2020. március 24., kedd

Tesi - visszajelzés az eddigiekről...

Sziasztok!

Pár gondolat az eddigi e-feladatokról!


Az első bejegyzésben, írtam, hogy lehet kérdezni a feladatokkal kapcsolatban. Eddig egy kérdést, észrevételt sem kaptam. Remélem azért mert minden úgy megy, mint a karikacsapás :-)


Kérlek benneteket, hogy ezen bejegyzés alá írjátok oda az eddigi tapasztalataitokat, észrevételeiteket, azt, hogyan kivitelezhető  a feladat Neked otthon, mi okoz nehézséget, mikor tudod a feladatokat megcsinálni...stb.


Ebből látjuk/látom azt is, hogy eddig követted e a bejegyzéseket és azt is tudni fogjuk, mi tesisek, hogy milyen feladatokat látnátok szívesen.


Osztályfőnökötök, és tanáraitok is szívesen veszik a visszajelzéseket, mert ebben a helyzetben még nem találkoztunk.


Köszönjük/Köszönöm az eddigi munkátokat és a visszajelzéseiteket!

2020. március 24. Német

Kedves ötödikes!

Mára egy mesével készültem neked.

Nézd figyelmesen, próbáld megérteni a történetet!

Jobb lent a bellítások ikonra kattintva állítsd be nyugodtan a német feliratot!


A mesét ITT (YouTube) tudod elindítani. Jó szórakozást!

1. feladat

Gyakorold a mese szókincsét ebben a játékban (Quizizz)!

2. feladat

Ha úgy érzed, eleget gyakoroltál, töltsd ki EZT a tesztet (Redmenta)! Sok sikert! 😉


Erika néni

2020. március 24. Osztályfőnöki

Kedves 5.b osztályos tanuló!

Bízok benne, hogy jóóó sokat pihentél hétvégén, hiszen egy újabb nehéz hét vár ránk itt a virtuális világban!

Mára egy nagyon egyszerű feladatot találtam ki neked. A feladatmegoldás mellé egy nyugalmat teremtő, kellemes kis dalmixet is küldök.

Disney relax 🎵
(Addig hallgasd, amíg jól esik!)


Ismered az Agymanókat? Ők Majré, Harag, Derű, Undor és Bánat.
A film egy kislány elméjében játszódik. A történetben azt láthatjuk, hogyan irányítanak minket érzelmeink a mindennapi életünk során. A filmben az érzelmeket a képen látható apró lények testesítik meg. (rövid részlet ITT)

Feladat:

Röviden számolj be arról, benned milyen érzelmek kavarognak jelenleg! 
Majré, mert aggódsz a betegség miatt? 
Harag, mert dühös vagy, hogy nehéz értelmezni a leckét? 
Derű, mert észreveszed az előnyöket is? 
Undor, mert nem szereted a digitális tanulást? 
Bánat, mert hiányoznak az osztálytársak?

Válaszodat a hét folyamán küldd el ide! Kíváncsian várom.

Vigyázz magadra!

Erika néni

2020. március 24. Angol Heni nénivel

Kedves Angolosok!

Ne felejtsétek, ma 11 órakor megtartjuk az első online óránkat! Addig is küldöm a feladatokat.
Akik tegnap elküldték a feladataikat, köszönöm nekik, rendben voltak.

1.feladat 
Húzd a képeket a megfelelő szabadidős tevékenységekhez. A feladat indítása: START

2. feladat
Nyisd ki a tankönyvet a 44. oldal 2. feladatánál!
Szótárazd ki a következő szavakat: play tennis, play the piano, play football, training, play the musical instrument, comic, 
don't=do  not- a do tagadása,nem
doesn't= does not- does tagadása, nem 
has= have egyes szám 3.személyű alakja

A szavak magyar jelentését a munkafüzet 85.oldalán a 4C részben találjátok.

3. feladat
Tk.44./2. Hallgasd meg Mollyt! Keress 3 dolgot minden gyerekhez! A feladat indítása: ITT Page 44,  exercise 2

Hallgasd meg a feladatot legalább kétszer! Olvasd el, majd fordítsd le a szöveget!
Kariázd be Kirk  szövegében az igék végén az -s végződést!  Pl.: likes.

