2020. március 23., hétfő

2020. március 23. Matematika Betti nénivel

Remélem sikerült megtanulnod a törtek természetes számmal való osztásának szabályát !


A szabály lényege röviden:  Ha lehet a számlálót osztom a természetes számmal,a nevezőt változatlanul hagyom. Ha nem lehet osztani, akkor a nevezőt szorzom a természetes számmal, a számlálót változatlanul hagyom.


I. Írd fel a mai dátumot és az óra címét !

Törtek osztása természetes számmal II.


II. Nézd meg figyelmesen a VIDEÓT újra ,ha kell többször is !!!



 III. Oldd meg a  Tankönyv 141.oldal 54 .és 55.feladatát !

     A feladatokat oldd meg a füzetedben! A feladatot is másold le!
      Ha lehet, kétféleképpen számolj!
      Egyszerűsítés után ugyanazt kell kapnod eredményül! 


 JÓ MUNKÁT KÍVÁNOK !
4       
A KÉSZ FELADATOKAT FÉNYKÉPEZD LE ,IDE TÖLTSD FEL !

2020. március 23. Természetismeret

Kedves Ötödikes!

Sok új információt tartalmazott a múlt órán elkezdett témakör első leckéje, mégis sok ügyes munkafüzeti megoldást kaptam, érdekes kincses térképekkel. 😊
Aki nem küldte még a fotókat, pótolja minél hamarabb!

Ma a múlt órán megismert vonalas mérték segítségével megtanuljuk, hogy kell meghatározni két város távolságát.

Nézzük!

Nyisd ki az atlaszodat a Magyarország közigazgatása térképlapnál.

Ugye már tudod, hogy a  jobb felső sarokban a méretarány alatt találod a vonalas mértéket.
Szükséged lesz egy papírcsíkra, készítsd elő.

Kezdjük!

SZEGED - KECSKEMÉT távolságát mérjük meg. Csináljuk "együtt":

1. Keresd meg a térképen a két várost.
2. Helyezd a papírcsíkot a városokat jelölő kis pöttyre.
    Ügyelj arra, hogy a papírcsík kezdete az egyik város pöttyére kerüljön, majd a papírcsíkkal
    mintegy kösd össze a két várost.
(A most megkeresett városoknál két piros pöttyöt találsz. Más városnál ez sárga, vagy egy sárga pöttyben egy kis piros pötty van, kisebb településeknél csak egy kis fehér pöttyöt találsz. A különböző jelölések az adott település lakosságszámát mutatják. Az atlaszod kemény borítójának belsején leolvashatod ezeket.)
3. Egy ceruza segítségével jelöld a papíron a két város távolságát.
4. Helyezd a papírcsíkot a vonalas mértékre, majd nézd meg, hányszor fér rá a bejelölt szakasz.
5. Jelen esetben egyszer biztosan, jelöld a csíkon, ez ugye 50 km-t jelent,
6. majd emeld fel a papírt és tedd oda újból, az 50km-es lemért szakasztól, hogy le tudd olvasni, hogy a fennmaradó rész hány km-t jelent.
7. Ha jól csináltad, láthatod, hogy még 30 km-t jelent a maradék rész, így összeadva megkaptad,
    hogy a távolság 80 km.

Megpróbálom megoldani technikailag, hogy tudjunk online bejelentkezést tartani, hiszen együtt, "élőben" mégiscsak könnyebb lenne a megértés.

Házinak mérd meg a következő városok távolságát a vonalas mértékkel:

SZEGED - BÉKÉSCSABA:__________km

DEBRECEN - NYÍREGYHÁZA:__________km

SZÉKESFEHÉRVÁR - DUNAÚJVÁROS:__________km

KECSKEMÉT - MISKOLC:__________km

Ötlet: ceruzával jelölj a papíron és két feladat között radírozz. Így nem zavar a sok kis vonal.😉

Várom a fotót IDE a mai dátum (03.23. hétfő) alá!

Marianne néni



2020. március 23. Ének

Hahó ötödikesem!

Megfejtés: A Kállai kettősben hallott hangszerek: hegedű, brácsa, cselló, bőgő, klarinét, cimbalom.
Sikerült felismerned őket?

Ahogy már történelem (vagy rajz órán esetleg volt szó róla) tapasztaltad, úgy a zenében is különböző korokat, illetve stílusirányzatokat különítünk el. Az elkövetkezendő néhány alkalommal megismerkedhetsz a régmúlt korok zenéjével.


Őskor

Az őskorról leginkább a leletek alapján van fogalmunk: tárgyak maradványai, barlangrajzok alapján tudjuk, hogyan is élhettek őseink. Ezek az elsődleges források is a zenével kapcsolatban.




Azonban van még valami, ami segíthet az ősi kultúrák megismerésében: a ma is élő primitív népek megfigyelései.

🎵Nézd meg EZT , meg EZT , meg EZT !

Az őskori zene a munkavégzéshez és a szertartásokhoz köthető. Elengedhetetlen része volt a zenének, éneklésnek a mozgás, a táncKezdetleges hangszereik főként ritmushangszerek voltak, amelyeket csontból, fából, kőből, stb. készítettek.

Magyarországon az első ismert hangszer, amelyet régészek találtak, egy háromlyukú csontsíp.


Nézz utána, hol volt a lelőhelye!


🎵Végül nézd meg EZT is!

Viszonthallásra!👂

2020. március 23. Angol Heni nénivel

Kedves Angolosaim!

Remélem, jól telt a hétvégétek és újult erővel kezditek a hetet.
A heti feladatokat tőletek kaptam meg: Kristóf, Szabolcs, Balázs, Bogi, Flóra, Meni, Misi, Maja, Zsombi, Áron, Ákos, Marci, Flávia. Piros pontokat kaptatok érte.
Csak a keddi feladatot kaptam meg: Ádámtól, Gergőtől.
Akiktől nem kaptam,azoktól is várom!
Most ebben a formában tudom munkáitok javítását küldeni, Mf.:35./3. Örömmel olvastam, hogy ügyesen oldottátok meg.


1. feladat
Egy játékkal kezdjük. A feladatba a következő 3 szó közül válassz: am/is/are. Indítsd a játékot: ITT 
/Ne felejtsd az online feladatokat többször is elvégezheted!/

2. feladat
A mai órán néhány szabadidős=Free time tevékenységgel ismerkedünk meg.
Nyisd ki a tankönyved a 44./1.a feladatánál! Másold le a kifejezéseket a szótáradba a tanult módon! A szavak magyar jelentését a munkafüzet 85. oldalán a 4C Free time részében találod.
Hallgasd meg és ismételd kétszer! Indítsd: ITT  Page 44, Exercise 1.a

3.feladat
Hallgasd meg 44./1.b feladatot! Melyik tevékenységet hallod? Indítsd: ITT Page 44, Exercise 1.b
Válaszaidat írd a füzetedbe!

4. feladat
Oldd meg a munkafüzet 36./1. feladatát. A feladataidat a válaszaiddal küldd el: IDE !

Szóbeli feladat: Tanuld meg a kiszótárazott szavakat! Gyakorold a 4B olvasmányt, mert héten abból is folytatódni fog a felelés!

Jó munkát kívánok! Heni néni

2020. március 23-27. Testnevelés

Kedves 5.b!

Most egy hétre szóló feladatot kaptok! Borzasztóan egyszerű dolgotok van!

1. Keressetek egy számotokra kedves Just Dance videót Youtube-on! (Akár a farsangi is lehet! 😀 )
2. Gyakoroljátok a táncot/táncokat!
3. Ha van kedved küldj egy rövid 25-30 mp-es videót a táncról! :) :) (rocsik.daniel@vargatamas.hu)

Ezen kívül a feladatod a hétre:

Segíts otthon pakolni, a házimunkában, a ház körül ... stb. ahol csak tudsz! :)
A múlt heti edzést megcsinálhatod nyugodtan minden nap, nem tart sokáig! :)

Írd az edzésnaplódba, ha elvégezted a feladatokat!

Legyen szép hetetek!

Dani bácsi

2020. március 23. Matematika Edit nénivel

   A szerdai Hf. ellenőrzése tk.141/55
            a) 5/5  :3 = 5/15 = 1/3            b) 9/6 : 6 =  9/36= 1/4            c)  ( 10/4 + 3/4 ) : 5 =13/4   : 5 = 13/20
d)  (4/6 +3/6  ) : 4 = 7/6 : 4 = 7/24    e)  ( 80/35 – 21/35 ) : 8 = 59/35 : 8 = 59/280          
f)  4/15 : 7 = 4/105
Az eredeti feladat beírása nagyon hosszadalmas lett volna, remélem így is el tudsz igazodni rajta!
Csak így tudom a törteket beírni! Sajnos!
Akié hibátlan lett legyen szíves a nevét a megjegyzésbe beírni!
Ha valamelyik feladatot nem értetted, névvel együtt írd be a megjegyzésbe!

A 101. órát kezd új oldalon! Az elkészült 4 feladatot fotózd le és küldd el a garaiedit62@gmail.com címre! Határidő: 2020.III.23.  20 óra

      Írd fel az óraszámot! 101. óra   A cím: Szöveges feladatok megoldása  (Aláhúzás)

            1. feladat tk. 141.oldal 57/b           Minden feladathoz legyen: Adat, terv, számolás, szöveges
      válasz!
      Ennek a feladatnak a megoldását leírom, a többit ehhez hasonlóan oldd meg!
      Ezt szépen, rendezetten másold le!
             Adatok:        9 pohár tej                 3/4    rész
                                 1 pohár tej                   ?    rész
                               12 pohár tej                   ? rész
       Terv, számolás:     1 pohár tej      →    3/4   : 9 =3/36   = 1/12 rész
                                   12 pohár tej          12• 1/12 =12/12   1 egész

Válasz: A 12 pohár tej megtöltötte az egész lábast.      

 2.  feladat               147. oldal 75/d
3           3.  feladat               147. oldal 76/a
             4.   feladat               175. oldal  79. feladat

             5.  feladat               Törtek osztása: https://learningapps.org/3076754

Órai munka - Hf. a kijelölt négy feladat megoldása. 
Ne csapd össze, precízen, szépen, áttekinthetően dolgozz! A szöveges feladatokat következő órán le tudod ellenőrizni, akkor kell kijavítani!
Jó munkát kívánok!

2020. március 23. Német

Kedves ötödikes!

Bemelegítés:

Szuper kis dalt hoztam nektek.

Tierarten-RAP 🎵 🎶

Feladat: 

Gyűjts ki a videókból új, eddig még nem tanult állatokat!

Erdei állatok

Vízben élő állatok

Segítségként egy szótárt is megnyithatsz.

SZÓTÁR

Ellenőrzés:

Írj ide a megjegyzésbe legalább három állatot a kigyűjtöttek közül!

Köszönöm!

Erika néni

2020. március 23. Angol Anikó nénivel

Dear Student!


Köszönöm Gonda Szandinak és Attilának az elküldött feladatokat. Remélem a többiek is boldogultak vele.

1. Feladat

Hallgasd meg a tantárgyak neveit  ITT !!!
Figyelj a mondatokra és a kiejtésre! 
(https://www.youtube.com/watch?v=AnZxeX_8mVk)

Answer my question.

What is your favourite subject?    My favourite subject is...............
What subject do you like?      I like....................

2. feladat

Tk. 34.o/ 2.
Nézd az órarendet és válaszolj a kérdésekre a füzetedbe!





3. feladat

Készítsd el a saját órarendedet angolul egy lapra vagy a füzetedbe! Szép színes legyen, egy -egy tantárgy lehet ugyanolyan színű! Figyelj oda a tantárgynevek helyesírására. Az angolok a tantárgyak neveit NAGY kezdőbetűvel írják. A természet tudományos tantárgyra írj Science nevet!

MINDENKI KÜLDJE EL,MERT JEGYET ADOK RÁ!!!!!!
Ide töltsd fel! IDE
(https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScyv6YNL-GQrJzs8nffd2bN7PLRtMEz6KNHMpeM0bcG1skHAw/viewform?usp=sf_link)


Best wishes!