Hello!
Let's check your homeworks.
Open your workbook on page 14. Take a red pencil.
Tick if correct and write in the good answer if wrong.
(Pipáld, ha jó, írd be a jó választ, ha nem.)
14./1
2. kitten
3. puppy
4. lamp
5. kid
6. calf
14./2.
2. calf
3. kitten
4. duckling
5. foal
6. piglet
7. lamb
8. kid
14./3 A digitális óraállás alapján ellenőrizd, hogy jól rajzoltad-e a mutatókat!
1. 11.15
2. 4.30
3. 10.00
4. 1.30
5. 1.45
6. 10.30
Most pedig folytassuk a munkafüzeti gyakorlást!
A 15. oldalon lévő 4-es feladat hallgatás. Ha megvan a munkafüzethez tartozó CD-d, akkor arról hallgasd meg a szöveget és tedd sorrendbe a képeket.Például:
Ha nincs, akkor segítségként elküldöm a szöveget, ami hallható, ez alapján is el tudod készíteni a feladatot.
15. oldal 5-ös feladat:
Biztosan észrevettétek, hogy a sok -ing végű ige azért van, mert ezek a mondatok folyamatos jelen időben van - hiszen minden mondat arról szól, hogy mit csinálnak éppen abban a pillanatban, amikor a kép készült.
Ezeknek az -ing végű igéknek a helyesírására is oda kell figyelni!
Ha -e betűre végződik az ige, akkor azt nem írjuk oda, amikor -ing toldalékot kap.
Például: HAVE - HAVING
Olyan is van, hogy ha egyszótagú a szó (és mássalhangzóra végződik), akkor az utolsó betű megkettőződik, amikor -ing toldalékot kap.
Például: GET - GETTING
Ezek alapján a szabályok alapján töltsétek ki az 5-ös feladatot.
A táblázatba a már -ing -gel ellátott alakot kell beírni.
Hajráááá!:)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése