Majd emelkedő sorrendben is írjuk fel,kinek mennyi pénze van.
-3<-1<0<2
Mely számok nagyobbak a 0-nál ? :(+2)
Mely számok kisebbek a 0-nál ? (-3;-1)
-1>-3 és +2>-3
Kékkel szedett részt másold le a füzetedbe !
b)A negatív hőmérsékletetektől a pozitív hőmérsékletek felé haladunk a hőmérő skáláján.
-6<-2<0<5
2.A számegyenesen a 0-tól egyenlő távolságokra felmértünk osztópontokat .A nullától balra a negatív természetes számokat,a nullától jobbra pedig a pozitív természetes számokat ábrázoljuk. A nulla se nem negatív ,se nem pozitív szám .
Másold le az ábrát a füzetedbe !
3.Gyakorolj a Learning appsal
JÁTÉK1.
JÁTÉK2.
4.Házi feladat :Tk.254/7-es feladat
Ha elkészítetted küldd el IDE !
Jó munkát !
Remélem kipihentétek magatokat a hétvégén .
A mai óra címe :Az egész számok összehasonlítása
1.Nézzük meg a Tk.253/6-os feladatát !
a)Egy euró adósság és egy euró vagyon kiegyenlíti egymást,ezért ezeket lehúzhatjuk.Így megkapjuk a gyerekek vagyonát.Majd emelkedő sorrendben is írjuk fel,kinek mennyi pénze van.
-3<-1<0<2
Mely számok nagyobbak a 0-nál ? :(+2)
Mely számok kisebbek a 0-nál ? (-3;-1)
-1>-3 és +2>-3
Kékkel szedett részt másold le a füzetedbe !
b)A negatív hőmérsékletetektől a pozitív hőmérsékletek felé haladunk a hőmérő skáláján.
-6<-2<0<5
2.A számegyenesen a 0-tól egyenlő távolságokra felmértünk osztópontokat .A nullától balra a negatív természetes számokat,a nullától jobbra pedig a pozitív természetes számokat ábrázoljuk. A nulla se nem negatív ,se nem pozitív szám .
Másold le az ábrát a füzetedbe !
3.Gyakorolj a Learning appsal
JÁTÉK1.
JÁTÉK2.
4.Házi feladat :Tk.254/7-es feladat
Ha elkészítetted küldd el IDE !
Jó munkát !
Korábbi bejegyzések »
matematika Betti nénivel
2020. május 4. Testnevelés
Kedves 5. b osztályosok!
A mai napra egy 15 perces edzést hoztam Nektek! ITT találhatjátok!
Választhatod a könnyebb vagy a nehezebb verziót is! 💪
Jó mozgást kívánok hozzá!
Aki még nem töltötte ki, a múlt heti feladatot, legyen szíves megtenni!! (Aki kitöltötte, köszönöm a munkáját! A héten 1 hasonló feladat lesz még, ha mindkettőt kitöltöd, s kevés hibaszámmal oldod meg, jegyet kapsz rá! 😉 )
Új kitöltési határidő: 2020.05.08.
Dani bácsi
A mai napra egy 15 perces edzést hoztam Nektek! ITT találhatjátok!
Választhatod a könnyebb vagy a nehezebb verziót is! 💪
Jó mozgást kívánok hozzá!
Aki még nem töltötte ki, a múlt heti feladatot, legyen szíves megtenni!! (Aki kitöltötte, köszönöm a munkáját! A héten 1 hasonló feladat lesz még, ha mindkettőt kitöltöd, s kevés hibaszámmal oldod meg, jegyet kapsz rá! 😉 )
Új kitöltési határidő: 2020.05.08.
Dani bácsi
2020. május 4. Angol Anikó nénivel
Dear Students!
A mai órán online óra lesz a teamsban. 9 órakor várlak benneteket!
Téma: What's the time?
Tk.40.o/2.a
Mf. 32.o/2
Grammar: Prepositions of time: on ,at
Együtt dolgozunk.
See you on Monday morning.
Anikó néni
Korábbi bejegyzések »
angol Anikó nénivel
2020. május 4. Matematika (119. óra Egész számok összeadása)
Kedves ötödikesek!
Először nézzük meg a házi feladatot, meg ismételjünk egy kicsit.
Először nézzük meg a házi feladatot, meg ismételjünk egy kicsit.
119. Óra Egész számok összeadása
1. Azonos előjelű számok összeadása:
(+28) + (+12) = (+ 200) + (+ 900) =
Vagyon + vagyon = még több vagyonnal. (előjel +) (Összeadást végzek)
(- 30) + (- 40) = (-500) + (-900) =
Adósság + adósság = még több adósság. (előjel -) (Összeadást végzek)
Azonos előjelű számok összeadásakor az előjel változatlan marad, a számok abszolút értékét ÖSSZEADOM.
