2020. április 2., csütörtök

2020. április 2. Matematika gyakorlóóra Betti nénivel

Kedves Diákjaim! 

Jó volt veletek beszélgetni az Online matematika órán! Minden szerdán 10 órakor várlak benneteket ! Köszönöm a dolgozatokat,péntekre megpróbálom őket kijavítani.(Levitől és Flórától nem kaptam meg ,nem értem miért. )

A mai órától a Geometriával kezdünk foglalkozni  .
A mértan füzetedbe dolgozz! Legyen nálad körző, vonalzó ! Írd fel a mai dátumot és címnek :


                                                        A kör és részei


I.Szerkesszünk egy O közzéppontú  3 cm sugarú kört !

  1. Jelöljük ki a kör középponját  x-szel ,írd mellé, hogy O pont.
  2. Mérj ki a vonalzódon körzővel 3 cm-t, ez lesz a kör sugara.
  3. Szúrd az O pontba a körződet,és körívezz 3 cm -rel, így megszerkesztetted a körvonalat .
 

 Írd az így kapott ábrába az elnevezéseket !


 
II .Nézd meg a videót, bemutatja a körrel, körlappal kapcsolatos elnevezéseket!

KÖR ÉS RÉSZEI ( Kattints a linkre!)


III.Gyakorolj a LEARNING APPS-SAL

   ( Ezen beül is a kör részeire kattints ! )

 Ma nem lesz házi feladatod ! 😊


Testnevelés - Úszás - Híres úszók arcképcsarnoka - 1. rész

Sziasztok!

Híres úszókról szól az arcképcsarnok.

Megjegyzésben a blog alatt írd be, Te kiket ismersz és mi Hajós Alfréd "beceneve" !

Az Edzésnaplódba se felejtsd el leírni.
1878 - 1955

Hajós Alfréd – Wikipédia

Hajós Alfréd, az első magyar olimpiai bajnok és az első olimpiai bajnoka az úszás sportágnak. 

* "Az 1896. évi nyári olimpiai játékok-on Athénban, az első újkori olimpiai játékokon 11 fokos tengeri körülmények között megrendezett versenyen megnyerte mind a 100 m-es (1:22.2) - vízből indulva -, mind pedig az 1200 m-es (18:22) - hajóról a partra úszva - gyorsúszószámot, ezzel ő szerezte a magyar sport első és második olimpiai aranyérmét. (Valójában ezüstöket, hisz az első olimpián a győztes kapott ezüst érmet, a második pedig bronzot.)" 


Linkek


A Wikipedia szabadon szerkeszthető, így lehet benne pontatlanság, de alap információkra, figyelemfelkeltésre jó, de ellenőrizd az itt olvasottakat. Tájékozódj más forrásból is!
 Pl. könyvtár :-)

A modern kor vívmánya az e-könyvtár is:





2020. április 2. Német

Kedves ötödikes!

Szódolgozat: 

Mára egy kis szódolgozatot beszéltünk meg.
Mielőtt megnyitod, nézd át az Im Zoo témakört! Tankönyv 44-45. oldal

A feladatlapot egyszer töltheted ki, 30 perc áll rendelkezésedre.

Ha készen állsz, nyisd meg a FELADATLAPot! Sok sikert!

Javítás:

Akitől megkaptam, mindenki hibátlanul oldotta meg az előző órai önállót! ✔️ Ügyesek vagytok! 😍

Die Königskobra ist lang.
Der Walhai ist länger.
Der Blauwal ist am längsten.

Egy apró lépéssel tovább megyünk.

Feladat:


Ezek az állatok a lassúság rekordjait döntögetik. Gondoltad volna? :) 

Írd le a mondatokat a füzetbe! Írd a kihagyott helyre a melléknevet (langsam sein = lassúnak lenni) a megfelelő alakban!

Das Faultier ist ...... . (=lassú)
Das Seepferd ist ...... . (=lassabb)
Die Schnecke ist ...... ....... . (=leglassabb)

Jelöld te is színessel a középfok és a felsőfok jelét! 

Ezzel meg is vagyunk mára! 😌

Nem kell küldeni semmit, hétfőn megbeszéljük a megoldásaidat!

Erika néni

2020. április 2. Honismeret

Kedves Ötödikes,

ma egy húsvéttal kapcsolatos cikket kell elolvasnod, és a hozzá kapcsolódó kérdésekre válaszolni a füzetedbe. (Elég csak a választ leírni.)
A bejegyzés végére beillesztettem nektek egy kapcsolódó népdalos videót - ha van kedvetek, mindenképp nézzétek/hallgassátok meg (kevesebb, mint két perces ☺️)

A cikket ITT találod.

