2020. április 23., csütörtök

2020. április 23. Gyakorlóóra Betti nénivel

Kedves Ötödikesek !

A mai órán összefoglaljuk  az eddigi geometriai ismereteinket .


 Írd fel a mai dátumot és címnek Gyakorlás


1.Feladat
Szerkeszd meg a háromszöget a három ismert oldalából ! Vedd fel az adatokat ! Készíts vázlatot is !
 Adatok :a=6 cm
               b=3 cm
               c=45 mm 
Nézd meg hozzá segítségül a következő videót ! VIDEÓ

2. Feladat
 Vegyél fel egy 6,5 cm hosszú szakaszt, és szerkeszd meg a szakaszfelező merőlegesét !
 Segítség hozzá a következő VIDEÓ

3.Feladat
Oldd meg a TK.180/B19-es feladatát ! Írd le a megoldásokat a füzetedbe !
Hány fokos szöget zárnak be az óramutatók ?
Hasonló feladatot csináltunk együtt az online órán .



4.Feladat 
Oldd meg a tankönyv177/42-es feladatát !
Írd le a megoldásokat a füzetedbe !
A megoldásokat nem kell elküldened ! A holnapi blogban megtalálod a feladatok helyes megoldásait.

                                                        Jó munkát kívánok !





2020. április 23. Hon- és népismeret

Legutóbb a családon belüli munkamegosztás volt a téma.

1. Hoztam egy gyakorló feladatot, hogy felelevenítsd, a múlt alkalmat. >>IDE<< kattintva találod.

2. Ma a közös munkaalkalmakkal készültem nektek. Alább találsz egy diasort (videó most nem készült☺️). Lapozd, olvasd végig!



3. Írd le a füzetedbe, mit jelentenek ezek a fogalmak:

  •  kaláka, 
  • tollfosztás
  • kukoricafosztás
4. A mai és a múlt órai feladatot lefényképezve küldd el a digitaliskata@gmail.com e-mail címre.

2020. április 23. Német

Kedves ötödikes!

Egy kis tanulnivalóval kezdünk, hiszen minden szükséges melléknevet fokoztunk már a Tierische Rekorde témakörben.

1. feladat

A tankönyv 51-52. oldalain a GRAMMATIK mezőkben nézd át a melléknevek fokozását!

Ezeket keresd:

2. feladat

Az előzőek alapján töltsd ki a munkafüzet 37. oldalán a 2. feladatot!

Első oszlop: melléknév alapfokban pl. tief
Második oszlop: melléknév középfokban pl. tiefer
Harmadik oszlop: melléknév felsőfokban pl. am tiefsten

Ellenőrzés:

Fotózd le a munkafüzeted, töltsd fel a képet IDE!
Határidő: április 24. (péntek) 16 óra!

Kis jegyeket fogsz kapni az áprilisi munkáidra.

Keress, ha elakadsz!

Erika néni

2020. április 23. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


A mai órán új anyag részbe kezdünk.

Unit 4. 

 A 4 A leckét kihagyjuk, majd jövő héten hétfőn elmagyarázom, hogyan mondják az angolok hogy hány óra van. Könnyebben boldogultok egyedül a 4B leckével.

1. feladat

Tk. 42.o.
Olvasd el a szöveget angolul, majd fordítsd le magyarra! (Nem kell leírni!)

2.feladat


A mf. hátuljában a 85.oldalon találod a 4B szavait, amit írj ki a szótárfüzetbe!!!

3. feladat

Gyakorold a szavak kiejtését ITT

4. feladat


Hallgass meg egy angol dalt, hogy könnyebb legyen a szavak megjegyzése ITT

5. feladat


Játék ITT

Best wishes! 

2020. április 23. Angol Éva nénivel

Dear Students!

Open your workbook on page 42 and do exercise 1, 2 and 3.

Now please draw a picture of your room into your exercise book. (felülnézetből)

Here is an example:

- The rug is in front of the bed.
- The bedside tables are next to the bed.
- The bed is between the bedside tables.
- The computer is opposite the wardrobe.
- The bathroom is in the bedroom.
- The computer is on the desk.