2. Adósság és vagyon (készpénz) cédulák összeadása. Mennyi pénzem van?
3. Különböző előjelű számok összeadása:
(-8) + (+11) =
Adósság < vagyon → vagyonom van (előjel +) (11 - 8 = +3 kivontam)
Adósság < vagyon → vagyonom van (előjel +) (11 - 8 = +3 kivontam)
(-8) + (+6) =
Adósság > vagyon →adósságom van (előjel -) (8-6 = 2 kivonást végzek), tehát -8 + 6 = -2
Adósság > vagyon →adósságom van (előjel -) (8-6 = 2 kivonást végzek), tehát -8 + 6 = -2
(+5) + (-11) =
Vagyon < adósság →adósságom van (előlel -) (11-5 = 6 kivonást végzek), tehát -11 + 5 = -6
Különböző előjelű számok összeadása:
Megnézem, hogy miből van több,
ha a vagyonból van több az összeg előjele pozitív + lesz,
ha az adósságból van több az összeg előjele negatív - lesz.
A nagyobb abszolút értékű számból KIVONOM a kisebbet.
Megnézem, hogy miből van több,
ha a vagyonból van több az összeg előjele pozitív + lesz,
ha az adósságból van több az összeg előjele negatív - lesz.
A nagyobb abszolút értékű számból KIVONOM a kisebbet.
Hf. tk 258 / 14 a) → d) 16 összeadás a füzetbe leírva + a szabályok
Korábbi bejegyzések »
matematika Edit nénivel
2020. május 4. Ének
Hahó ötödikesem!
A múlt alkalommal a középkor zenei életéről olvashattál. Emlékszel még a gregorián jellemzőire?
Itt egy gregorián ének kottaképét látod. Azok a kis négyzetecskék a hangjegyírás egyik legősibb változatai, a neumák.
A 7. század körül már próbálkoztak több szólamot is megszólaltatni egyszerre. Egészen a 12. századig csiszolgatták ezt a tudományt, így innen számítjuk a többszólamú éneklés meglétét.
Sőt, szolmizáltak is, és a kottaírás is kezdett lassan a maihoz hasonlítani. A szolmizálást Arezzoi Guido, itáliai bencés szerzetes találta ki. Olyan rendszert talált ki, amelyhez nem kellett túl sok eszköz: a kezük segítségével tanulták meg a hangokat, hangcsoportokat memorizálni.
Az egyházi zene mellett párhuzamosa jelen volt és fejlődött a népi, világi zene zene is. A legtöbb módosabb úr és hölgy játszott is valamilyen hangszeren.
Többféle hangszert használtak, ezek a ma is ismert hangszerek ősei. Felismered, melyik melyiké?
Itt van a rotta:
Ez a rebek:
Ezek pedig az organistrum és a pszaltérium:
A 12. század környékén, amikor a pápaság hatalma már nem volt olyan szilárd, a világi zene (tehát minden, ami nem a vallásról, vallásosságról szól) egyre inkább megjelenik. Innentől a fő műfaj a zenében a trubadúrköltészet.
Trubadúrok, trouverek, minnesängerek.... ők mind a lovagi költészet zenei ágának képviselői. Költők, zeneszerzők, akik balladákat, szerelmi dalokat énekelnek, az életszeretetet hirdették. Egy szólamban ugyan, de hangszerkísérettel, és a saját, nemzeti nyelvükön énekelnek.
🎵Hallgasd meg a EZT !
🎵Hallgasd meg a legismertebb trubadúr dallam, a Nyári ének mai "változatát" is!
Viszonthallásra!👂
2020. május 4. Természetismeret
Kedves Ötödikes!
Ma a Holdról tanulsz.
Írd fel a füzetedbe: Földünk hűséges kísérője a Hold
Vázlat a füzetbe:
- a Hold egy égitest, az egyetlen a bolygónkon kívül, ahol ember járt
/1961. július 21. Armstrong és Aldrin/
- fényét a Naptól kapja
- mozgásai: 1. kering a Föld körül 2. forog a tengelye körül mindkettő ideje: 27 nap és 8 óra
- mindig ugyanazt az oldalát látjuk, mert a keringés és a forgás ideje megegyezik
- a Holdon nincs víz és nincs levegő (nincs szél sem)
A Hold fényváltozásai: tk.150.o.ábra a lap alján
első negyed: "D" alakúra dagad a növekvő Hold
telihold: a Hold ekkor egy teljes koronggá nő
utolsó negyed: fokozatosan "C" formájú sarlóvá csökken
újhold: eltűnik
Holdfogyatkozás: tk. 150.o.ábra a lap alján
Ekkor a Föld a Nap és a Hold közé kerül, ezért a Nap fénye nem világítja meg a Holdat, így a Föld árnyéka a Holdat eltakarja (részben vagy egészben).