A hozzá kapcsolódó  kérdések pedig:

1. Mit ünnepelünk húsvétkor?
2. Honnan ered az elnevezése?
3. Hány napig tart a nagyböjt?
4. Mettől meddig tart a húsvéti ünnepkör?
5. Mióta ünneplik a húsvétot?
6. Sorolj fel húsvéti ételeket!
7. Mit jelképeznek a különböző húsvéti ételek?
8. Milyen eredettörténetek fűződnek a húsvéti locsolkodáshoz?
9. Mi a siba?
10. Melyik a „fehérvasárnap”?
11. Mi az az íróka?



Ha elkészültél, a válaszokról és a múlt alkalommal készített 3 szómagyarázatról készített fotót küldd el, kérlek a digitaliskata@gmail.com e-mail címre.

Jó munkát, remélem, hasznosnak találod a ma olvasottakat! ☺️
Kata néni

2020. április 2. Természetismeret

Kedves Ötödikes!


A mai óránk témája a domborzati térképen való tájékozódás.

Nyisd ki az atlaszodat Magyarország domborzati térképénél (10.-11.o.) és a könyvedet a 133.oldalon.

Írd fel a füzetbe a címet és a következő vázlatot:

Tájékozódás Magyarország domborzati térképén 

Az egy területen található felszínformák összességét domborzatnak nevezzük.

A domborzatot a síkság, a domb és dombság, valamint a hegy és a hegység alkotja.

Nézd meg EZT a videót a felszínformákról.

A földfelszín magasságát és a tenger mélységét is a tenger szintjétől (0m) mérjük.

A felszín tengerszint feletti magasságát a térképen a magassági számok jelzik, melyek megmutatják, hogy milyen magas egy hegy, vagy milyen magasan épült egy város a tenger szintjéhez képest.

Keress ilyen számokat az atlaszban és írj két példát: 1.
                                                                                     2.

A domborzati térképen a felszín magasságát színek jelölik.
Rajzold le a 133.o. lap alján látható ábrát!

Olvasd el a 133.o.-on a felszínformák jellemzőit.

Oldd meg a mf. 67.oldalán a 3. és 4. feladatot.

Várom a füzetről és a mf.-i feladatokról készült fotókat ide:  
varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

2020. április 2. Emelt angol Éva nénivel

Dear Students,

this is the link to the test. The good test. Really. 😊
https://forms.gle/3FHfGPxLrCMKMctv7

You can only send it once. /  Csak egyszer lehet kitölteni.
One question, one good answer.  /  Minden kérdésre csak egy jó válasz lesz.
Please write nicely!  /  Legyetek szívesek nagybetűkkel kezdeni a mondatot és írásjelet rakni a végére.

Most nem fogjátok látni az eredményt a végén, hanem én fogom megírni a következő blogban.
Délután négyig van időd kitölteni a dolgozatot.

GOOD LUCK!

2020. április 2. Angol Heni nénivel

Kedves Angolosaim! Good morning!

A csoport az elmúlt két napban szintén bizonyította példamutató hozzáállását az elvégzendő feladatokhoz. Sokat gyakoroltatok így készen álltok,  hogy jegyre is számot adjatok tudásotokról! Gondold át, a helyes megoldást, mielőtt elküldöd!
A tesztlap indításához KATTINTS IDE ! A Direktcím keretbe írd be: Test_4B_4C

A 4D részben is szerepel egy Mickey, Millie and Mut történet.
Tk. 46./1. Nyissátok ki itt a könyvet!
Először a szótárba írjátok ki az új szavakat, amelyek magyar jelentését a munkafüzet 85./4D részében találtok!

4D
talk to-
visit-
play sport-
table tennis-
every-
sport centre-
why not-
because-
always-
catch-

Hallgasd meg a történetet kétszer! A hanganyag indítása ITT ! (Page 46, Exercise 1.b)
Olvasd és fordítsd le magadnak a történetet!

Büszke vagyok rátok! A héten is szorgalmasan dolgoztatok! A hétvégén pihenjetek! Hétfőn reggel 9-kor az online órán találkozunk! Heni néni

2020. április 2. Angol Anikó nénivel

Dear Students!

1. feladat


Ellenőrizd és javítsd a múlt órai feladatokat!
Mf.30.o/2


 

Mf. 30.o/3






 Mf.31.o/4







2. feladat

Tk. 36. o. olvasd el ezt a szöveget!!!








Válaszolj a következő kérdésekre az olvasott szöveg alapján!






3. feladat

Angol iskolai rendszer
Hoztam nektek egy videót, amely segítségével könnyebben megértitek az angol iskolai rendszert.
ITT

Közben nézd a táblázatot! Ezt!



 



Best wishes!