2020. május 25., hétfő

2020. május 25. Matematika Edit nénivel (Koordináta-rendszer, gyakorlás)

Kedves Ötödikesek!

A beküldött feladatok értékelése.

1) Ma még gyakoroljuk a pontok ábrázolását koordináta-rendszerben. A fotó alapján oldjuk meg a tankönyv feladatát!


2) Gyakorlás otthon! Kötelező!
Pontok ábrázolása – párkereső https://learningapps.org/7241803
Pontok leolvasása koordináta-rendszerben  https://learningapps.org/1553113
Síknegyedek, pontkoordináták  https://learningapps.org/7109803

3) Ismételd az egész számok összeadását, kivonását! Ez is kötelező!
Egész számok összevonása https://learningapps.org/5145967
Összeadás, kivonás, műveleti jel kitalálása   https://learningapps.org/5422402

Beküldendő szorgalmi! Ha hibátlan és szép jár érte az ötös!  tk. 263. oldal 27. feladat
(garaiedit62@gmail.com)





2020. május 25. Angol Anikó nénivel

Dear Students!


Az előző héten nem kaptam meg a project munkát a következő gyerekektől: Csenge, Attila, Szandi, Cintia, Dzseni, Violetta, Lili, Laura.

Ma még a house témánál maradunk.

1. feladat

Mf. 44.o./ 2.
Foglald mondatba a szavakat és írd a modat végére hol végzed a cselekvést.

Pl: I have breakfast in the kitchen.




 2. feladat


Grammar: There is/are , jelentése van, vannak

WE LOVE ENGLISH !!: THERE IS/ THERE ARE


There is / There are - Games to learn English | Games to learn English


Hallgasd meg ezt a magyarázó videót ITT 

3. feladat

Mf. 45.o./3
Pótold a mondatokban a there is/are kifejezéseket.



4. feladat


Írj a füzetedbe 3-3 mondatot there is és there are szerkezettel, hogy mi található a szobádban.
Pl. There are four books in my room.
     There is a bed in my room.


5. feladat


Gyakorlás ITT

Best wishes.

                          Anikó néni




2020. május 25. Testnevelés

Kedves 5. b osztályosok!

Ügyességi feladatot hoztam a mai napra nektek! :))

Próbáljátok a lehető legmagasabb tornyot építeni! :)))

A feladat: ITT!

Jó szórakozást!
Dani bácsi

2020. május 25. Ének

Hahó ötödikesem!

Ma ki kell jutnod egy szabadulószobából. Ne izgulj, nem olyan feladatokat kapsz, amelyeket ne tudnál megoldani... tényleg nem!

Ebben a szabadulószobában a jó megoldásokért betűket kapsz. Ezekből a betűkből értelmes szót kell kiraknodezt kell majd a végén beleírnod a tesztbe.

A szabadulószobát ITT  éred el.

Jó munkát!

2020. május 25. Német

Kedves ötödikes!

Ma Teams-en találkozunk.

Elkezdjük az új leckét.
Átnézzük a szókincset a Tk. 68. oldalán.
Megbeszéljük a Mf. 48. oldal 2. feladatát.

9 órakor találkozunk!

Erika néni

2020. május 25. Angol Éva nénivel

Good morning!

Look at lesson 5D again!

Emlékeztek még a CAN használatára. Ebben a leckében egy kis ismétlés van, de a CAN-t már negyedik osztályban is vettük, és biztos emlékeztek rá, hogy nagyon egyszerű volt!

Minden számban és személyben ugyanaz az alakja, utána pedig mindig az ige áll.
A Tk. 58. oldalának alján a zöld keretes táblázatban láthatod erre a példamondatokat, amiket most érdemes végigolvasnod (lehetőleg hangosan) és kipróbálnod, hogy magadban le tudod-e fordítani.

Ha ez kész, akkor három lehetőség közül választhatsz.

1. Elolvasod a 60. oldalon található Culture nevű fejezetet, ami mindig valami olyat mutat be, ami az angol kultúrával kapcsolatos. Ha nem ijedsz meg az ismeretlen helységnevektől (márpedig nem kell tőlük megijedni), akkor bátran olvass kicsit angolul erről a dél-angliai kisvárosról. Még egy igaz-hamis feladatot is megoldhatsz, ami a szöveghez kapcsolódik!

2. Elolvasod a 61. oldalon található szöveget, ami az English Across the Curriculum című részben van. Ez alatt a név alatt mindig olyan szövegeket találsz, amik összekötik az angolt valamelyik másik tantárggyal, itt például most a történelemmel. Meg kell keresni az egyes bekezdésekhez tartozó képet a leírások alapján. Az ismeretlen szavakért érdemes fellapozni egy szótárat.

3. Ha nincs kedved olvasni vagy már választottál olvasmányt, akkor kereshetsz egy dobókockát és egedül vagy tesóval, anyával, apával végigmehetsz az 59. oldalon található táblajátékon. Miss a turn= Kimaradsz a dobásból.

Mára ennyi.💗
BYE!

2020. május 25. Természetismeret

Kedves Ötödikes!


Ahogy megbeszéltük csütörtökön, a mai órán összefoglalás következik.
Ehhez olvasd el a tk. 173.oldalán lévő rövid összefoglalást - A Föld és a világegyetem.
Tudásod ellenőrzésére válaszold meg szóban a 174. oldalon lévő kérdéseket. Amiben bizonytalan vagy, annak most még utána nézhetsz a tankönyvben.
A témakör leckéit mint tudod, a 144.o.-171.o. között találod.

A következő munkafüzeti feladatokat oldd meg:
88.o. 1.,2.f.;  89.o.5.,6.,7.,8.f.;  90.o.11.,12.f.;  91.o.14.f.
/Szorgalmi: 91.o.16.f./

Témazáró: 05.28. csütörtök

Ide küldd a fotókat: varga-barany.marianna@vargatamas.hu

Marianne néni

2020. május 25. Angol Heni nénivel

Dear Student. Good morning.

How are you today?

Küldöm a csütörtöki feladat ellenőrzését. (Többen minden mondatba beírtátok a have szócskát, de nem kellett, csak ha szerepelt a kifejezésben pl.:have dinner, have a shower)
mf.: 44./2.
2. I watch DVDs in the living room.
3. I have dinner in the dining room/ kitchen.
4. I read books in the/ my bedroom.
5. I brush my teeth in the bathroom.
6. I do my homework in the bedroom.
7. I have a shower in the bathroom.
8. I listen to  music in the/ my bedroom.

A mai órán a következő gyakorló feladatokat oldd meg!

1. feladat
Munkafüzet 45./3. nézd meg újra a ház rajzát az első feladatban.
There's a...= van egy...
There are = vannak (Ne feledd, a főnév utána többes számban áll.)

2. feladat
Complete the text.













Ha elkészültél a munkafüzet feladataival, fényképezd le és KÜLDD IDE !

3. feladat
Gyakorold a There is/ There are szerkezetet! A játék indításához KATTINTS IDE !

4. feladat
Memory game- Parts of the house START 

Holnap 11 órakor online óránk lesz!
Goodbye, Heni néni

2020. május 25. Matematika Betti nénivel

 Kedves Ötödikesek ! 
                                           Derékszögű -Koordináta rendszer.


Ma egy kicsit más témával foglalkozunk . A négyzetrácsos füzetedre lesz ismét szükséged !

A mai órán egy új dologgal fogunk megismerkedni! Megnézzük, hogy valakinek, valaminek, a matematikában egy pontnak hogyan határozhatjuk meg a helyét!
                                    

1.Először nézz meg egy robotról és  kedves állatokról szóló mesét !


2.Figyelmesen nézd meg, hogyan tudunk pontokat ábrázolni  derékszögű koordináta-rendszerben.
6:30-kor állítsd le le a videót és rajzold le a koordináta-rendszert a füzetedbe!
Először az X tengelyt rajzold meg (egy vízszintes számegyenes )
Utána rajzolj rá egy egy merőleges számegyenest az lesz az Y tengely
A metszéspontjuk az origó.
ezután elindíthatod újra a videót és rajzold bele a koordináta-rendszerbe különböző színekkel mind az öt hajót :
1.A(+3,+2)
2.B(+5;+2)
3.C(-2;+5)
4.J (-5;-2)
5.R(+2;-5)

Elküldendő feladatod nem lesz !

Gyakorolj a Learning appssal ! Pontok ábrázolása

                       Jó munkát !