2021. április 14., szerda

!! Természetismeret TESZT ÚJRA !!

 Kedves Hatodikos!

 

Ha valami miatt még nem csináltad meg a tesztet, itt az utolsó esélyed:

DOLGOZAT TESZT ÚJRA - KAHOOT

HATÁRIDŐ: 04.15. csütörtök 16:00

Marianne néni

2021.04.14. Német

Liebe Schülerin, lieber Schüler! 

Detschstunde um 8:15! Várlak a Teams-csoportunkban 8:15-kor! 

Témánk: Herr Weigel hat abgenommen (ellenőrzés), Wann war das? 

Új időhatározó szavakat tanulunk, múlt időben fogunk beszélgetni. 
(Tk. 48 old. 8. 9.)


Bis bald! 😊

Történelem - április 14.

 Kedves Hatodikos,

ma továbbra is a hódoltság (a török által elfoglalt középső országrész) élete és a török kori emlékek lesznek a témánk.

1. Olvasd el a tk. 84-85. oldalát (a 84. oldalról csak a Rabok sorsa c. rész kell)

2. Kattints >>IDE<< az első feladatért, amiben török kori emlékeket találsz Magyarországon.

3. Kattints >>IDE<< a második feladatért, ami egy szókereső. Ha végeztél, ne zárd be!

4. Másold le a második feladatban megtalált szavakat a meghatározásaikkal együtt a füzetedbe!

5. Tudtad? Több szavunk is őrzi a török uralom emlékét. Kattints >>IDE<<, ebben a feladatban török eredetű szavaink közül találsz néhányat. Párosítsd a magyar jelentéssel őket!

6. Szorgalmi: mi az a törököktől ránk maradt dolog, amitől Kata néni sosem válna meg? ☺
Segítségül itt egy kép:

Ha rájöttél, mi ez, írd meg e-mailben, és írd le azt is, miben különbözik az eredeti, török változat a ma divatos formáktól? (digitaliskata@gmail.com)

2021.04.14. - szerda - kosárlabda kedvcsináló, ráhangolódás

  Sziasztok!


Nézzétek meg az alábbi videot:


https://www.youtube.com/watch?v=XT1ba6AAQIs


LASSÍTVA IS!

0,5 - fél sebesség a fogaskeréknél tudod beállítani.



Ahogy látod gyakorolni helyben is lehet 2x2m több hely nem is kell hozzá, de itt 1x1 méteren oldja meg a feladatot.

Természetesen sok gyakorlás van a bemutatott technikákban.


A mai feladat kosárlabda "ügyben" a következő:

Írd le a naplódba az általad kitalált feladatot, 

amit helyben meg tudsz csinálni és így tudsz gyakorolni.

Korábban adtam ilyen feladatot már...de lehet ismét célba dobás is stb.

Ha van udvarotok, megpróbálhatod a videon látottakat is.

2021.04.14. Irodalom

Kedves hatodikos!

Ma 9 órakor Teams-en találkozunk!

A mai online órán megbeszéljük az olvasónapló eredményeit, utána írásbeli feladatot kapsz a következő fejezethez.


Másold le a kékkel írt vázlatot a füzetedbe!

Írd fel címként: Vacsora Annamáriánál

Annamária: mogorva, vörös hajú, mézesmázos, kedveskedő, mesterkedő, okos 

Honnan tudhatjuk mindezt? Nézzünk néhány idézetet! 

A színházbeli találkozáskor: "– A fiad? – villogtatta fehér fogsorát az asszony a gyerekre, és már nyújtotta is a kezét. – Látom, meggyógyultál!… Annamária vagyok! Szervusz! Mi még nem ismerjük egymást!" 
 
Szintén ebben a fejezetben: "– Ádám! Mi van veled? Ugye most csak viccelsz? Vagy fel akarsz bosszantani? Pite zavartan vigyorgott. Mit csinált rosszul? Egyre kellemetlenebbül érezte magát az apja bőrében. Itt ez az erőszakos néni, aki úgy vezet, mint az őrült nyúl a rajzfilmeken, és ráadásul szörnyen haragszik rá." 

Ugyanitt korábban, a tévé székházban: "– Nórika! A kis hisztérika! – csattant Annamária hangja." 

A szereplőket jellemzik a cselekedeteik és mondataik is.

Válaszold meg a füzetedben a kérdéseket:

1. Hogyan viselkedik a vacsorán Annamária?
2. Mire jön rá Ádám a vacsora után?

🏠 Olvasd tovább a regényt! A Pete betegágyban, Pite iskolában című fejezet következik.

A füzetedről készített képet a szilagyi.erika@vargatamas.hu címre várom!

Természettudományos gyakorlatok - 04.14.

 Kedves Hatodikos!

 

Ha van elmaradásod, sürgősen pótold!

 Ma a munkafüzet összefoglaló feladataival tekintjük át az eddig tanultakat.

Oldd meg a 26. és 27.oldal feladatait - Összefoglalás

Segítség a 6.-os feladathoz: példa az első ábrához:

az első pontozott vonalra a folyamat nevét kell írni: gyűrődés

alá a pontozott vonalra a kialakult hegység típusát kell írni: gyűrthegység

!! ezek alá írd a megfelelő nagybetűket, ami jellemző a képen látható hegységre !!

 

Várom a fotókat ide: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

Angol

 Hello!

Let's practice the present continuous!                           Gyakoroljuk ma a folyamatos jelent!

Do these exercises!                                                   Csináld meg ezeket a feladatokat!

Read Mickey's model dinosaur again!                     Olvasd el újra az olvasmányt!

Find these questions in the text!                               Melyik kérdés jelenti ezt magyarul az olvasmányban?

Write into your exercise book!                               Írd a füzetedbe a megfejtést!

 

 1. Mit csinálsz?

2. Mi a baj?

3. Rajta ülsz az útmutatón?

4. Megeszi a ragasztót?

5. Keresel valamit?

6. Most mit keresel?



TK. p.23/ 2a  

Match the beginning of the sentence to the end.        Kösd össze a mondat elejét a végével!



Holnap folytatjuk!