2020. május 8., péntek

Értesítés! Jegyekkel kapcsolatban! OLVASD EL!

Üdvözlök mindenkit. 
Jövő héten elkezdem beírni a jegyeket.
Eddig miért nem tettem meg? Vártam, hogy aki pótolna, beküldje.
Kb. 3 hónapot vártam. Nem mondhatjátok, hogy nem voltam türelmes.
Minden blogbejegyzésben írtam, hogy hova tölthetsz, ha nem működik.

Aki ezután kap rossz jegyet és elkezd nekem hápogni azt meg se hallom.

Napi tanítás!
Felelősségvállalás:
A felelősségvállalás az, amikor az adott személy képes vállalni tettinek a következményét.
Röviden: Ha nem csináltad, akkor ez van. Ha csináltad, akkor az van.

2020. május 8. Történelem

Kedveskék,

az előző órai kvízt sokan nem készítették el, ami eléggé elszomorító. A kvízen kívül három kérdésre kellett választ találnod.

Ma is azzal kezdjük, hogy ellenőrizzük a múlt órai feladatot.

1. Ellenőrizd a múlt órai megoldásaid a füzetedben!

- Miért, mikor, hol és hogyan történt meg a honfoglalás? Kr. u. 895-900. Őseink Árpád vezetésével a Vereckei-hágón keresztül érkeztek meg a Kárpát-medencébe, elfoglalták a Dunától keletre eső területeket, majd az egész Dunántúlt is. (Ugye emlékszel, hogy ez korábban Pannónia volt?!)

- Mit jelent történelmi fogalomként az, hogy kalandozás? zsákmányszerző hadjáratok a honfoglalás után

- Miért és merre felé kalandoztak a magyarok a honfoglalás után? Meddig tartottak ezek a portyázások? Nemesfémet, értékes szöveteket, rabszolgákat és élelmet zsákmányoltak. Elsősorban nyugat és dél felé kalandoztak. Ez azonban nem nyerte el a környező népek tetszését. 955-ben a magyarok vereséget szenvedtek Augsburgnál (NY), 970-ben pedig Bizáncnál (K), így véget értek a kalandozások.





2. A mai feladatod:
Keress információkat a magyarok életmódjáról! Írj rövid vázlatot a füzetedbe A honfoglaló magyarok életmódja cím alá!
  • Életmód, közösség, lakóhely (tk. 149. oldal)
  • Hitvilág (tk. 150. oldal)
  • Harcmodor (tk. 153. oldal)
  • Ruházat (tk. 158-159. oldal)


3. Tedd próbára a tudásod EZZEL a teszttel!

10-kor találkozunk a Teamsben!

Kata n.

2020. május 8. Matematika Edit nénivel (122. óra Egész számok kivonása, összeadása)

Kedves Ötödikesek!

Ellenőrizzétek le a házi feladatot! Írd oda, hogy a 20 pontból hány pontot értél el!



A mai órán gyakoroljuk a kivonást és az összeadást!

122. óra Egész számok kivonása, összeadása

1. Számok abszolútértéke, ellentettje: https://www.youtube.com/watch?v=oWAJBMSkhXw&t=336s

2. Vagyon, adósság  https://learningapps.org/2101567


3. Egész számok összeadása  https://learningapps.org/5145978



4. Egész számok összeadása 3. – kvíz  https://learningapps.org/7640074

5. Számítsd ki! Bonyolultabb! https://learningapps.org/6192841

6. Egész számok összeadása, kivonása https://learningapps.org/4065351

7. Egész számok összeadása, kivonása  https://learningapps.org/3132684

8. Egész számok összeadása, kivonása https://learningapps.org/7631908

9. Összeadás, kivonás, műveleti jel kitalálása   https://learningapps.org/5422402

10. Kétjegyű egész számok összeadása, kivonása    https://learningapps.org/7868015

Ha meguntad elfáradtál, hagyd abba! DE!!! Térj vissza rá később!

Írásbeli lecke nincs! Elég ennyi gyakorlás!

Ha mégis unatkoznál, válogathatsz ezek között! (Ez már szorgalmi!)



2020. május 08. Testnevelés

Kedves 5.b osztályosok!

Elérkeztél a második kérdőívedhez!

A mai napon Hosszú Katinkát és Szilágyi Áront láthatod videókon, versenyzés közben. A feladatlapban a kérdések hozzájuk kapcsolódnak! (Első 5 Katinkához, második 5 Áronhoz.)

Kitöltési határidő: 2020.05. 15.

Ne felejts el mozogni a mai napon sem!