4. feladat
füzetedben dolgozz! Egészítsd ki a Present simple-állító mondat táblázatot! (Az első táblázat!)

He      plays tennis.
She     has training.
It         watches DVDs.

Egyes szám harmadik személyben az ige -s  végződést kap.


5. feladat
Oldd meg a munkafüzet 36.oldalán a 3. feladatot! Mit csinálnak a gyerekek szabadidejükben?

6. feladat
Munkafüzet 36./4. Melyik ige illik a mondatba? Karikázd be! A munkafüzet 36./3. és 4. feladatainak válaszaidat küldd IDE !

Szóbeli feladat: 4C lecke szavainak tanulása.
Szorgalmi feladat:  Tk. 45./4. Nézd meg újra Molli napjáról szóló történetet a 42. oldalon! Írj róla a példa szerint. Ne felejtsd el az igék végére írni az -s végződést!

Heni néni

Családi Dalárda


Hahó, hahó, indul az újabb KIHÍVÁS!



Mi a feladat?


Az egész családot, Apát, Anyát, Tesót, Morzsa kutyát rávenni, hogy veled együtt 

énekeljenek, táncoljanak, mozogjanak ERRE a dalra. 




Gyakoroljatok, aztán vegyétek videóra, és küldjétek át a 

tsze@vargatamas.hu  e-mail címre 

2020. április 30-ig!



Ha gond van a fájlok átküldésével, a fenti e-mailen jelezz!





2020. március 24. Matematika Betti nénivel

A mai órán a törtek természetes számmal való osztását fogjuk gyakorolni szöveges feladatok megoldása során .


I.  Először is ellenőrizzük a házi feladatot !Köszönöm azoknak ,akik elküldték .Remélem ettől a héttől kezdve mindenkitől meg fogom kapni a megoldásokat .Ha nem jó a megoldás vagy nem készítetted el a feladatokat , javítsd a füzetedben !!!






II.Írd fel a mai dátumot és címnek Szöveges feladatok !

Megoldok egy MINTAPÉLDÁT ,te is másold le a füzetedbe ! Figyeljünk a szöveges feladat megoldásainak lépéseire !

Tk.141/57 c)

Adatok : T=20 fő       M=10 3/5        E= ?

Terv: M:T=E 

Számítás :  10 3/5 = 53/5                             53/5 :20=53/100

Válasz : 53/100 kg=0,53 kg = 53 dkg mogyoró jutott egy -egy diáknak .                        


III:Gyakorolj a LEARNING APPS SEGÍTSÉGÉVEL

IV.Oldd meg a következő két szöveges feladatot a mintapélda alapján!(Figyelj a szöveges feladat megoldásának lépéseire !)

1.feladat     Ha a hét minden napján ugyanannyit sétálok ,akkor hány kilométer jut egy napra              ha hetente 15 1/2 km-t teszek meg ?

2.feladat     A munka 2/3 részét még nem végeztük el .Ennek elvégzését 5 gyerek vállalta   magára   úgy ,hogy mindegyik ugyanannyit teljesít mint a másik .Egy -egy gyerek mekkora részét végezte el a munkának ?

A megoldott feladatokat fényképezd le ,és IDE TÖLTSD FEL




2020. márcus 24. Nyelvtan Angi nénivel

Kedves ötödikesek!

Nagyon fontos levelezési szabályokat fogunk ma tanulni.
Sajnos az utóbbi napokban tapasztaltam, hogy az email írása sokaknak gondot okoz.
Nos, ha követed az alább leírt tanácsokat, kéréseket, akkor biztosan célba ér az emailed, és a címzett el is fogja olvasni.
Kérlek, másold be a füzetedbe a tanácsokat! Csak a vastag betűseket másold le! A cím:

