Kedves Ötödikesek !
A mai órán összefoglaljuk az eddigi geometriai ismereteinket .
Írd fel a mai dátumot és címnek Gyakorlás
1.Feladat
Szerkeszd meg a háromszöget a három ismert oldalából ! Vedd fel az adatokat ! Készíts vázlatot is !
Adatok :a=6 cm
b=3 cm
c=45 mm
Nézd meg hozzá segítségül a következő videót ! VIDEÓ
2. Feladat
Vegyél fel egy 6,5 cm hosszú szakaszt, és szerkeszd meg a szakaszfelező merőlegesét !
Segítség hozzá a következő VIDEÓ
3.Feladat
Oldd meg a TK.180/B19-es feladatát ! Írd le a megoldásokat a füzetedbe !
Hány fokos szöget zárnak be az óramutatók ?
Hasonló feladatot csináltunk együtt az online órán .
4.Feladat
Oldd meg a tankönyv177/42-es feladatát !
Írd le a megoldásokat a füzetedbe !
A megoldásokat nem kell elküldened ! A holnapi blogban megtalálod a feladatok helyes megoldásait.
Jó munkát kívánok !
2020. április 23., csütörtök
2020. április 23. Hon- és népismeret
Legutóbb a családon belüli munkamegosztás volt a téma.
1. Hoztam egy gyakorló feladatot, hogy felelevenítsd, a múlt alkalmat. >>IDE<< kattintva találod.
2. Ma a közös munkaalkalmakkal készültem nektek. Alább találsz egy diasort (videó most nem készült☺️). Lapozd, olvasd végig!
3. Írd le a füzetedbe, mit jelentenek ezek a fogalmak:
1. Hoztam egy gyakorló feladatot, hogy felelevenítsd, a múlt alkalmat. >>IDE<< kattintva találod.
2. Ma a közös munkaalkalmakkal készültem nektek. Alább találsz egy diasort (videó most nem készült☺️). Lapozd, olvasd végig!
3. Írd le a füzetedbe, mit jelentenek ezek a fogalmak:
- kaláka,
- tollfosztás
- kukoricafosztás
4. A mai és a múlt órai feladatot lefényképezve küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre.
2020. április 23. Német
Kedves ötödikes!
Egy kis tanulnivalóval kezdünk, hiszen minden szükséges melléknevet fokoztunk már a Tierische Rekorde témakörben.
1. feladat
A tankönyv 51-52. oldalain a GRAMMATIK mezőkben nézd át a melléknevek fokozását!
Ezeket keresd:
Ellenőrzés:
Fotózd le a munkafüzeted, töltsd fel a képet IDE!
Határidő: április 24. (péntek) 16 óra!
Kis jegyeket fogsz kapni az áprilisi munkáidra.
Keress, ha elakadsz!
Egy kis tanulnivalóval kezdünk, hiszen minden szükséges melléknevet fokoztunk már a Tierische Rekorde témakörben.
1. feladat
A tankönyv 51-52. oldalain a GRAMMATIK mezőkben nézd át a melléknevek fokozását!
Ezeket keresd:
2. feladat
Az előzőek alapján töltsd ki a munkafüzet 37. oldalán a 2. feladatot!
Első oszlop: melléknév alapfokban pl. tief
Második oszlop: melléknév középfokban pl. tiefer
Harmadik oszlop: melléknév felsőfokban pl. am tiefsten
Fotózd le a munkafüzeted, töltsd fel a képet IDE!
Határidő: április 24. (péntek) 16 óra!
Kis jegyeket fogsz kapni az áprilisi munkáidra.
Keress, ha elakadsz!
Erika néni
2020. április 23. Angol Anikó nénivel
Dear Students!
A mai órán új anyag részbe kezdünk.
Unit 4.
A 4 A leckét kihagyjuk, majd jövő héten hétfőn elmagyarázom, hogyan mondják az angolok hogy hány óra van. Könnyebben boldogultok egyedül a 4B leckével.1. feladat
Tk. 42.o.Olvasd el a szöveget angolul, majd fordítsd le magyarra! (Nem kell leírni!)
2.feladat
A mf. hátuljában a 85.oldalon találod a 4B szavait, amit írj ki a szótárfüzetbe!!!
3. feladat
Gyakorold a szavak kiejtését ITT
4. feladat
Hallgass meg egy angol dalt, hogy könnyebb legyen a szavak megjegyzése ITT
5. feladat
Játék ITT
Best wishes!
Korábbi bejegyzések »
angol Anikó nénivel
2020. április 23. Angol Éva nénivel
Dear Students!
Open your workbook on page 42 and do exercise 1, 2 and 3.
Now please draw a picture of your room into your exercise book. (felülnézetből)
Here is an example:
- The rug is in front of the bed.
- The bedside tables are next to the bed.
- The bed is between the bedside tables.
- The computer is opposite the wardrobe.
- The bathroom is in the bedroom.
- The computer is on the desk.
1. Please use colors. 1. Kérlek legyen színes.
2. Please write the names of the pieces of furniture. 2. Nevezd meg a bútorokat!
3. Please write 6 true sentences. 3. Írj 6 igaz állítást arról, hogy mi hol van.
Erre a munkára jegyet kaptok, úgyhogy nyugodtan rászánhatjátok az időt jövő hét hétfőig.
Alapvetően elég, ha csak azokat a szavakat használod, amik a tankönyvben szerepelnek, de lehet hozzá szótárazni nyugodtan, ha valaki szeretne.
Nagyon ügyesek voltatok a keddi online órán, öröm volt veletek dolgozni!
Köszönöm. 💓
Jó hétvégét mindenkinek! Have a nice weekend.