1. Please use colors.                                                              1. Kérlek legyen színes.
2. Please write the names of the pieces of furniture.            2. Nevezd meg a bútorokat!
3. Please write 6 true sentences.                                           3. Írj 6 igaz állítást arról, hogy mi hol van.

Erre a munkára jegyet kaptok, úgyhogy nyugodtan rászánhatjátok az időt jövő hét hétfőig.

Alapvetően elég, ha csak azokat a szavakat használod, amik a tankönyvben szerepelnek, de lehet hozzá szótárazni nyugodtan, ha valaki szeretne.

Nagyon ügyesek voltatok a keddi online órán, öröm volt veletek dolgozni!
Köszönöm. 💓

Jó hétvégét mindenkinek!  Have a nice weekend.

2020. április 23. Angol Heni nénivel

Dear Sudents! Good morning.

Küldöm a javítókulcsot az előző órai feladatokhoz. Figyelmesen ellenőrizd a munkádat!

Tk. 50./1.
2. play
3. goes
4. work
5. goes
6. watch
7. does

Tk. 50./2.
2. Is it my turn?
3. Have we lunch at one o'clock?
4. Do they like football?
5. Am I in this photo?
6. Does Peter take the bus to school?
7. Do they have got a computer?
8. Does Jane finish school at quarter past three?

Tk. 50./3.
1. Brooks     2. Brighton       3. twelve      4. 0127361399     5. has      6. hasn't     7. Max
8. goes   9. Longhill     10. Science      11. History      12. plays football  13. goes swimming
14. listens to music

A mai óra feladata tk. 50./4.b feladata alapján írj egy hasonló szöveget magadról! A füzetben dolgozz! Figyelj a munkád küllemére!
/Használd a he, his, he has helyett a  I, My, I have, kifejezéseket!/
Ha elkészültél, küldd el IDE !

Goodbye, Heni néni

2020. április 23. Természetismeret

Kedves Ötödikes!


12:00 - Teams!

A mai órán a különböző térképek használatáról tudhatsz meg többet.

Írd fel a címet a füzetbe:                  Hogyan használjuk a különböző térképeket?

A következő kérdésekre a válaszokat a lecke szövegében keresd meg. Tk. 140.oldaltól.
Az egymás alá írt számok után CSAK a válaszokat írd!

  1. Milyen térképek ábrázolják a földfelszínt és a vízrajzot?
  2. Milyen térképek ábrázolják az úthálózatot?
  3. Milyen térképek ábrázolják a megyéket, városokat és a közlekedési hálózatot?
  4. Milyen térképek ábrázolják egy adott település utcáit, intézményeit, közlekedési lehetőségeit?
  5. Milyen térképek mutatnak be részletesen egy tájat, a hely domborzatát és a turistautakat?
  6. Milyen térképek segítségével elemezhetünk egy-egy témát, (pl. időjárási jelenségek ábrázolása)?
  7. Milyen térképek mutatják be régi csaták helyszíneit, hadseregek útvonalát?
  8. Hogyan könnyítik a térképen való tájékozódást a térképlapok szélein látható betűk és számok?
  9. Mi az előző jelölések összefoglaló elnevezése?
10. Hol található az atlaszban a névmutató és mi a haszna?
11. Az autótérképeken mik jelzik a települések közötti távolságokat?
12. A turistatérképek hogyan ábrázolják a domborzatot? (sorold fel) Az erdőt? A rétet?
13. Mit neveznek a térkép tájolásának?

Várom a füzetről készült fotót ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni
     

Testnevelés - Ügyességi feladat

Sziasztok!

Ezen a videon látottakat, próbáljátok ki, egy üres A5 lappal, (ez az írólap) és két darab filccel vagy ceruzával, helyettesítve a linken látott eszközöket:


...a másik fontos dolog!

- Első próbának, ne a videon látható formát rajzold, az csak egy példa a feladathoz!

Próbálj rajzolni:

 egy háromszöget így, 

majd egy négyszöget, 

téglalapot, 

kört...stb.

...ha már jól mennek ezek az alakzatok, akkor a többi, csak a fantáziádon múlik.

Ha elég bátor vagy, akkor a végeredményt fényképezd le és küldd el, erre a címre: 

kovacs.imre@vargatamas.hu


A neved legyen rajta a rajzodon :-)


Jó rajzolást kívánok!