Szép hétvégét kívánok!
Dani bácsi

2020. május 8. Irodalom

Kedves ötödikes!

Folytatjuk a Biblia tanulmányozását! Ma az egyik nagy egységével, az Ószövetséggel ismerkedünk meg.

1. feladat

Olvasd el a tankönyv 124. oldalán található szöveget!
Válaszolj a füzetedben a következő kérdésekre!

Kinek a könyveivel kezdődik az Ószövetség? Olvasd el róla a lap alján található életrajzot!
Miről szól az első könyv, a Teremtés könyve?
Miről olvashatunk még az Ószövetségben?
Kik a próféták? Mi a feladatuk?

2. feladat

Isten hat napon át munkálkodott, hogy megteremtse a világunkat. Nézzük, melyik napon mi készült el! A tankönyv 124. oldalán kezdődik a világ teremtésének története!
Rajzold le a füzetedbe, hogy melyik napon mit teremtett Isten!
Mit csinált a hetedik napon? :)

Példák:

Jelöld a napokat is! 

Ellenőrzés:

Töltsd fel a a szerdai és a mai megoldásaidról készült képet IDE vasárnap 12 óráig!

Olvasónapló 7. és 8. fejezetét is töltsd fel - ha eddig nem tetted!

Erika néni

2020. május 8. Etika

Kedves ötödikes!

Mit jelent vajon a nem megújulú és a megújuló energiaforrás?

A nem megújuló energiaforrások korlátozottan találhatók meg a föld felszínén vagy alatta, és kitermelésük egyre költségesebbé, felhasználásuk egyre környezetszennyezőbbé válik. Ilyen például a kőszén, a kőolaj.
A nem megújuló energiaforrások használata káros hatásokat okoz, például a levegőszennyezést vagy a vízszennyezést.

A megújuló energiaforrások olyan természeti jelenségek, amelyekből energia nyerhető. Megújuló energiaforrás például a szél, a nap, a víz.
Alkalmazásuk nem rombolja a környezetet.


Feladat:

„A Föld mindenki szükségletét ki tudja elégíteni, de a kapzsiságát nem." (Mahatma Gandhi)

1. Gondolkozz el a fenti idézeten! Másold is le a füzetedbe!
Szerinted mi a különbség a szükséglet és a kapzsiság között? Írd le a füzetedbe a válaszod!

2. Gyűjts találmányokat, amelyek magyar tudósok nevéhez fűződnek! Írd le a füzetedbe!
(pl.: Irinyi János - zajtalan és robbanásmentes gyufa)

Küldd el nekem a gemesdora79@gmail.com e-mail címre!

Határidő: 2020. május 22.

2020. május 8. Matematika Betti nénivel

Kedves Ötödikesek !

Ma az egész számok összeadását fogjuk gyakorolni !

I.Ellenőrizzük a házi feladatot !

 

II. Írd fel az óra címét !
                                            Az egész számok összeadása
  
   Pozitív számokat szimbolizálhatjuk készpénzzel !
   Negatív számokat pedig adósságcédulával !

Ennek megértéséhez nézzük meg ismét a következő Videót !

III.   Oldjuk meg közösen a Tk.258/13-as feladatát !
Tk 158/13
    a) Anita vagyona (+5) Ft.kap még 3 Ft adósságcédulát,azaz (-3) Ft-ot.Mennyi lesz a vagyona ?
        Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (+5)+(-3)=(+2)
     c) Csenge vagyona (-10) Ft .Kap (+7) forintot .Mennyi lesz így a vagyona ?
         Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (-10)+(+7)=(-3)
     e) Évi vagyona (-4 )Ft .Kap még 8 adósságcédulát (-8)Ft-ot. Mennyi lesz így a vagyona ?
         Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (-4)+(-8)=(-12) 
      f)Flóra vagyona (-17)Ft .Kap (+17) forintot .Mennyi lesz így a vagyona ?
         Kap ezért összeadást végzünk.
        Írjuk le a matematika nyelvén !
        (-17)+(+17)=0

   A négy összeadást te is másold le a füzetedbe ! 

   Rajzoljuk is le készpénzzel és adósságcédulákkal a feladatokat !

    ( Te is a füzetedben rajzold le !)
          

IV.Oldjuk meg a Tk.258/14 -es a) feladatát közösen !
Készítsünk rajzot !
Írjuk le a matematika nyelvén is !

Egyedül kell megoldanod a 258/14 es feladat b) c) d ) feladatait !
Az előző mintapélda  alapján ! Rajzot is kérek !!!
Az elkészített feladatokat ma 16 óráig kérem elküldeni  IDE !

                              Jó munkát !


                                      Kellemes hétvégét !