Email küldése

-mindig tartsuk szem előtt, hogy a címzett nem csak velünk levelezik, sőt valószínűleg több e-mailt kap naponta. Éppen ezért az e-mail legfontosabb része: a tárgy (subject).
-A  tárgy röviden tartalmazza, hogy mit szeretnénk és kik vagyunk. 
-A címzett így rögtön látja kik vagyunk, milyen időpontról/időszakról és milyen témában van szó, és persze ott a nevünk is. Ráadásul visszakeresni is könyebb egy ilyen levelet,rögtön megkapja az információt a fejlécből.
-Például: Minta Marika, III. 18. töri tz
- Ne használjunk kamu neveket
-Ha a szüleid email címével küldesz levelet, akkor nagyon hasznos a TÁRGY( subject) használata
-csatolni a gémkapocs ikonra kattintva tudsz, ekkor kinyílik egy felület, ahonnan ki tudod választani a csatolandó fotót
-A csatolt fénykép legyen éles, valamint tollal írd a füzetbe a lefényképezendő feladatot!

Gyakorold egy kicsit a j és ly-os szavakat! kattints a linkekre
j-ly
j-ly szavak,   És ez is

Ma még nem kell beküldened semmit.

2020. március 24. Nyelvtan SzÉva nénivel

Hahó ötödikesem!

Ma is gyakorolhatsz még.

Katt IDE !



A kék nyílra kattintva már játszhatsz is. Addig ismételd, amíg legalább 20 jó válaszod nem lesz!

Ha kész vagy, oldd meg a következő feladatokat is!

1. EZT (Minimum 12 jó válaszig ismételd!)

2. MEG EZT (A hibátlan megoldásig ismételd!)

3. MEG EZT IS (A hibátlan megoldásig ismételd!)



Egy hét múlva, március 31-én kedden a helyesírás alapelveiből tesztet írunk. Nézd át a tankönyvet (Tk.: 65-78. oldal) és  a munkafüzet feladatait (Mf.: 57-78. oldal)!
Gyakorolj a netes feladatokkal is!

Jó munkát!

2020. március 24. Nyelvtan Anikó nénivel

Kedves Gyerekek!

 

Először is meg szeretném dicsérni azt a 10 embert, aki visszaküldte a feladatokat, ők kapnak egy + pontot. 3+ után adok egy órai 5-öst.

A jövő héttől kezdve kijelölünk egy napot, amikor van nyelvtan óránk és a teams.microsoft oldalon élőben tartunk órát. Javaslatom KEDD 9 ÓRA ÉLŐ ONLINE ÓRA! KÉrek mindenkit, akkor jelentkezzen be.

1. feladat

A mai órán a helyesírási alapelvek közül a kiejtés elvével fogunk foglalkozni. Ez nem újdonság számotokra, mert alsó tagozatban is találkoztatok már ezeknek a szavaknak a helyesírásával. Röviden azt szoktuk mondani, ahogy ejtjük, úgy írjuk le.

Találtam egy szuper oktató videót, kérlek nézd végig ITT
( https://www.youtube.com/watch?v=f7vXwuRCvus)
Ha végignézted olvasd el a TK.72.oldalon a kiejtés szerinti írásmód alatti szöveget.


2. feladat


Mf. 64.o/1. Szólásokba helyettesítsd be a megfelelő szót és gondold végig, mit jelentenek ezek a szólások, mikor használjuk őket?

Mf.65.o/2., 3.

3. feladat

Játék ITT

( https://wordwall.net/resource/882464/nyelvtan/kiejt%c3%a9s-elve)


Jó munkát!

2020. március 24. Angol Anikó nénivel

Dear Students!

Good morning!


Köszönöm a következő embereknek (Szandi, Kinga, Tóth Lili, Viola, Dzseni)  a gyönyörű órarendeket. Ők 5-ös kapnak a munkájukra.
Hol van a többiek munkája???? Még a héten várok, de ez kötelező feladat volt.

1. feladat

Ellenőrizd az előző órán feladott feladatot Tk.34.o/2. Ha nem ez a megoldásod,akkor javítsd!






2. feladat

Tk. 35.o. Olvasd el a szöveget, írd ki az ismeretlen szavakat a munkafüzet hátuljából!

 




3. feladat

 Tk. 35.o/3.
Válaszolj a kérdésekre a füzetedbe a fentebb elolvasott szöveg alapján!


4. feladat

Játék  ITT
 (https://quizlet.com/161192228/project-1-unit-3-d-my-school-school-subjects-flash-cards/)

Best wishes!