Nézd meg a következő videót (ha nem regisztráltál még, tedd meg, érdemes):
A HOLD
Mf.: 77.o.1.,3.f.
Küldd a fotót ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
2020. május 4. Angol Éva nénivel
Sziasztok Srácok!
Remélem mindenki kockásra pihente magát a hosszú hétvégén és újult erővel vág bele a munkába. Nagy nap ez a mai, befordultunk a célegyenesbe, ami a tanévet illeti. Június közepéig már nem sok van hátra, úgyhogy nyomjuk meg év végéig, amit még tudunk.
Mondhatnám, hogy az erő legyen veletek a maradék másfél hónapban...😊 De ma pont május 4.-e van, amikor is az összes Csillagok Háborúja rajongó a fent látható szóviccet posztolja.
(Egy kis segítség, ha nem láttad volna még soha angolul a Star Wars egyetlen részletét sem: MAY THE FORCE BE WITH YOU=AZ ERŐ LEGYEN VELED, May the fourth= Május 4.-e)
Na ha megvan az alaphangulat a mai tanuláshoz, akkor jöjjön egy kis ujjgyakorlat.
Nyisd meg ezt a linket és fénysebességgel húzogasd a megfelelő pöttyökhöz a megfelelő szavakat. Tetszőlegesen ismételheted, ahányszor csak akarod. Ki ér el egy perc alatti eredményt?😊
https://wordwall.net/hu/resource/537513/angol/parts-house
A fő falat mára pedig egy szövegértési gyakorlat a tankönyvből.
Tk. 55.o/7a
1. Olvasd el a szöveget.
2.Olvasd el még egyszer lassan, értelmezve
3. Másold át az alaprajzot az angol füzetedbe.
4. A leírás alapján azonosítsd, hogy melyik szoba milyen helység. Írd bele a helységek angol elnevezését a rajzodba.
5. Olvasd el a szöveget újra, hogy ellenőrizd a válaszaid. (Ne spórold meg! Mindig minden szöveget 3x illik elolvasni!!!)
Ma csak ennyi a teendőd, holnap a live órán megbeszéljük a többit.
BYE!
Remélem mindenki kockásra pihente magát a hosszú hétvégén és újult erővel vág bele a munkába. Nagy nap ez a mai, befordultunk a célegyenesbe, ami a tanévet illeti. Június közepéig már nem sok van hátra, úgyhogy nyomjuk meg év végéig, amit még tudunk.
Mondhatnám, hogy az erő legyen veletek a maradék másfél hónapban...😊 De ma pont május 4.-e van, amikor is az összes Csillagok Háborúja rajongó a fent látható szóviccet posztolja.
(Egy kis segítség, ha nem láttad volna még soha angolul a Star Wars egyetlen részletét sem: MAY THE FORCE BE WITH YOU=AZ ERŐ LEGYEN VELED, May the fourth= Május 4.-e)
Na ha megvan az alaphangulat a mai tanuláshoz, akkor jöjjön egy kis ujjgyakorlat.
Nyisd meg ezt a linket és fénysebességgel húzogasd a megfelelő pöttyökhöz a megfelelő szavakat. Tetszőlegesen ismételheted, ahányszor csak akarod. Ki ér el egy perc alatti eredményt?😊
https://wordwall.net/hu/resource/537513/angol/parts-house
A fő falat mára pedig egy szövegértési gyakorlat a tankönyvből.
Tk. 55.o/7a
1. Olvasd el a szöveget.
2.Olvasd el még egyszer lassan, értelmezve
3. Másold át az alaprajzot az angol füzetedbe.
4. A leírás alapján azonosítsd, hogy melyik szoba milyen helység. Írd bele a helységek angol elnevezését a rajzodba.
5. Olvasd el a szöveget újra, hogy ellenőrizd a válaszaid. (Ne spórold meg! Mindig minden szöveget 3x illik elolvasni!!!)
Ma csak ennyi a teendőd, holnap a live órán megbeszéljük a többit.
BYE!
2020. május 4. Angol Heni nénivel
Dear Students! Good morning!
9 órakor várlak online óránkra!
Készítsd elő a tankönyved, szótárad, füzeted!
Megbeszéljük a dolgozat eredményét és elkezdjük a következő leckét!
Találkozzunk az órán!
Goodbye, Heni néni
9 órakor várlak online óránkra!
Készítsd elő a tankönyved, szótárad, füzeted!
Megbeszéljük a dolgozat eredményét és elkezdjük a következő leckét!
Találkozzunk az órán!
Goodbye, Heni néni
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)