Open your workbook on page 42 and do exercise 1, 2 and 3.
Now please draw a picture of your room into your exercise book. (felülnézetből)
Here is an example:
- The rug is in front of the bed.
- The bedside tables are next to the bed.
- The bed is between the bedside tables.
- The computer is opposite the wardrobe.
- The bathroom is in the bedroom.
- The computer is on the desk.
1. Please use colors. 1. Kérlek legyen színes.
2. Please write the names of the pieces of furniture. 2. Nevezd meg a bútorokat!
3. Please write 6 true sentences. 3. Írj 6 igaz állítást arról, hogy mi hol van.
Erre a munkára jegyet kaptok, úgyhogy nyugodtan rászánhatjátok az időt jövő hét hétfőig.
Alapvetően elég, ha csak azokat a szavakat használod, amik a tankönyvben szerepelnek, de lehet hozzá szótárazni nyugodtan, ha valaki szeretne.
Nagyon ügyesek voltatok a keddi online órán, öröm volt veletek dolgozni!
Köszönöm. 💓
Jó hétvégét mindenkinek! Have a nice weekend.
2020. április 23. Angol Heni nénivel
Dear Sudents! Good morning.
Küldöm a javítókulcsot az előző órai feladatokhoz. Figyelmesen ellenőrizd a munkádat!
Tk. 50./1.
2. play
3. goes
4. work
5. goes
6. watch
7. does
Tk. 50./2.
2. Is it my turn?
3. Have we lunch at one o'clock?
4. Do they like football?
5. Am I in this photo?
6. Does Peter take the bus to school?
7. Do they have got a computer?
8. Does Jane finish school at quarter past three?
Tk. 50./3.
1. Brooks 2. Brighton 3. twelve 4. 0127361399 5. has 6. hasn't 7. Max
8. goes 9. Longhill 10. Science 11. History 12. plays football 13. goes swimming
14. listens to music
A mai óra feladata tk. 50./4.b feladata alapján írj egy hasonló szöveget magadról! A füzetben dolgozz! Figyelj a munkád küllemére!
/Használd a he, his, he has helyett a I, My, I have, kifejezéseket!/
Ha elkészültél, küldd el IDE !
Goodbye, Heni néni
Küldöm a javítókulcsot az előző órai feladatokhoz. Figyelmesen ellenőrizd a munkádat!
Tk. 50./1.
2. play
3. goes
4. work
5. goes
6. watch
7. does
Tk. 50./2.
2. Is it my turn?
3. Have we lunch at one o'clock?
4. Do they like football?
5. Am I in this photo?
6. Does Peter take the bus to school?
7. Do they have got a computer?
8. Does Jane finish school at quarter past three?
Tk. 50./3.
1. Brooks 2. Brighton 3. twelve 4. 0127361399 5. has 6. hasn't 7. Max
8. goes 9. Longhill 10. Science 11. History 12. plays football 13. goes swimming
14. listens to music
A mai óra feladata tk. 50./4.b feladata alapján írj egy hasonló szöveget magadról! A füzetben dolgozz! Figyelj a munkád küllemére!
/Használd a he, his, he has helyett a I, My, I have, kifejezéseket!/
Ha elkészültél, küldd el IDE !
Goodbye, Heni néni
Korábbi bejegyzések »
angol Heni nénivel
2020. április 23. Természetismeret
Kedves Ötödikes!
12:00 - Teams!
A mai órán a különböző térképek használatáról tudhatsz meg többet.
Írd fel a címet a füzetbe: Hogyan használjuk a különböző térképeket?
A következő kérdésekre a válaszokat a lecke szövegében keresd meg. Tk. 140.oldaltól.
Az egymás alá írt számok után CSAK a válaszokat írd!
1. Milyen térképek ábrázolják a földfelszínt és a vízrajzot?
2. Milyen térképek ábrázolják az úthálózatot?
3. Milyen térképek ábrázolják a megyéket, városokat és a közlekedési hálózatot?
4. Milyen térképek ábrázolják egy adott település utcáit, intézményeit, közlekedési lehetőségeit?
5. Milyen térképek mutatnak be részletesen egy tájat, a hely domborzatát és a turistautakat?
6. Milyen térképek segítségével elemezhetünk egy-egy témát, (pl. időjárási jelenségek ábrázolása)?
7. Milyen térképek mutatják be régi csaták helyszíneit, hadseregek útvonalát?
8. Hogyan könnyítik a térképen való tájékozódást a térképlapok szélein látható betűk és számok?
9. Mi az előző jelölések összefoglaló elnevezése?
10. Hol található az atlaszban a névmutató és mi a haszna?
11. Az autótérképeken mik jelzik a települések közötti távolságokat?
12. A turistatérképek hogyan ábrázolják a domborzatot? (sorold fel) Az erdőt? A rétet?
13. Mit neveznek a térkép tájolásának?
Várom a füzetről készült fotót ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu
Marianne néni
Testnevelés - Ügyességi feladat
Sziasztok!
Ezen a videon látottakat, próbáljátok ki, egy üres A5 lappal, (ez az írólap) és két darab filccel vagy ceruzával, helyettesítve a linken látott eszközöket:
...a másik fontos dolog!
- Első próbának, ne a videon látható formát rajzold, az csak egy példa a feladathoz!
Próbálj rajzolni:
egy háromszöget így,
majd egy négyszöget,
téglalapot,
kört...stb.
...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.
egy háromszöget így,
majd egy négyszöget,
téglalapot,
kört...stb.
...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.
Ha elég bátor vagy, akkor a végeredményt fényképezd le és küldd el, erre a címre:
kovacs.imre@vargatamas.hu
A neved legyen rajta a rajzodon :-)
Jó rajzolást kívánok!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)